Nuo 2025 m. sausio 11 d. Prancūzijoje motociklininkai galės teisėtai, laikantis griežtų sąlygų, prasilenkti greitkeliuose susidariusiose spūstyse. Šis žingsnis, išbandytas 21 regione, įskaitant didįjį Paryžiaus regioną, yra naujoviškas sprendimas spūstyse įstrigusiems motociklininkams, kitaip nei griežtesnė politika Vokietijoje. Štai ką turite žinoti apie šį pokytį ir kaip jis atrodo likusioje Europoje.
Kas leidžiama motociklininkams Prancūzijoje?
Motociklininkai Prancūzijoje dabar gali teisėtai apvažiuoti eismą šiomis aplinkybėmis:
- Kur? Keliuose, kuriuose kiekviena kryptimi yra bent dvi eismo juostos, atskirtos centrine skiriamąja juosta.
- Kaip greitai? Didžiausias leistinas greitis – 30 km/h, kai eismas stovi, ir 50 km/h, kai automobiliai juda lėtai.
- Kur reikia vytis? Tik tarp dviejų kraštinių kairiųjų eismo juostų kelių su keliomis eismo juostomis keliuose.
- Kada negalima :
- Draudžiama važiuoti statybų zonomis, apsnigtais ar apledėjusiais keliais.
- Jei bent viena eismo juosta eismas vyksta 50 km/h arba didesniu greičiu.
Motociklininkai turi pasirūpinti, kad jiems užtektų vietos, signalizuoti kitiems vairuotojams apie savo ketinimus ir neaplenkti kitų motociklininkų, prasilenkiančių su eismu. Pažeidėjams gresia 135 eurų baudos.
Kuo Prancūzija skiriasi nuo Vokietijos
Prancūzijoje prasiskverbimas įteisintas, o Vokietijoje už panašius veiksmus taikomos griežtos bausmės:
- Neteisėtas važavimas: 100 eurų bauda ir vienas vairuotojo pažymėjimo balas.
- Naudojimasis avarine eismo juosta: Už šį pažeidimą skiriama mažiausiai 240 eurų bauda ir vienas mėnuo už vairavimą.g ban.
Kodėl Prancūzija ėmėsi pokyčių
Po kelerius metus trukusių bandymų Prancūzijos įstatymų leidėjai mano, kad naujoji taisyklė suderina efektyvumą ir saugumą. Karštos vasaros, dažni lietūs ir didėjantis motociklininkų skaičius paskatino šią politiką, kuria siekiama sumažinti nusivylimą transporto spūstyse. Tačiau ši praktika reikalauja atsakomybės ir pagarbos visiems eismo dalyviams.
Platesnės diskusijos
Tokios šalys kaip Prancūzija laikosi lanksčios pozicijos, o griežta Vokietijos politika atspindi susirūpinimą dėl saugumo. Šis kontrastas išryškina visoje Europoje vykstančias diskusijas: ar dviratininkams turėtų būti leista prasilenkti spūstyse, kad sutaupytų laiko, ar tai nekenkia visų eismo dalyvių saugumui?