• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Naudojat telefoną automobilyje? Šios klaidos gali brangiai kainuoti

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.05.04, 13:00
Eismas
A A
0
Naudojat telefoną automobilyje Šios klaidos gali brangiai kainuoti
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jei vairuojate Lietuvoje, svarbu žinoti taisykles dėl telefono naudojimo automobilyje, net ir su laisvų rankų įranga. Šiame straipsnyje paaiškinami teisiniai reikalavimai, galimos išimtys ir baudos už telefono naudojimą vairuojant Lietuvoje, kad galėtumėte važiuoti saugiai ir išvengti baudų.

Turinys
Toggle
  • Kaip veikia laisvų rankų technologija
  • Kognityvinio dėmesio nukreipimo poveikis vairuotojams
  • Tyrimų duomenys apie laisvų rankų įrenginių saugumą
  • Teisiniai aspektai ir geriausia praktika vairuotojams

Kaip veikia laisvų rankų technologija

Nors daugelis Lietuvos vairuotojų vis dažniau naudoja laisvų rankų įrangą, kad galėtų palaikyti ryšį kelyje, norint įvertinti šios technologijos saugumą ir atitiktį nacionaliniams reikalavimams, būtina suprasti jos veikimo principus.

Šiuolaikiniuose automobiliuose laisvų rankų sistemos paprastai naudoja „Bluetooth“ ar panašius belaidžio ryšio protokolus, kad vairuotojo mobilusis telefonas būtų susietas su automobilio integruota garso sistema. Tai leidžia vairuotojams inicijuoti skambučius, siųsti žinutes arba valdyti garso atkūrimą naudojant balso komandas arba vairaračio mygtukus, todėl žymiai sumažėja tiesioginio sąveikavimo su mobiliaisiais įrenginiais poreikis.

Laisvų rankų transporto priemonių sistemos naudoja „Bluetooth“ ryšį telefonams prijungti, todėl skambučius ir garso valdymą galima atlikti balso komandomis arba vairaračio mygtukais, o tai užtikrina saugesnį vairavimą.

Lietuvos transporto priemonėse paprastai yra įmontuoti mikrofonai ir garsiakalbiai, užtikrinantys aiškų dvipusį ryšį pokalbių metu. Įmontavus šias technologijas į transporto priemonės infrastruktūrą, laisvų rankų sprendimai yra sukurti padėti vairuotojams laikytis akių ant kelio ir rankas ant vairo, laikantis Lietuvos policijos ir nacionalinių kelių eismo saugumo iniciatyvų rekomendacijų.

Eismo saugumo ekspertų nuomone, nors laisvų rankų sistemos yra naudingos mažinant rankų atitraukimą, jos visiškai nepašalina kognityvinio dėmesio nukreipimo. Todėl vairuotojams primenama, kad net naudojant laisvų rankų technologijas, visą dėmesį reikia skirti eismo sąlygoms.

Tokių technologijų integravimas atspindi nuolatinę transporto priemonių saugos standartų raidą Lietuvoje ir visoje Europos Sąjungoje, remia atsakingą ryšį ir skatina saugesnio vairavimo kultūrą Lietuvos keliuose.

Kognityvinio dėmesio nukreipimo poveikis vairuotojams

Nors laisvų rankų įrangos technologijos sumažina vairuotojų fizinį dėmesio nukreipimą, kognityvinis dėmesio nukreipimas tebėra aktualus problemų Lietuvos keliuose. Net kai abi rankos yra ant vairo, o akys nukreiptos į priekį, vairuotojo dėmesys vis tiek gali nukrypti, ypač pokalbių telefonu metu. Šis protinis nukreipimas gali sumažinti situacijos suvokimą, sulėtinti reakcijos laiką ir padidinti riziką nepastebėti svarbių signalų, pvz., eismo signalų ar netikėto stabdymo.

Skaitykite  Virš 2000 eurų baudų prisirinkęs pažeidėjas nori išpirkti kaltę skusdamas kitus: pagalba policijai ar keršto misija?

Lietuvoje, kur tokios institucijos kaip „Regitra“ ir Lietuvos policija pabrėžia kelių eismo saugumo svarbą, vairuotojams primenama, kad atsakingas elgesys apima ne tik kelių eismo taisyklių laikymąsi.

Ekspertai teigia, kad psichinė koncentracija yra ne mažiau svarbi nei fizinis dėmesys; aktyvus dėmesio sutelkimas į vairavimą yra būtinas siekiant išvengti eismo įvykių ir užtikrinti visuomenės saugumą. Būdami atidūs ir kuo labiau mažindami fizinį ir kognityvinį dėmesio nukreipimą, vairuotojai ne tik apsaugo save, bet ir stiprina pasitikėjimą bei bendros atsakomybės jausmą, kurie yra saugios bendruomenės pagrindas.

Tyrimų duomenys apie laisvų rankų įrenginių saugumą

Kiek saugūs yra laisvų rankų įrenginiai automobilistams Lietuvos keliuose? Naujausi Europos tyrimai rodo, kad nors šios sistemos leidžia vairuotojams laikyti rankas ant vairo, jos visiškai nepašalina dėmesio nukreipimo rizikos.

Nors laisvų rankų technologijos naudojimas gali skatinti dalyvavimo saugumo sąmoningoje bendruomenėje jausmą, tyrimai rodo, kad kognityvinis dėmesio nukreipimas toliau daro įtaką reakcijos laikui ir situacijos suvokimui.

Nepermokėkite už draudimą – sužinokite geriausią privalomojo draudimo kainą internetu.

Laisvų rankų technologija gali atrodyti saugesnė, tačiau kognityvinis dėmesio nukreipimas vis dar daro įtaką vairuotojų reakcijos laikui ir situacijos suvokimui kelyje.

Pagrindiniai rezultatai:

  1. Kognityvinis dėmesio nukreipimas išlieka: net jei vairuotojas fiziškai nelaiko mobiliojo įrenginio, pokalbiai – tiek per „Bluetooth“, tiek per integruotas transporto priemonės sistemas – gali nukreipti jo dėmesį nuo pagrindinės užduoties – vairavimo.
  2. Lėtesnė reakcija į pavojus: keliose Europos šalyse atlikti tyrimai rodo, kad vairuotojai, naudojantys laisvų rankų sistemas, dažnai vėluoja reaguoti į netikėtas situacijas kelyje, didindami avarijų riziką.
  3. Klaidingas saugumo suvokimas: ekspertai teigia, kad laisvų rankų technologija gali sukelti klaidingą saugumo jausmą, nes vairuotojai gali nepakankamai įvertinti su kognityviniu dėmesio nukreipimu susijusią riziką.

Lietuvoje vairuojant draudžiama naudoti rankinius mobiliuosius telefonus, o Lietuvos policija reguliariai primena vairuotojams, kad laisvų rankų įrangos naudojimas nereiškia, kad vairuotojas nėra išsiblaškęs.

Visi eismo dalyviai privalo atsižvelgti į šiuos duomenis ir saugumą laikyti svarbesniu už patogumą.

Teisiniai aspektai ir geriausia praktika vairuotojams

Atsižvelgiant į naujausių tyrimų atskleistą nuolatinį pavojų, visi vairuotojai privalo žinoti Lietuvos teisės aktų nuostatas dėl mobiliojo telefono naudojimo transporto priemonėse.

Skaitykite  Šalmas – retenybė? Reidas Vilniuje atskleidė pavojingą tendenciją

Lietuvos įstatymai griežtai draudžia vairuojant transporto priemonę laikyti mobilųjį telefoną rankoje; leidžiama naudoti tik laisvų rankų įrangą, ir netgi tuomet vairuotojai privalo visą laiką visiškai kontroliuoti savo transporto priemonę. Lietuvos policija nuolat primena vairuotojams, kad, nepaisant laisvų rankų technologijos teisėtumo, bet kokia dėmesio nukreipimo forma gali žymiai padidinti eismo įvykių riziką.

Atsakingi Lietuvos vairuotojai turi ne tik laikytis šių taisyklių, bet ir taikyti geriausią praktiką, kurią rekomenduoja eismo saugumo ekspertai. Tai apima pokalbių telefonu ribojimą, navigacijos sistemų nustatymą prieš išvykstant į kelionę ir susirašinėjimo ar programėlių naudojimo vengimą, kai transporto priemonė yra juda.

Nors laisvų rankų technologija leidžia vairuotojams laikyti rankas ant vairo ir akis ant kelio, ji nepašalina visų dėmesio nukreipimo rizikos veiksnių. Tyrimai rodo, kad net ir laisvų rankų įranga gali sulėtinti reakciją ir sumažinti budrumą. Taigi, telefono naudojimas su laisvų rankų įranga nėra visiškai saugus. Vairuotojai turėtų kuo labiau sumažinti visus dėmesį blaškančius veiksnius, net jei įstatymai leidžia naudoti laisvų rankų įrangą. Galiausiai, susikaupimas ir budrumas yra geriausias būdas užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą kelyje.

Ką manote apie tai? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!

Žymos: laisvų rankų įrangatelefono naudojimas vairuojant
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz