Lietuva imasi svarbių veiksmų eismo saugai geležinkelio pervažose gerinti. Šalyje yra daugiau kaip 500 viešųjų geležinkelio pervažų, todėl Susisiekimo ministerija nustatė naujas taisykles, kuriomis siekiama užtikrinti saugesnę ir veiksmingesnę pervažų aplinką. Štai ką turi žinoti vairuotojai, dviratininkai ir pėstieji.
Kas pasikeitė?
Neseniai ministro Eugenijaus Sabučio pasirašytame geležinkelio pervažų taisyklių atnaujinime supaprastintas pervažų įrengimo procesas ir naujai apibrėžti saugos reikalavimai. Tarp svarbiausių pakeitimų yra šie:
- Nauji saugos standartai: Pervažos su garso ir šviesos signalais nuo šiol bus privalomos tik tuo atveju, jei piko valandomis per perėją eis daugiau kaip 100 pėsčiųjų arba jei traukinių greitis miestuose viršys 40 km/h.
- Geresni matomumo reikalavimai: Mašinistai turi matyti artėjančius traukinius tam tikru atstumu, kad turėtų pakankamai laiko reaguoti.
- Peržiūrėta policijos atsakomybė: Policija nebedalyvaus atliekant kasmetinius pervažų patikrinimus, tvirtinant sąrašus ir priimant sprendimus dėl pervažų perkėlimo. Tai leis teisėsaugos institucijoms sutelkti išteklius kitur.
Patobulintos saugos funkcijos
Siekiant patenkinti įvairius pervažų saugos poreikius, diegiami nauji inžineriniai sprendimai:
- Užtvaros ir labirintai: Dabar nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose gali būti įrengtos papildomos fizinės kliūtys, kad pėstieji sulėtėtų ir įsitikintų, ar neartėja traukiniai.
- Signalizavimo kriterijai: Kai traukinių greitis viršija 25 km/h, miesto perėjose su šaligatviais ar pėsčiųjų takais reikės signalizuotų saugos sistemų.
Kodėl šie pokyčiai svarbūs
Geležinkelio pervažų sauga priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant traukinio greitį, matomumą, pėsčiųjų ir transporto priemonių eismo intensyvumą. Atnaujintomis taisyklėmis suteikiama galimybė lanksčiai pritaikyti sprendimus prie vietos sąlygų, užtikrinant veiksmingumą ir saugą.
Ministras A. Sabutis pabrėžė: „Mūsų tikslas – sukurti saugesnę ir aiškesnę aplinką visiems eismo dalyviams. Šiais atnaujinimais atsižvelgiama į praktinius poreikius ir gerinamas eismo valdymas.“
Kas išlieka nepakitę?
Siekiant išlaikyti pagrindinius saugos standartus, kai kurios seniai galiojančios taisyklės lieka nepakeistos:
- Transporto priemonės visada turi sustoti prie pervažos, jei signalai rodo, kad artėja traukinys.
- Jokiomis aplinkybėmis negalima apvažiuoti pervažos užtvarų.
- Pėstieji ir dviratininkai privalo nulipti ir eiti per nereguliuojamas perėjas.
Ką šie pakeitimai reiškia vairuotojams ir pėstiesiems?
Vairuotojams nauji matomumo standartai reiškia, kad privalote užtikrinti gerą matomumą perėjose ir vengti išsiblaškymo. Pėstieji pastebės, kad intensyvaus pėsčiųjų eismo vietose bus įrengta daugiau saugos priemonių, pavyzdžiui, atitvarų.
Atnaujintomis geležinkelio pervažų taisyklėmis Lietuvoje siekiama užtikrinti didesnį saugumą keliuose ir sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką. Derindama inžinerinius patobulinimus su praktinėmis taisyklėmis, šalis nustato veiksmingo eismo valdymo etaloną.
Ar manote, kad šie pakeitimai pagerins saugą geležinkelio pervažose? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!
Koks beraštis rašė šį tekstą? !😱
Iš straipsnio taip ir nesupratau tau leidžiama važiuoti atbulai prieš eismą,ar tik atbulai eismo kriptym
Nuo ko turi nulipti pėstieji?
Taisyklės aiškiai sukurptos per praėjusias šventes ar iškart po jų .