Naujausi ADAC gedimų statistiniai duomenys rodo aiškų vaizdą: vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių gedimai yra gerokai dažnesni nei jų elektrinių analogų. 2024 m. vidaus degimo variklio transporto priemonių gedimų rodiklis siekė 9,4 iš 1000 automobilių, o elektrinių transporto priemonių – tik 3,8.
Keliais važinėja daugiau elektromobilių, bet jie vis dar patikimesni
Didėjant elektromobilių skaičiui Vokietijos keliuose, gerėja duomenų patikimumas. ADAC praneša, kad net tarp 2-4 metų amžiaus automobilių vidaus degimo varikliai sugenda 2,5 karto dažniau nei tos pačios amžiaus grupės elektromobiliai.
Bendra gedimų apimtis vis dar auga
Nepaisant to, kad elektromobiliai yra patikimesni, bendras gedimų skaičius toliau auga ir 2024 m. viršys 3,6 mln. Iš jų 46 % padaugės elektromobilių gedimų – tikėtinas rezultatas dėl augančio elektromobilių parko.
„Toyota“ atsilieka 2025 m. reitinge
Nenuostabu, kad naujausiuose ADAC duomenyse „Toyota“, garsėjanti patikimumu, pasirodė prastai. „Toyota C-HR“ turėjo didžiausią gedimų skaičių iš visų vertinamų modelių – 63,1 gedimo 1000 automobilių. Kiti probleminiai „Toyota“ modeliai buvo „RAV4“, „Yaris“ ir „Yaris Cross“, visų pirma dėl problemų su užvedimo akumuliatoriumi.
„Toyota“, siekdama išspręsti šias problemas, atnaujino savo modelius, į kuriuos įdiegė galingesnius akumuliatorius.
Geriausi rezultatai: „Mini“, „Audi“ ir „Tesla“
Antroje spektro pusėje esantys „Mini“ (0,3), „Audi“ (0,4) ir „Tesla Model 3“ (0,5) pasižymėjo išskirtiniu patikimumu – 1000 automobilių teko mažiau nei vienas gedimas. Iš viso dvylikoje modelių gedimų indeksas buvo mažesnis nei 1,0.
„Hyundai Ioniq 5“ susiduria su įkrovimo bloko problemomis
Tarp elektromobilių „Hyundai Ioniq 5“ buvo vienas problematiškiausių modelių, kurio gedimų indeksas siekė 22,4 dėl integruoto įkrovimo valdymo bloko (ICCU) problemų, dėl kurių Federalinė automobilių transporto tarnyba netgi atšaukė jį iš rinkos.
Pagrindinė gedimų priežastis: starterio akumuliatorius
Pradinio akumuliatoriaus gedimai išlieka pagrindine transporto priemonių gedimų priežastimi, dėl kurių 2024 m. įvyko 44,9 % visų gedimų. Įdomu tai, kad nors elektromobilių gedimų dėl starterio baterijų dalis yra didesnė (50,5 %, palyginti su 44,6 % vidaus degimo automobilių), bendras elektromobilių gedimų skaičius išlieka mažesnis.
Tarp dvejų-ketverių metų senumo transporto priemonių vidaus degimo varikliams vis dar tenka 4,0 gedimų iš 1000, o elektromobiliams – tik 1,7. Tai patvirtina, kad elektromobiliai vairuotojams yra patikimesnis pasirinkimas.