Sekmadienį Varėnos rajone įvyko rimta eismo nelaimė – nuo „VW Transporter“ atsikabinusi priekaba pateko į priešpriešinę eismo juostą ir sukėlė avariją, kurioje nukentėjo du žmonės. Šis įvykis išryškina priekabų saugumo svarbą Lietuvos keliuose.
Kaip įvyko avarija?
Policijos duomenimis, apie 17 val. 16 min. Spenglos kaimo ribose, važiuojant Vilniaus kryptimi, nuo „VW Transporter“ atsikabino tempiama priekaba ir išvažiavo į priešpriešinę juostą.
Priešais važiavusi „Volvo“ vairuotoja (gim. 1989 m.), bandydama išvengti susidūrimo, nuvažiavo į griovį. Už jos važiavusi „Lexus“ vairuotoja (gim. 1957 m.) susidūrimo išvengti nepajėgė. Į įvykį pateko ir motociklo vairuotojas (gim. 1994 m.).
„VW Transporter“ vairavo vyras (gim. 1977 m.). Visi vairuotojai buvo blaivūs. Du sužeisti asmenys – „Lexus“ vairuotoja ir motociklininkas – perduoti medikams.
Kodėl atsikabinusios priekabos kelia tokį pavojų?
Atsikabinusi priekaba tampa nevaldomu objektu, galinčiu sukelti mirtiną pavojų kitiems eismo dalyviams. Dideliu greičiu važiuojant net nedidelė priekaba gali tapti nekontroliuojamu svoriu, pavojingu kelyje.
- Netikėtai kerta kelio juostas
- Už jos važiuojantys vairuotojai neturi matomumo
- Vengimo manevrai sukelia papildomus pavojus
Ekspertų patarimai: ką būtina tikrinti?
Kelių saugumo ekspertas Dainius Šimkus sako: „Net menkiausias gedimas vilkimo jungtyje ar fiksacijoje gali baigtis tragedija. Prieš kiekvieną kelionę būtina atlikti išsamią techninę priekabos apžiūrą.“
Lietuvoje sezoninių reidų metu pareigūnai tikrina ir vilkimo įrangą, tačiau nemaža dalis priekabų yra privačios, nereguliariai tikrinamos.
Ko mus moko Varėnos įvykis?
Šis eismo įvykis primena, kad net ir blaiviems bei atsakingiems vairuotojams pavojų gali kelti mechaniniai gedimai. Visi eismo dalyviai buvo blaivūs, tačiau nelaimės išvengti nepavyko.
Vairuotojams rekomenduojama:
- Patikrinti, ar priekaba tinkamai pritvirtinta
- Apžiūrėti priekabos padangas ir stabdžius
- Išbandyti žibintus ir posūkių signalus
- Nekrauti daugiau nei leidžiama ir tolygiai paskirstyti svorį
Priekabų saugumas Lietuvoje: ką sako taisyklės?
Lietuvoje iki 750 kg bendros masės priekaboms dažnai nereikia papildomo pažymėjimo, tačiau jos vis tiek privalo atitikti techninius reikalavimus. Už priekabos būklę atsako vairuotojas.
Ši tvarka galioja Lietuvoje. Kitose šalyse gali būti taikomi kitokie reikalavimai dėl vairuotojo pažymėjimo, priekabų patikros ar leistino svorio.
Kas toliau?
Policija pradėjo tyrimą dėl priekabos atsikabinimo priežasčių. Tuo metu kelių saugumo specialistai siūlo griežtinti privačių priekabų tikrinimą ir didinti vairuotojų sąmoningumą.
Ar esate patyrę panašią situaciją Lietuvos keliuose? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!