Šeštadienio vakarą Vilnių sukrėtė skaudi nelaimė, kai judrioje Ozo, Kalvarijų ir Kareivių gatvių sankryžoje automobilis partrenkė elektriniu paspirtuku važiavusį vyrą. Preliminariais duomenimis, maždaug 40 metų vyras patyrė sunkių sužalojimų.
Liudininkai praneša, kad paspirtuko vairuotojas įvažiavo į pėsčiųjų perėją nepaisydamas raudono šviesoforo signalo. Tuo metu per sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui važiavo mersedesas, vairuojamas moters, ir visu greičiu susidūrė su vyru. Smūgis buvo toks stiprus, kad, kaip teigia liudininkai, vyras pakilo į orą ir nusileido be sąmonės.
Greitosios pagalbos tarnybos atvyko greitai, o sužeistas paspirtukininkas buvo nugabentas į ligoninę. Jo būklė tebėra sunki.
Šis eismo įvykis kelia aktualių klausimų dėl eismo saugumo, ypač atsižvelgiant į tai, kad elektriniai paspirtukai tampa vis dažnesniu reiškiniu Lietuvos keliuose. Pastaraisiais metais šios transporto priemonės labai išpopuliarėjo, tačiau kartu su jomis padaugėjo ir su jomis susijusių incidentų. Lietuvos policijos duomenimis, vien 2023 m. buvo užregistruota daugiau kaip 400 eismo įvykių, susijusių su el. paspirtukais.
Daugeliu atvejų tiek paspirtuku vairuotojai, tiek vairuotojai nesupranta kelių eismo taisyklių arba jų nepaiso. Važiuoti motoroleriu degant raudonam šviesoforo signalui yra neteisėta ir pavojinga – net ir važiuojant nedideliu greičiu susidūrimas su 50 km/h greičiu važiuojančia transporto priemone gali turėti skaudžių pasekmių.
Specialistai ragina visus eismo dalyvius – tiek sėdinčius prie vairo, tiek važiuojančius paspirtukais ar einančius pėsčiomis – atidžiai stebėti signalus ir aplinką, ypač tokiose intensyvaus eismo sankryžose, kaip ta, kurioje įvyko naujausias eismo įvykis.
Tegul tai būna niūrus priminimas: šviesoforai egzistuoja ne be priežasties, o jų nepaisymas gali kainuoti jūsų sveikatą arba gyvybę.
Ką manote – ar Lietuvoje reikėtų griežtinti paspirtukų naudojimo taisykles? Ar esate matę ar patyrę panašių incidentų?Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose.