Kovo 17 d. Lietuvoje oficialiai prasidėjo kelių tiesimo ir priežiūros sezonas, kurio metu bus įgyvendinami keli didelio masto infrastruktūros projektai, skirti šalies transporto tinklui gerinti. Tarp jų – ir vieno iš labiausiai nusidėvėjusių šalies tiltų – Kruonio tilto – rekonstrukcija. Kartu su juo vykdomi ir kiti svarbūs projektai: Tarandės tunelio statyba, šiuo metu vykstanti „Via Baltica“ modernizacija ir automagistralės Vilnius-Utena rekonstrukcija.
Krunos tilto rekonstrukcija: kritinis projektas
Krunos tiltas, esantis magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, laikomas blogiausios būklės tiltu Lietuvoje. Pastatytas daugiau kaip prieš 50 metų, jis gerokai susidėvėjęs ir reikalauja skubios rekonstrukcijos.
Siekiant sumažinti eismo trikdžius, įrengtas laikinasis tiltas. Ši konstrukcija, anksčiau naudota Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Lenkijoje, leis sklandžiai vykdyti eismą rekonstrukcijos metu.
Eismo organizavimas statybos metu:
- Transporto priemonės, važiuojančios iš Vilniaus į Kauną, naudosis laikinuoju tiltu.
- Transporto priemonės, važiuojančios iš Kauno į Vilnių, bus nukreipiamos į vieną esamo tilto pusę, kol bus atliekama kitos pusės rekonstrukcija.
Numatoma, kad naujasis eismo organizavimas įsigalios 2025 m. balandžio pabaigoje-gegužės pradžioje. Visą Kruonio tilto rekonstrukciją planuojama užbaigti iki 2027 m. pabaigos, o jos bendras biudžetas viršys 24 mln. eurų.
Daugiau rekonstruojamų tiltų
Be Krunos tilto, planuojama renovuoti dar kelis svarbius tiltus:
Numatoma pabaiga:
- Dubysos tiltas (Raseinių r.): 2025 m. vasara.
- Nevėžio tiltas (Kėdainių r.) – Numatoma pabaiga: 2025 m. pabaiga.
- Šešupės tiltas (kelias Vilkaviškis-Kudirkos Naumiestis-Šakiai) – Statybos prasideda šį pavasarį ir truks apie 14 mėnesių (neskaitant žiemos pertraukos).
Tarandės tunelis: Ilgai lauktas projektas
Dar vienas svarbus infrastruktūros projektas, kuris netrukus bus pradėtas įgyvendinti, yra Tarandės tunelis, kuris bus statomas greitkelyje Vilnius-Panevėžys.
- Vieta: Už ~300 m nuo EMSI degalinės, važiuojant link Ukmergės.
- Tikslas: Pagerinti eismo saugumą ir pralaidumą augančioje Tarandės teritorijoje.
- Numatomas užbaigimas: Planuojama pabaiga: 2026 m. birželio mėn.
Vilniaus-Utenos ir „Via Baltica“ modernizavimas
Greitkelis Vilnius-Utena:
- Kovo viduryje atnaujinamos statybos, pradedant 18 km ruožu nuo Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos iki Pociūnų.
- Likusiems ruožams skelbiami viešieji konkursai, statybos prasidės šį pavasarį.
Via Baltica:
Paskutinė 12 km ilgio atkarpa iki Lietuvos ir Lenkijos sienos bus baigta iki 2025 m. pabaigos.
Kiti svarbiausi kelių projektai 2025 m.
- Sargėnų viadukas (automagistralė Kaunas-Marijampolė-Suvalkai) – kapitalinis remontas bus tęsiamas balandžio mėn.
- Karinio mobilumo projektai – bus baigti kelio darbai prie Rūdninkų poligono.
- Žvyrkelių asfaltavimas – gavus papildomą 20 mln. eurų valstybės finansavimą, 2025 m. bus išasfaltuota iki 40 km žvyrkelių.
Lietuvos kelių tinklo ateitis
Iki 2028 m. Lietuva siekia:
- Suremontuoti daugiau kaip 100 tiltų ir viadukų.
- Išasfaltuoti 160 km žvyrkelių gyvenamosiose vietovėse.
- Užbaigti Vilniaus-Utenos ir „Via Baltica“ greitkelių modernizavimą.
- 50 % sumažinti avaringų „juodųjų dėmių“ skaičių.
- Patobulinti 1 000 pėsčiųjų perėjų, kad būtų užtikrintas didesnis saugumas.
Šiems ambicingiems projektams įgyvendinti reikia 3 mlrd. eurų investicijų ir tai yra vienas didžiausių infrastruktūros atnaujinimų Lietuvos istorijoje.
Ką manote apie šiuos kelių projektus? Ar manote, kad jie pagerins vairavimo sąlygas Lietuvoje? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!