• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Kodėl kelias Vilnius–Utena keičiasi į 2+1 tipą: saugumas ir efektyvumas

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.30, 17:00
Eismas
A A
0
kelias a14 vilnius utena betonke
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Magistralinis kelias Vilnius–Utena šiuo metu intensyviai rekonstruojamas – netrukus jis taps saugesnis ir patogesnis. Pasirinkta 2+1 kelio sistema, sėkmingai naudojama Švedijoje ir kitose šalyse, bus pritaikyta Lietuvos sąlygoms.

Turinys
Toggle
  • Kas yra 2+1 kelias ir kuo jis skiriasi?
  • Kur vyksta rekonstrukcija?
  • Ką laimės vairuotojai?
  • Kodėl pasirinktas būtent šis sprendimas?
  • Švediškas modelis Lietuvos keliuose
  • Betoninis kelias virs modernia trasa
  • Ar 2+1 keliai plėsis Lietuvoje?
  • Išvada

Kas yra 2+1 kelias ir kuo jis skiriasi?

„2+1“ kelias – tai trijų juostų kelias, kuriame dvi juostos skirtos vienai krypčiai, o viena – priešinga kryptimi. Kas 1,5–2,5 km juostos pasikeičia vietomis. Tokia sistema leidžia saugiai lenkti lėtesnes transporto priemones ir mažina skaudžių avarijų riziką.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Priešpriešines eismo juostas skirs metaliniai atitvarai, o papildomi sprendimai – platus kelkraštis, skiriamoji juosta – dar labiau padidins saugumą.

lenkimas isvaziuojant i priespriesine eismo juosta

Kur vyksta rekonstrukcija?

Rekonstruojamas 43 km ruožas nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų (21,5–64,33 km). Ruožo pasirinkimas pagrįstas eismo srautų analize:

  • 16–25 km ruože – apie 12 000 automobilių per parą
  • 21,5–28,4 km ruože – 7 600 automobilių per parą
  • Molėtai–Utena – apie 4 300 automobilių per parą
utena via lietuva

Ką laimės vairuotojai?

Pasak laikinojo „Via Lietuva“ vadovo Martyno Gedaminsko, „Panevėžio aplinkkelio“ pavyzdys rodo, kad tokio tipo keliai sumažina avarijų su žuvusiaisiais skaičių net 75 proc.

„Pabaigus rekonstrukciją, eismas šiame ruože taps ne tik tolygesnis, bet ir saugesnis, bus paprasčiau aplenkti lėtesnes transporto priemones“, – teigia jis.

kelio darbai dedamas asfaltas

Kodėl pasirinktas būtent šis sprendimas?

Pilnas 2+2 magistralės sprendimas kainuotų gerokai daugiau. „2+1“ kelias leidžia sutaupyti 40–70 proc. lyginant su keturių juostų keliu, bet ženkliai pagerina pralaidumą ir saugumą.

Šis sprendimas ypač tinkamas mišriems srautams – kai tuo pačiu keliu važiuoja ir lengvieji automobiliai, ir sunkvežimiai ar žemės ūkio technika.

2+1 Kelias
2+1 Kelias „Wikimedia“ nuotrauka

Švediškas modelis Lietuvos keliuose

„2+1“ kelio sistema atsirado Švedijoje 1990-ųjų pabaigoje. Ji buvo atsakas į dažnas mirtinas avarijas lenkimo metu. Nepaisant pradinio skepticizmo, sistema pasiteisino – žūčių ir sužeidimų skaičius sumažėjo iki 70 proc.

Skaitykite  Ar galima važiuoti su pasibaigusia technine apžiūra? Rizikos ir išimtys

Ši taisyklė galioja Švedijoje. Lietuvos eismo taisyklės gali skirtis.

vilnius - utena kelias

Betoninis kelias virs modernia trasa

Vilnius–Utena magistralė, nutiesta dar 1979–1985 m., buvo vienintelis betono kelias Lietuvoje. Vasarą iškylančios plokštės, atsirandančios duobės ir trūkinėjančios siūlės kėlė pavojų eismo saugumui.

Rekonstrukcija iš esmės pakeis kelio pagrindą – bus paklotas naujas asfaltas, įrengti atitvarai, atnaujintas ženklinimas.

Dalis Lenkijoje tiesiamo Via Baltica kelio – is cementbetonio 6

Ar 2+1 keliai plėsis Lietuvoje?

Kol kas tokie keliai Lietuvoje reti, tačiau Švedijoje jų yra net 2700 km – tai sudaro 14 proc. visų valstybinių kelių. Tokį modelį perėmė ir Suomija, Lenkija, Vokietija. Visi pastebėjo vieną tendenciją – mirtingumas ir sužeidimai tokiose trasose mažėja 60–70 proc.

Vertinant biudžetą ir eismo srautus, galima tikėtis, kad tokio tipo sprendinių Lietuvoje daugės.

Išvada

Vilnius–Utena kelio rekonstrukcija rodo, kad Lietuva renkasi efektyvesnius ir saugesnius infrastruktūros sprendimus. Netrukus vairuotojai galės mėgautis modernesniu, tolygesniu ir saugesniu keliu, kuris padės mažinti avarijų skaičių ir pagerinti važiavimo kokybę.

O kaip jūs vertinate šiuos pokyčius? Pasidalinkite nuomone komentaruose!

Žymos: a14 vilnius-utenakeliaiVia Lietuva
Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz