• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 12 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Sostinės P. Vileišio gatvė – pirmoji tikra dviračių gatvė Lietuvoje

pagal Andžej Biaigo
2024.05.24, 11:05
Eismas
A A
0
p. vileisio gatve dviraciu gatve vilnius
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Antakalnio rajone pertvarkyta P. Vileišio gatvė šią gegužę tapo pirmąja Lietuvoje tikra dviračių gatve, kurioje dviratininkai yra lygiaverčiai eismo dalyviai automobiliams. Ši gatvė žymima dviračių gatvės kelio ženklu ir kartu turi pilnavertę infrastruktūrą, pritaikytą dviratininkams, kuri atitinka tokio tipo gatvei keliamus reikalavimus. 

Dviračių gatvė – tai naujas formatas, eismo reguliavimo priemonė Lietuvoje, atsiradusi tik 2022 metais. Nors Vilnius dviračių gatves jau turėjo ir iki šiol, tačiau jos nebuvo infrastruktūriškai atspindinčios, tokio tipo gatvėms būdingų principų – pilnai techniškai dviračių gatvės formatas įgyvendintas tik dabar, P. Vileišio gatvėje. 

„Išskirtinė šios gatvės infrastruktūra – tiek kairėje, tiek dešinėje gatvės važiuojamosios dalies pusėse – 2 metrų pločio raudonos asfalto juostos – skirtos dviratininkams. Važiuojamosios dalies centre – sukelta trinkelių dangos juosta, atkreipianti vairuotojų dėmesį dėl keliamų vibracijų, jeigu važiuojama didesniu greičiu”, – infrastruktūros elementus vardina Jonas Simutis, JUDU ekspertas. 

Rekonstruoti P. Vileišio gatvę į dviračių gatvę nutarta atsižvelgus, jog ši jungtis yra be galo svarbi dviratininkams, tačiau gatvės infrastruktūra buvo visai jiems nedraugiška. Pagal savo kategoriją turėjusi būti rami, iš tiesų, prieš įvykusius pokyčius P. Vileišio gatvė buvo ypač aktyviai naudojama keleivių ir prekių pervežimui. 

Nebijokite netikėtumų – apskaičiuokite Kasko draudimo kainą vos per minutę.

Naujas gatvės formatas ir kartu taikomi reikalavimai eismo dalyvių judėjimui šia gatve, tikimasi padės sumažinti tranzitu judančių automobilių kiekį ir padidins saugumą bei patogumą judantiems dviračiais. 

Kaip vyksta eismas dviračių gatvėse? 

Pagrindinis pokytis dviračių gatvėje – automobilių vairuotojai važiuojamąja gatvės dalimi dalinasi su dviratininkais. P. Vileišio gatvėje automobiliai ir toliau gali judėti abejomis kryptimis, tačiau automobilių vairuotojams draudžiama lenkti dviratininkus išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą. 

Visiems eismo dalyviams dviračių gatvėse ribojamas greitis – leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 km/h greičiu. Dviratininkai gali važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir kuo arčiau dešiniojo krašto. Beje, dviračių gatvėse draudžiama stovėti  ir statyti automobilį, išskyrus specialiai tam nurodytas vietas. 

Skirtingai nei dviratininkams, keliaujantieji automobiliu privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto kaip ir įprastose gatvėse. P. Vileišio dviračių gatvės atveju, vienu ratu važiuoti raudonu asfaltu, kitu – centrinės salelės trinkelių juosta. 

Skaitykite  Kareivių gatvėje – dideli pokyčiai: laukia daugiau juostų ir naujas dviračių takas

Lietuvos miestai skatina judumą dviračiais 

Pirmoji Lietuvoje dviračių gatvė, nors ir nekompleksiškai sutvarkyta, buvo M. K. Čiurlionio gatvė Vilniuje. Dviračių gatvės eismo organizavimas Vilniuje taip pat yra taikomas Krokuvos, Z. Sierakausko gatvėse, Lietuvoje šią praktiką taiko ir Palanga, Kretinga bei Klaipėda.

„P. Vileišio dviračių gatvė yra svarbus žingsnis ir naujas atspirties taškas Vilniaus dviračių tinklo plėtroje. Vilniuje sparčiai augant dviratininkų skaičiui, panašiu principu ateityje bus rekonstruojama daugiau gatvių ir taip užpildytos trūkstamos dviračių tinklo spragos. Ten, kur nėra galimybės arba poreikio įrengti dviračių taką, dviračių gatvė padės užtikrinti saugią, patogią ir dviratininkus kviečiančią infrastruktūrą”, – ateities planais dalijasi JUDU atstovas.

Žymos: dviračių gatvėp. vileišio g.vilnius
Dalintis20DalintisSiųstiDalintis4

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.