Birželio 7 dieną Lietuvoje užfiksuoti du rimti eismo įvykiai – vienas Vilniuje, kitas Ukmergėje. Vienas jų baigėsi dviratininko sužalojimu, kitas – girtu vairuotoju, kuris pasišalino iš įvykio vietos. Abiem atvejais pradėti ikiteisminiai tyrimai.
Dviratininkas sužalotas Vilniuje sukant į dešinę
Apie 11 val. 31 min. Vilniuje, Senosios Pilaitės kelyje, moteris (gim. 1982 m.), vairavusi automobilį „Ford“, sukdama į dešinę kliudė dviračių taku važiavusį dviratininką (gim. 1985 m.).
Vyras patyrė sužalojimų, jam suteikta medicininė pagalba ligoninėje, toliau gydomas ambulatoriškai. Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 281 straipsnio 1 dalį.
Šis atvejis kelia klausimų, ar pakankamai aiškiai paženklinti dviračių takai ir ar vairuotojai yra pakankamai budrūs sukdami per juos. Ekspertai teigia, kad tokie incidentai rodo informacijos ir vairuotojų sąmoningumo stoką.
Girtas vairuotojas Ukmergėje kliudė automobilį ir pabėgo
Tą pačią dieną, apie 9 val. 30 min., Ukmergėje, Žuvų gatvėje, „Opel Meriva“ automobilis kliudė stovintį „Audi A3“. Po smūgio vairuotojas iš įvykio vietos pasišalino.
Maždaug po valandos, 10 val. 55 min., buvo sulaikytas įtariamas vairuotojas (gim. 1978 m.). Jam nustatytas 2,26 promilės girtumas. Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal BK 281¹ straipsnio 1 dalį.
Pagal Lietuvos įstatymus, vairavimas apsvaigus ir pasišalinimas iš eismo įvykio vietos – sunkūs pažeidimai, už kuriuos gali būti skiriama laisvės atėmimo bausmė ar net neterminuotas vairuotojo pažymėjimo atėmimas.
Teisinės pasekmės ir atsakomybė
- LR BK 281 straipsnis taikomas eismo saugumo pažeidimams, sukėlusiems žalą sveikatai.
- LR BK 281¹ straipsnis – dėl pasišalinimo iš įvykio vietos ar vairavimo neblaiviam.
- Kiekvienas vairuotojas privalo likti įvykio vietoje ir padėti nukentėjusiesiems.
Teisininkė Rasa Vaitkevičienė komentuoja: „Vairuotojai turi pareigą praleisti dviratininkus, ypač sukdami į dešinę. Tokie pažeidimai gali virsti ne tik administracinėmis, bet ir baudžiamosiomis bylomis.“
Ką tai sako apie kelių saugumą Lietuvoje?
Šie atvejai atskleidžia problemas tiek miestuose, tiek mažesniuose miestuose. Vilniuje dviračių infrastruktūra tobulėja, tačiau vairuotojų budrumas ir išmanymas apie dviratininkų teises vis dar nepakankami. Ukmergėje – alkoholio vartojimas prie vairo vis dar dažnas reiškinys.
Ekspertai akcentuoja švietimo kampanijų, griežtesnių bausmių ir aiškesnių kelio ženklų svarbą. Tik tokios priemonės gali padėti užtikrinti didesnį saugumą visiems eismo dalyviams.
Išvada
Birželio 7-osios įvykiai rodo, kad net ir vasarą, kai eismas intensyvesnis, atsakomybė keliuose turi būti kiekvieno prioritetas. Tyrimai tęsiami, o visuomenės ir institucijų dėmesys – būtinas norint išvengti tokių atvejų ateityje.
Ar ir jums teko susidurti su pavojingomis situacijomis kelyje? Pasidalinkite komentaruose!