2025 m. gegužės 8 d. Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai kartu su Europos darbo institucijos (ELA), Italijos infrastruktūros ir transporto ministerijos bei Italijos kelių policijos atstovais Vievyje atliko patikrinimus keliuose. Patikrinimų metu daugiausia dėmesio buvo skiriama vairuotojų darbo laiko, krovinių tvirtinimo ir transporto priemonių techninės būklės reikalavimų laikymuisi.
Bendri patikrinimai stiprina transporto saugą visoje ES
Ši bendra akcija yra dalis reguliarių ELA visoje Europoje tris kartus per metus rengiamų teisės aktų vykdymo užtikrinimo kampanijų. Tikslas – gerinti kelių eismo saugą ir užtikrinti, kad krovinių vežėjai laikytųsi ES transporto taisyklių.
Pirmą kartą Italijos ekspertai prisijungė prie Lietuvos pareigūnų vietoje ir ne tik stebėjo, bet ir susitarė dėl tolesnio bendradarbiavimo siekiant dalytis gerąja patirtimi. Per dvi valandas trukusią sesiją buvo patikrinti devyni sunkvežimiai – šeši registruoti Lietuvoje, kiti – iš Rusijos, Albanijos ir Moldovos.
Dėmesys sąžiningam teisės aktų vykdymui ir keitimuisi žiniomis
„Užmegzdami ryšius su užsienio partneriais galime keistis patirtimi ir patikrinti, ar visoje Europoje nuosekliai aiškiname teisinius reikalavimus, – sakė LTSA Kelių transporto departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius. Jis pridūrė, kad daugelyje šalių pastebimi panašūs pažeidimai, todėl tarpvalstybinis bendradarbiavimas yra labai svarbus siekiant suderinti procedūras.
Italijos transporto ministerijos atstovas Ubaldo Alfonso pažymėjo: „Pastebėjome, kad Lietuvoje taikomas vykdymo užtikrinimas vietoje leidžia operatoriams greičiau išspręsti problemą, o tai siekiame pritaikyti tobulindami savo nacionalinę sistemą.”
.
Tęsiamas tarptautinis bendradarbiavimas
Tuo pačiu metu Lietuvos pareigūnai šiuo metu dalyvauja transporto priemonių patikrinimuose Graikijoje, tęsdami savo misiją mokytis iš kitų ES valstybių narių ir tobulinti savo vykdymo užtikrinimo galimybes.
Svarbus Mobilumo paketo reikalavimų laikymasis
LTSA primena visiems vežėjams, kad 2020 m. priimtame ES Mobilumo pakete nustatytos bendros taisyklės vairuotojams visoje ES. Tarp jų – darbo ir poilsio laiko taisyklės, privalomo grįžimo į namų bazę sąlygos, skaitmeninių tachografų reikalavimai, komandiravimo taisyklės ir kabotažo operacijų apribojimai.
Kokia jūsų nuomonė? Ar tarpvalstybinio transporto kontrolė visoje ES turėtų būti dar labiau sustiprinta? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.