Kovo 21-oji tapo viena iš nerimą keliančių dienų Lietuvos keliuose šį mėnesį. Vos per 9 valandas įvyko du rimti eismo įvykiai, kurie atskleidė dvi pagrindines Lietuvos vairuotojus kamuojančias problemas: neatsargų lenkimą ir vairavimą išgėrus.
Neatsargus lenkimas baigėsi susidūrimu netoli Ukmergės
Apie 12.03 val. kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis ties Mankūnų kaimu (Ukmergės r.) automobilis BMW, vairuojamas 23 metų vyro, bandė aplenkti kelias transporto priemones. Tragiškai manevras baigėsi susidūrimu su ta pačia kryptimi į kairę sukančiu automobiliu „Škoda Superb“, vairuojamu 59 metų vyro.
Nuo smūgio buvo sužeistas „Škoda“ vairuotojas, kuris nedelsiant buvo nuvežtas į ligoninę ir gavo medicininę pagalbą. Valdžios institucijos pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 281 straipsnio 1 dalį, kurioje kalbama apie eismo saugumo taisyklių pažeidimus, dėl kurių buvo sužaloti žmonės.
Vakaro avarija Vilniuje: Neblaivus vairuotojas prie vairo
Vėliau tą patį vakarą, apie 21.01 val., Vilniuje, Sakališkių ir Avietyno gatvių sankryžoje, įvyko dar vienas eismo įvykis. Automobilis „Toyota Yaris“, vairuojamas 41 metų vyro, apsvaigusio nuo alkoholio (2,33 ‰), atsitrenkė į automobilį „Mercedes Benz“.
Laimei, šiuo atveju nebuvo pranešta apie sužeistuosius, tačiau situacijos rimtumas išlieka didelis. Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal 281¹ straipsnį (1 dalis) dėl vairavimo apsvaigus nuo alkoholio.
Kodėl tai svarbu
Šie du incidentai primena, kokie pavojingi gali būti Lietuvos keliai, kai vairuotojai priima impulsyvius sprendimus arba sėda prie vairo apsvaigę. Nors pastaraisiais metais kelių infrastruktūra gerokai pagerėjo, žmogiškasis veiksnys išlieka labiausiai nenuspėjamas ir pavojingas.
Tiek neatsargus lenkimas, tiek vairavimas išgėrus nėra pavienės problemos – jos nuolat kartojasi visos šalies kelių eismo saugumo ataskaitose. Lietuvos policijos duomenimis, vien dėl šių dviejų pažeidimų kasmet įvyksta šimtai eismo įvykių, kuriuose nukenčia ir žūsta žmonės, kurių galima išvengti.
Įspėjamasis skambutis vairuotojams
Šie incidentai nėra tik statistiniai duomenys – tai tikros neteisingo sprendimo kelyje pasekmės. Jei vairuotojai nepradės prisiimti atsakomybės, kyla klausimas ne ar įvyks dar vienas panašus eismo įvykis, o kada.
Ką manote: ar Lietuvoje bausmės už neatsargų vairavimą ir vairavimą išgėrus yra pakankamai griežtos? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose.