Balandžio 12-ąją Lietuvoje įvyko dvi skirtingos, bet išskirtinai reikšmingos avarijos. Viena jų – su tarnybiniu policijos automobiliu ir į kelią išbėgusia stirna, kita – tragiška „Audi“ susidūrimo baigtis, nusinešusi gyvybę. Kas tiksliai įvyko ir ką svarbu žinoti Lietuvos vairuotojams?
Kas įvyko balandžio 12 dieną?
Vakare, apie 22:40 val., Biržų rajone, kelyje Biržai–Raubonys, tarnybinis „VW Transporter“ mikroautobusas partrenkė staiga į kelią išbėgusią stirną. Jį vairavo Biržų rajono policijos pareigūnas. Per avariją sužeistas neblaivus (1,6 prom.) 1976 m. gimęs vyras, kuris buvo vežamas iš laikino sulaikymo į namus. Jam suteikta pagalba ligoninėje, po kurios jis išleistas gydytis ambulatoriškai. Taip pat apgadintas policijos automobilis. Įvykio aplinkybės tiriamos.
Tą pačią dieną, apie 10:45 val., Panevėžio rajone, kelyje Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, „Audi A4“ automobilis, vairuojamas 1989 m. gimusio vyro, išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su dviem transporto priemonėmis – vilkiku „Iveco“ ir automobiliu „Volvo S60“. Per avariją žuvo „Audi“ vairuotojas. Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281 str. 5 d.
Kodėl tai svarbu?
Šie įvykiai kelia svarbius klausimus apie:
- Eismo saugumą Lietuvos keliuose, ypač regionuose.
- Laukinių gyvūnų keliamą pavojų, kuris kasmet tampa vis aktualesnis.
- Vairuotojų atsakomybę – tiek blaivumo, tiek atidumo prasme.
Laukinių gyvūnų pavojus kelyje
Kaip dažnai įvyksta susidūrimai su gyvūnais?
Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2023 m. užfiksuota daugiau nei 1 500 eismo įvykių, susijusių su gyvūnais. Dauguma jų įvyksta nuo balandžio iki spalio, ypač ankstyvais rytais ir sutemus.
Kokios vietovės pavojingiausios?
Avarijos dažniausiai fiksuojamos Šiaurės Lietuvoje ir vidurio regione, įskaitant Biržus ir Panevėžio apylinkes. Tai – miškingi, atviri laukai, kur gyvūnų migracija intensyvi.
Kaip apsisaugoti?
- Sumažinkite greitį keliaudami per miškingas vietoves.
- Atkreipkite dėmesį į žvėrių perėjų ženklus.
- Naudokite tolimąsias šviesas (kai tai saugu).
- Vietoje staigaus manevro – geriau stabdyti tiesiai.
Tragiška „Audi“ avarija: kas galėjo nutikti?
Pasak pareigūnų, „Audi A4“ vairuotojas išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą. Tyrimas dar vyksta, bet viena iš versijų – dėmesio praradimas arba greičio viršijimas. Jis susidūrė su vilkiku, vairuojamu 1967 m. gimusio vyro, ir „Volvo“, kurį vairavo 1998 m. gimusi moteris. Pastarieji vairuotojai liko gyvi.
Eksperto komentaras
Transporto saugos ekspertas Gediminas Jakštas sako:
„Vienas neatsargus žvilgsnis į telefoną ar akimirkos mieguistumas tiesiame kelyje gali baigtis tragiškai. Lietuvos užmiesčio keliai atrodo saugūs, bet reikalauja didelio dėmesio.“
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Šiltojo sezono pradžia – padidintos rizikos metas. Tiek dėl suaktyvėjusio eismo, tiek dėl žvėrių migracijos, tiek dėl vairuotojų nuovargio. Statistika rodo, kad daugiausia sunkių avarijų įvyksta ne žiemą, o pavasarį ir vasarą.
Kokias pamokas galime išmokti?
- Net ir pareigūnų automobilis nėra apsaugotas nuo netikėtumų.
- Girtas keleivis taip pat yra rizikos veiksnys avarijos metu.
- Nereikia pasitikėti aiškiu keliu – būtent tada dažniausiai įvyksta tragiškos klaidos.
Išvados
Balandžio 12-oji tapo priminimu, kad eismo situacijos Lietuvoje gali būti nenuspėjamos – nuo stirnos iki tragiško susidūrimo vos per kelias valandas. Keliuose privalome išlikti budrūs, atsakingi ir pasiruošę bet kokiai situacijai.
Ar esate susidūrę su pavojinga situacija kelyje? Parašykite komentaruose, pasidalinkite straipsniu ar papasakokite savo istoriją – padėkite kitiems išlikti saugiems.