Vilniuje netrukus gali sumažėti eismo spūstys, nes Seimas svarsto Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas. Siūlomais pakeitimais siekiama sumažinti dideles transporto spūstis, ypač sostinėje, kur kai kurie keleiviai praneša, kad spūstyse tenka laukti iki 50 minučių.
Pagrindinė įstatymo projekto nuostata numato, kad į nedidelius eismo įvykius patekę vairuotojai privalo kuo greičiau pasišalinti iš važiuojamosios kelio dalies, jei jie sutaria dėl eismo įvykio aplinkybių. Vairuotojai pirmiausia turi užfiksuoti eismo įvykį nuotraukomis arba vaizdo įrašu, bet po to gali išvažiuoti iš kelio. Šis pakeitimas leistų užpildyti eismo įvykio deklaracijas po to, kai automobilis pasišalina iš kelio, nelaikant jo pasišalinimu iš eismo įvykio vietos.
Ilgų eismo spūsčių sprendimas?
Seimo narys Tomas Tomilinas, vienas iš įstatymo projekto iniciatorių, mano, kad ši priemonė galėtų gerokai sumažinti spūstis.
„Kiekvienas vairuotojas yra susidūręs su šia problema – dėl nedidelio eismo įvykio sustojęs eismas. Kai kuriais atvejais žmonės policijos laukia net valandą, dėl to atsiranda didžiuliai vėlavimai. Šis įstatymas užtikrintų, kad jei vairuotojai sutaria dėl to, kas įvyko, jie turėtų perstatyti savo automobilius ir leisti miestui vėl kvėpuoti.“
Be to, siūlomu įstatymu būtų nustatytos naujos taisyklės stebimiems kelių ruožams. Jei nedidelis eismo įvykis įvyksta toje vietoje, kurioje įrengtos nuolatinės eismo stebėjimo kameros, vairuotojai privalėtų atlaisvinti eismo juostą, net jei jie nesutaria dėl eismo įvykio detalių. Vėliau policija galėtų peržiūrėti filmuotą medžiagą ir nustatyti atsakomybę.
Ar tai galėtų būti sprendimas?
Tomilinas šį įstatymo aspektą apibūdino kaip revoliucinį:
„Pirmą kartą turėsime sprendimą dėl avarijų, kai nėra aiškaus kaltininko, bet įvykis yra užfiksuotas oficialios priežiūros priemonėmis. Prireikus tai galėtų būti tinkamas įrodymas teisme.“
Per pirmąjį balsavimą parlamente pasiūlymas sulaukė didžiulio palaikymo – 102 parlamento nariai balsavo už, o 9 susilaikė. Dabar įstatymo projektas bus toliau svarstomas Teisės reikalų komitete, o balandžio 29 d. jis bus grąžintas į Seimą galutiniam balsavimui.
Ką manote?
Ar dėl šių naujų taisyklių eismas Lietuvos miestuose vyktų sklandžiau? Ar panašios priemonės turėtų būti taikomos ir kitose šalyse? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!