„Via Baltica“ greitkelio modernizavimas vyksta sparčiai – „Via Lietuva“ pasirašė sutartis dėl beveik 140 km kelio, vedančio iki Lietuvos ir Latvijos sienos, infrastruktūros planų parengimo. Tai yra kitas ambicingo projekto, kuriuo siekiama atnaujinti transporto jungtis iš Lenkijos į Latviją, etapas, užtikrinant saugesnį ir efektyvesnį keliavimą.
Svarbiausias transporto koridorius Baltijos šalyse
„Via Baltica“ yra transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), jungiančio Varšuvą ir Taliną, dalis. Bendras greitkelio ilgis – 970 km, iš jų 269 km eina per Lietuvą. Kelias driekiasi nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Marijampolę, Kauną, Panevėžį ir Pasvalį, kol pasiekia Latviją.
2022-2024 m. „Via Lietuva“ baigė modernizuoti 30 km ilgio ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, paversdama jį keturių eismo juostų greitkeliu, kuriame įrengtos:
- 8 viadukai
- 7 tiltai
- 6 tuneliniai pravažiavimai
- 15 žiedinių sankryžų
- Pirmasis Lietuvoje laukinių gyvūnų tiltas
- Didžiausia šalyje poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelė
Baigiamas įrengti paskutinis ruožas prie Lenkijos sienos
Taip pat pradėti paskutinio 12 km ilgio ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, kurį planuojama užbaigti šiais metais, darbai. Pažanga buvo sparti:
- 60 proc. greitkelio dangos jau paklota
- nutiesta 30 proc. jungiamųjų kelių
- įrengta 55 proc. pagalbinės infrastruktūros
Šiuo metu šio ruožo baigiamajame etape dirba apie 400 darbininkų ir 150 statybinių mašinų.
„2024 m. atidarėme ilgiausią baigtą ruožą – 16 km nuo Marijampolės iki Skardupių – ir pradėjome baigiamąjį etapą ties Lenkijos siena. Mūsų tikslas – kuo greičiau užbaigti „Via Baltica“, padaryti ją modernią ir saugią“, – sakė laikinai einantis ‚Via Lietuva‘ generalinio direktoriaus pareigas Martynas Gedaminskas.
Modernizavus visą 40 km ilgio ruožą Marijampolė-Lenkija, jame bus įrengta:
- 2 žalieji gamtos tiltai (pirmieji Lietuvoje)
- 10 tunelinių perėjų
- 10 viadukų ir 7 tiltai
- 25 sankryžos
- 18,9 km triukšmą mažinančių sienų
- 2 modernios poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelės
- 90,5 km jungiamųjų kelių
Kitas etapas: Nuo Kauno iki Latvijos sienos
2018 m. buvo baigtas 39 km ilgio ruožas Kaunas-Marijampolė, o ruožas Kaunas-Latvija lieka paskutinė nemodernizuota atkarpa. Praėjusią savaitę pasirašytos sutartys dėl 140 km iš likusių 160 km ruožo specialiųjų infrastruktūros planų parengimo. Tikimasi, kad iki metų pabaigos bus pasirašytos sutartys dėl paskutinio 22 km ilgio ruožo.
Pagal susitarimą planavimo etapas turėtų būti baigtas per dvejus metus, taip sudarant sąlygas visiškam modernizavimui. Baigtas statyti „Via Baltica“ bus visiškai modernizuotas greitasis koridorius, sujungsiantis Lietuvą su Lenkija ir Latvija, pagerinsiantis regiono susisiekimą, prekybą ir kelių eismo saugumą.
Ką manote apie šį projektą? Ar manote, kad „Via Baltica“ padidins kelionių efektyvumą Baltijos šalyse? Praneškite mums komentaruose!