Įspūdinga avarija Friske (Teksaso valstija) atkreipė dėmesį į „nesunaikinamą“ „Tesla Cybertruck“ – ir ne gerąja prasme. Dėl skubios medicininės pagalbos į aštuonias stovinčias transporto priemones atsitrenkęs G klasės „Mercedes“ automobilis „Cybertruck“ „perpjovė“ per pusę. Šis didelio smūgio incidentas sukėlė diskusijas apie Elono Musko futuristinio pikapo patvarumą realiame pasaulyje.
Kas nutiko Friske, Teksase?
Nelaimingas atsitikimas medicinos srityje
Remiantis vietinės JAV žiniasklaidos pranešimais, G klasės „Mercedes“ vairuotojas prarado automobilio kontrolę dėl staiga įvykusios nelaimės. Transporto priemonė nuvažiavo nuo kelio ir atsitrenkė į aštuonių stovinčių automobilių eilę, iš kurių vienas buvo „Tesla Cybertruck“.
Po įvykio
Smūgis buvo pražūtingas. Buvo nuplėšta visa „Cybertruck“ galinė dalis, o nuolaužos skriejo kelis metrus. Liko tik automobilio priekis iki galinių sėdynių. Laimei, rimtų sužeidimų nebuvo, o svarbiausia – nesudegė akumuliatorius.
„Tesla“ pažadai ir realūs rezultatai
„Neperšaunamas egzoskeletas“ tikrinamas
„Tesla“ rinkodaroje garsiai reklamavo „Cybertruck“ kaip futuristinę tvirtovę, kurioje įrengtas šarvuotas egzoskeletas ir kuri, kaip teigė Elonas Muskas, gali atlaikyti atšiauriausias sąlygas, net „zombių apokalipsę“.
Tačiau kai serijinė transporto priemonė buvo sudaužyta per realią avariją, daugelis ėmė abejoti, kiek veiksmingi šie konstrukciniai pažadai praktinėse situacijose. Nors neperšaunamas plienas gali padėti šaudymo scenarijų atveju, jis gali neužtikrinti konstrukcijos lankstumo, reikalingo susidūrus dideliu greičiu.
300 000 JAV dolerių klausimas
Apskaičiuota, kad vien „Tesla“ padaryta žala viršija 300 000 JAV dolerių, todėl kyla abejonių dėl remonto galimybių ir draudimo išlaidų. Esant tokiems dideliems skaičiams, kyla klausimų ne tik dėl patvarumo, bet ir dėl ilgalaikio ekonominio efektyvumo.
Visuomenės reakcijos ir socialinės žiniasklaidos šurmulys
Socialinėje žiniasklaidoje greitai paplito nuotraukos iš įvykio vietos, kuriose matyti dramatiškos būklės sudaužytas „Cybertruck“. Kai kurie spėliojo apie tyčinį vandalizmą, tačiau policija patvirtino, kad tai buvo nelaimingas atsitikimas.
Komentarų būta įvairių – nuo sarkastiškų:
- „Nesunaikinamas, a?“
- „Spėju, kad dabar zombiams nereikės daug pastangų“.
Iki rimtesnio susirūpinimo:
- „Ar rezultatai būtų tokie patys, jei tai nutiktų kam nors būnant viduje?“
- „Gal jau laikas „Teslai“ rodyti avarinių bandymų medžiagą, o ne tik neperšaunamų automobilių demonstracijas“.
Saugos ir struktūriniai padariniai
Ką tai reiškia elektromobilių saugai
Incidentas išryškina esminį skirtumą tarp rinkodaros teiginių ir susidūrimo bandymų rezultatų. Nors kontroliuojamuose saugos bandymuose elektromobiliai, įskaitant „Tesla“ automobilius, paprastai pasirodo gerai, ekstremalių realių avarijų rezultatai gali būti kitokie.
Ar pirkėjai turėtų susirūpinti?
Svarbu pažymėti, kad „Cybertruck“ buvo pastatytas ir be vairuotojo. Jei jis būtų važiavęs ar užimtas, rezultatas galėjo būti kitoks – blogesnis arba galbūt geresnis, priklausomai nuo to, kaip būtų reagavusios jo aktyviosios saugos sistemos.
Nors nė viena transporto priemonė nėra tikrai nesunaikinama, „Tesla“ kibernetinis sunkvežimis dabar buvo išbandytas viešai ir neišliko sveikas. Nors niekas rimtai nenukentėjo, didelės remonto išlaidos ir dramatiškas sunaikinimas kelia pagrįstą susirūpinimą dėl konstrukcijos vientisumo ir rinkodaros skaidrumo.
Ar manote, kad „Cybertruck“ atitinka savo saugos teiginius? O gal avarija Frisco mieste sugriovė jo griežto vyruko įvaizdį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose ir sekite mus, kad gautumėte daugiau automobilių analizės!