• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Vilniaus viešasis transportas ruošiasi naujam proveržiui – į gatves išriedės nauji autonominės ridos troleibusai

pagal Andžej Biaigo
2021.12.08, 9:45
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar kas pagalvojo, kad Vilniaus gatvėmis gali važinėti dalinai elektros tinklo nenaudojantys troleibusai? Tai jau greitu metu virs realybe, nes „Vilniaus viešasis transportas“ žengia ambicingą žingsnį į priekį ir įsigys 159 naujus – autonominės ridos troleibusus, vietoje esančių senųjų „Škoda“ modelių. Pirmieji 50 tokio tipo troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros skirtų 10 mln. Eur., kurie numatyti naujo viešojo transporto įsigijimui, galintys dalį maršruto nuvažiuoti nenaudojant kontaktinio tinklo, į Vilniaus gatves išriedės jau 2023 metais.

„Šiuo metu atliekama rinkos konsultacija, analizuojama esama situacija bei planuojama iki šių metų galo paskelbti viešąjį konkursą. Troleibusų parkas ilgą laiką nebuvo atnaujinamas, vidutinis troleibusų amžius siekia 22 metus. Mūsų tikslas ne tik atnaujinti viešojo transporto parką, bet tai padaryti pasirinkus tvarias ir Vilnių bei keleivių poreikius orientuotas technologijas, kurios tiktų dinamiškam miestui. Netolimoje ateityje planuojama atnaujinti ir autobusų parką, numatant 70 naujų autobusų. Svarstomi Vilnių tenkinantys technologiniai sprendimai, aiškinamasi koks tinkamiausias elektros įkrovimo būdas tiktų viešajam transportui“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius.

Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, Vilniaus miesto gatvėmis riedančiais troleibusais, turi esminių privalumų – jei standartinių troleibusų maršrutus riboja esamas kontaktinis tinklas, tai troleibusai su autonomine eiga gali važiuoti ir šiam nesant. Skaičiuojama, kad per parą sostinės gatvėse įvyksta bent keli incidentai, kurie sutrikdo troleibusų eismą. Negalėdami apvažiuoti kliūties jie stoja arba yra nukreipiami kitais maršrutais. Naujieji troleibusai tokiu atveju galės toliau tęsti kelionę, nes trumpam atsijungus nuo kontaktinio tinklo jie galės panaudoti baterijoje sukauptą galią ir tokiu būdu apvažiuoti kliūtį. Tai ne tik užtikrins nepertraukiamą troleibusų judėjimą, bet ir sutaupys laiko keleiviams.

Naujieji autonominės ridos troleibusai, kurie galėtų nuvažiuoti apie 30 kilometrų nenaudodamas kontaktinio tinklo yra manevringesni, komfortiškesni, gali apvažiuoti susidariusias kliūtis ne tik sankryžose, bet esant reikalui ir aplinkinėmis gatvėmis, dėl to viešojo transporto sistema taptų lankstesnė ir efektyvesnė. Naujuose troleibusuose vietoje galinio vaizdo veidrodėlių puikuosis specialios galinio vaizdo stebėjimo kameros, kurios transliuos išorės vaizdą į monitorius. Troleibuso vairuotojui bus ne tik paprasčiau įvertinti situaciją, bet ir galės greičiau sureaguoti į pėsčiųjų perėją netikėtai įžengus pėsčiajam, ar kelyje staigiai atsiradus nenumatytai kliūčiai.

Skaitykite  Draudžiamos zonos senesniems automobiliams – ar jūsų automobilis pateks į juodąjį sąrašą?

Prie sklandesnių ir greitesnių kelionių prisidės ir nauji kontaktinių tinklų iešmai, kuriuos populiariausiuose troleibusų maršrutuose ketinama pakeisti artimiausiais metais. Atnaujinti iešmai leis sklandžiau įveikti sankryžas, kuriose susikerta troleibusų linijos. Tai reiškia, kad prieš įvažiuojant į sankryžą, troleibusas taip žymiai nemažins greičio, kaip yra iki šiol, o tai padės pagreitinti keliones.
Didelis dėmesys skiriamas tiek keleivių, tiek vairuotojų saugumui, todėl naujieji troleibusai turės atitikti papildomas saugumo normas ir turės tą patvirtinančius sertifikatus. Visi naujieji troleibusai turės būti sertifikuoti dėl vairuotojų darbo vietos (kabinos) ir transporto priemonės konstrukcijos saugumo. Naujuosiuose reikalavimuose transporto priemonės kabina privalo būti išbandyta nuo eismo įvykių ir kontaktinių smūgių iš šono, priekio ir stogo, pati konstrukcija – nuo virtimo grėsmių.

Įprastą apšvietimą troleibusuose pakeis LED šviesos, kurios užtikrins keleiviams papildomą saugumą transporto priemonės viduje, o vairuotojams neblaškys dėmesio.
Maža to, naujieji troleibusai turės pažangią antikovidinę vėdinimo sistemą, padedančią pristabdyti koronaviruso plitimo riziką, o veikimo principas – ozoninis arba ultravioletinis, veikiantis bet kokiu oru, ir užtikrinantis, kad į saloną patenkantis oras būtų švarus ir dezinfekuotas. Tokios sistemos dar ne per seniausiai buvo pradėtos diegti į prabangius automobilius, o jau ne už kalnų tokia naujovė bus ir Vilniaus viešojo transporto norma.

„Vilniaus viešasis transportas“ naujų troleibusų pirkimui skelbs tarptautinį konkursą ir kreipsis į visus didžiausius troleibusų gamintojus. Tokiu būdu siekiama ne tik išsirinkti keleivių lūkesčius atitinkančias transporto priemones, bet ir pritraukti į Vilnių užsienio įmonių.

Žymos: autonominės ridos troleibusaivilniaus viešasis transportas
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz