• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai

Kada po avarijos gresia baudžiamoji atsakomybė?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.20, 16:15
Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
A A
0
vyras surakintas antrankiais baudziamoji atsakomybe
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Baudžiamoji atsakomybė po nelaimingo atsitikimo priklauso ne tik nuo žalos atsiradimo; ji dažnai priklauso nuo eismo įvykio dalyvių veiksmų ir ketinimų. Institucijos ieško neatsargumo, aplaidumo arba tyčinio teisės pažeidimo požymių, pavyzdžiui, vairavimo esant neblaiviam arba pabėgimo iš įvykio vietos. Riba tarp tragiškos nelaimės ir nusikalstamos veikos gali būti plona, todėl kyla svarbių klausimų dėl atsakomybės, ketinimų ir galimų teisinių pasekmių.

Suprasti skirtumą tarp civilinės ir baudžiamosios atsakomybės

Nors nelaimingi atsitikimai dažnai sukelia teisines pasekmes, svarbu atskirti civilinę ir baudžiamąją atsakomybę.

Civilinė atsakomybė atsiranda, kai asmuo padaro žalą ar žalą kitam asmeniui, dėl to kyla reikalavimai atlyginti žalą. Šiuo atveju daugiausia dėmesio skiriama nukentėjusiosios šalies žalos atlyginimui, o ne kaltojo asmens nubaudimui. Civilinėse bylose paprastai nagrinėjami asmenų ar organizacijų ginčai ir remiamasi tikimybių pusiausvyros principu.

Kita vertus, baudžiamoji atsakomybė susijusi su veiksmais, kuriuos visuomenė laiko nusikaltimais visuomenės tvarkai. Valstybė kaltinamąjį patraukia baudžiamojon atsakomybėn ir siekia, kad jam būtų skirtos tokios bausmės kaip baudos eurais arba laisvės atėmimas.

Šiuo atveju įrodinėjimo standartas yra kur kas aukštesnis – neabejotinas. Šių skirtumų supratimas padeda žmonėms žinoti, kokioje padėtyje jie atsidūrė po nelaimingo atsitikimo, ir kuria pasitikėjimo jausmą bendruomenėje.

Tyčios vaidmuo nustatant baudžiamąją atsakomybę

Vertindami baudžiamąją atsakomybę po nelaimingo atsitikimo, teismai atidžiai nagrinėja, ar asmens veiksmuose yra arba nėra tyčios. Šiame kontekste tyčia reiškia sąmoningą sprendimą sukelti konkretų rezultatą arba atlikti draudžiamą veiksmą. Jei asmuo sąmoningai padaro žalą eismo įvykio metu, yra daug didesnė tikimybė, kad jo veiksmai atitiks baudžiamosios atsakomybės ribą.

Teismai, prieš spręsdami dėl baudžiamosios atsakomybės, daugiausia dėmesio skiria tyčiai po eismo įvykio ir svarsto, ar sąmoningi veiksmai sukėlė žalą.

Kita vertus, jei nėra tyčios padaryti žalą, teismai situaciją gali vertinti kitaip.

Bendruomenėje žmonės tikisi sąžiningo elgesio ir supratimo apie individualius motyvus. Tyčios pripažinimas padeda teismams atskirti tikras nusikalstamas veikas nuo nedovanotinų klaidų.

Toks požiūris užtikrina, kad baudžiamieji kaltinimai būtų pateikti tik tiems, kurie veikia turėdami žalingą tikslą, ir taip sustiprinamas teisingumo ir priklausomybės jausmas visiems, kurie vertina teisingumą ir asmeninę atsakomybę.

Skaitykite  Ar vairuotojas visada kaltas po avarijos? Ką sako įstatymai

Kaip dėl neatsargumo gali būti pateikti baudžiamieji kaltinimai

Nors nustatant baudžiamąją atsakomybę svarbus vaidmuo tenka tyčiai, tyčios nebuvimas ne visada apsaugo asmenį nuo baudžiamojo persekiojimo. Dėl neatsargumo – kai asmuo nesielgia taip atsargiai, kaip elgtųsi protingas žmogus – po nelaimingo atsitikimo vis tiek gali būti pateikti kaltinimai baudžiamojoje byloje.

Jei vairuotojas nepaiso kelių eismo taisyklių arba vairuoja išsiblaškęs, net ir nenorėdamas pakenkti, jo neatsargūs veiksmai gali turėti sunkių pasekmių kitiems. Valdžios institucijos tokį elgesį gali vertinti kaip nesirūpinimą visuomenės saugumu, o tai gali užtraukti baudžiamąją atsakomybę.

Žmonės nori pasitikėti, kad visi vienodai rūpinasi vieni kitų gerove kelyje. Kai dėl kieno nors aplaidumo šis pasitikėjimas pažeidžiamas, įstatymas gali įsikišti ir patraukti asmenis atsakomybėn, kad būtų apsaugota bendruomenė ir sustiprintas dalyvaujančiųjų atsakomybės jausmas.

Dažniausiai pasitaikantys nelaimingų atsitikimų tipai, dėl kurių gali būti keliama baudžiamoji byla

Kadangi nelaimingi atsitikimai gali įvykti įvairiomis aplinkybėmis, tam tikros jų rūšys paprastai sulaukia atidesnės teisėsaugos ir prokuratūros priežiūros. Institucijos dažnai atkreipia dėmesį į tuos incidentus, kai kyla didelė rizika visuomenės saugumui arba kai neatsargumas yra ypač akivaizdus.

Bendruomenės nariai turėtų žinoti, kad ne visi eismo įvykiai vertinami vienodai – dėl kai kurių labiau tikėtina, kad bus pateikti baudžiamieji kaltinimai. Dėl toliau išvardytų nelaimingų atsitikimų paprastai keliamos baudžiamosios bylos:

  • Vairavimas apsvaigus nuo alkoholio ar narkotikų
  • Sunkių sužalojimų ar mirties sukėlimas vairuojant
  • pasišalinimas iš eismo įvykio vietos (angl. hit and run)
  • Neatsargus arba agresyvus vairavimas, dėl kurio padaroma žala
  • dalyvavimas eismo įvykiuose vairuojant neturint galiojančio vairuotojo pažymėjimo

Supratimas apie šiuos didelės rizikos scenarijus padeda visiems išlikti informuotiems ir skatina atsakomybės ir bendros atsakomybės kultūrą keliuose.

Teisinės procedūros po eismo įvykio su galimomis baudžiamosiomis pasekmėmis

Jei teisėsaugos institucijos įtaria, kad eismo įvykio metu buvo padarytas nusikaltimas, pareigūnai paprastai pradeda tarpinį tyrimą įvykio vietoje. Jie užtikrina įrodymus, fotografuoja ir renka liudytojų parodymus, kad sudėliotų įvykio aplinkybes.

Medicinos personalas gali įvertinti visus įvykio dalyvius, teikdamas pirmenybę saugumui ir fiksuodamas tyrimui reikalingus sužalojimus. Įtarus apsvaigimą, policija dažnai atlieka blaivumo testus.

Skaitykite  Liepos 11-oji keliuose: keturi skirtingi incidentai Vilniuje, Šiauliuose ir Širvintose

Po to valdžios institucijos gali sulaikyti asmenis arba paprašyti tolesnės apklausos nuovadoje. Tyrimo išvados lemia, ar prokurorai pateiks kriminalinius kaltinimus, pavyzdžiui, dėl neatsargaus vairavimo arba sužalojimo padarymo apsvaigus.

Tuomet teisinės procedūros perkeliamos į teismų sistemą, kur kaltinamieji turi teisę į teisinį atstovavimą ir teisingą teismą.

Viso proceso metu bendruomenės nariai gali palaikyti vieni kitus, stiprindami atskaitomybės ir bendros atsakomybės svarbą.

Baudžiamoji atsakomybė po nelaimingo atsitikimo kyla tada, kai kieno nors veiksmai peržengia paprasto neatsargumo ribas ir rodo neatsargumą arba ketinimą pažeisti įstatymą, keliant pavojų kitiems. Nesvarbu, ar tai būtų vairavimas apsvaigus, neatsargus elgesys, ar pabėgimas iš įvykio vietos, dėl šių veiksmų gali būti pateikti kaltinimai baudžiamojoje byloje. Teisėsaugos institucijos ir prokurorai atidžiai išnagrinėja detales ir, jei įrodymai tai patvirtina, atsakingai šaliai gresia baudžiamasis persekiojimas. Galiausiai, nustatant baudžiamąją atsakomybę, pagrindiniu principu išlieka bendruomenės saugumas.

Tapote šio įvykio liudininkais? Informaciją, nuotraukas ar filmuotą vaizdo medžiagą prašome siųsti reidasofficiallt@gmail.com
Žymos: avarijabaudžiamoji atsakomybėeismo įvykiai
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz