• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 15 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Antrinė elektromobilių rinka Lietuvoje: asmeniniam naudojimui – gausu, verslui dar netinka

pagal Andžej Biaigo
2022.11.18, 7:50
Elektromobiliai
A A
0

Elektromobiliai. Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Iš visų 2021 metais naujai Europoje registruotų lengvųjų transporto priemonių 17,8 proc. sudarė elektromobiliai – grynieji ir įkraunami hibridiniai. Lietuva šiuo atžvilgiu smarkiai atsilieka. Mūsų šalyje per praėjusius metus registruoti elektromobiliai sudarė tik 2,22 proc. visų registruotų automobilių. Tačiau ekspertai teigia, kad padėtis netrukus turėtų keistis dėl sparčiai augančios antrinės elektromobilių rinkos.

Įperkamų yra

„Jau šiandien galima įsigyti pakankamai įperkamų – nuo 17 iki 25 tūkst. eurų kainuojančių – naudotų elektromobilių, kurie mieste gali nuvažiuoti 150-200 kilometrų. Tokių elektromobilių antrinėje automobilių rinkoje kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau. Ir pernai, ir šiemet mūsų svetainėje buvo patalpinta po maždaug 500 įperkamų elektromobilių pardavimo skelbimų“, – sako Evaldas Narbuntovičius, svetainės „Autogidas.lt“ vadovas.

Jo teigimu, jeigu daugiausiai važinėjama mieste, visiškai pakanka ir paties pigiausio šiuo metu rinkoje esančio elektromobilio – maždaug 6 iki 10 tūkst. eurų kainuojančio „Nissan Leaf“, kurio nuvažiuojamas atstumas yra 80-100 kilometrų.

„Regitros“ duomenimis, jau 2021-aisiais naudotų elektromobilių (ir grynųjų, ir įkraunamų hibridų) registruota daugiau, nei naujų. Pernai Lietuvoje registruoti 1155 nauji grynieji elektromobiliai ir 1347 naudoti. Įkraunamų hibridinių automobilių parką papildė 402 naujos ir 935 naudotos transporto priemonės. 

„Didžioji dalis žmonių, persėdusių prie elektrinio transporto vairo, atgal jau nebesižvalgo, nes pamato pakankamai daug privalumų. Tačiau pats energijos šaltinio keitimo žingsnis reikalauja pasirengimo ir apsisprendimo“, – sako portalo „Autogidas.lt“ vadovas.

Pagreitis su kliūtimis

„Antrinė elektromobilių rinka iš esmės pradėjo formuotis tik praėjusiais metais. Jų elementariai nebuvo, nes apskritai elektromobilių istorija yra pakankamai trumpa. Patys elektromobiliai pradėjo populiarėti 2016-2017 metais ir tik dabar jau galima rasti pardavinėjamų 4-5 metų senumo elektromobilių. Šiuo metu stebimas antrinės rinkos augimo pagreitis“, – sako Laurynas Boguševičius, elektromobilių salono „Deals on Wheels“ vadovas.

E. Narbuntovičius be elektromobilių rinkos augimo pastebi ir priežastis, dėl kurios šis augimas gali būti lėtesnis nei tikimasi. „Antrinė elektromobilių rinka ir toliau augs. Jos augimas didele dalimi priklausys nuo pirminės rinkos augimo, o šis pastaruoju metu buksuoja dėl stringančios pasiūlos. Pirminės rinkos augimo kreivė po 5-6 metų natūraliai atsispindės antrinėje rinkoje. Bet pirminės rinkos ribotumo efektas antrinėje rinkoje juntamas ir dabar – nėra tokios geros pasiūlos, o ir kainos aukštesnės“, – aiškina E. Narbuntovičius.

Skaitykite  Kalifornija ir dar 10 valstijų padavė Trumpo administraciją į teismą dėl EV 2035 taisyklių

E. Narbuntovičius nurodo, kad elektromobilių rinkos augimą skatina ne tik noras važiuoti tvariau, bet ir pati vairavimo patirtis – automobilio dinamiškumas, tylumas, patogumas. Tačiau antrinei rinkai nelabai palanku tai, kad prieš 5-6 metus pagamintų elektromobilių vienu įkrovimu įveikiamas atstumas buvo nedidelis.

„15-30 tūkst. eurų kainos rėžiuose galima rasti ir patikimų, ir netgi dar gamintojo garantiją turinčių elektromobilių. Didžiausias skirtumas bus nuvažiuojamuose atstumuose. Bet tas pats kainos poveikis nuvažiuojamam atstumui būdingas ir naujiems elektromobiliams: kuo daugiau pinigų skirsi, tuo toliau važiuosi. Faktas, kad jau yra 20 tūkst. kainuojančių automobilių, kurie tinkami be streso naudoti 100 km spinduliu nuo gyvenamosios vietos“, – priduria L. Boguševičius.

Sprendimas verslui sudėtingesnis

Abu automobilių rinkos ekspertai sutaria, kad kol kas į santykinai prieinamos kainos rėžius – 15-30 tūkst. eurų – patenkantys naudoti elektromobiliai tinkamiausi šeimoms. Tuo tarpu sprendimas dėl jų panaudojimo darbo reikmėms turi būti gerai pasvertas ir reikalauja infrastruktūros parengimo.

„Prieinami naudoti elektromobiliai dėl vienu įkrovimu jais nuvažiuojamo atstumo yra puikiai tinkami kaip antras šeimos automobilis. Kai kuriais atvejais – ir kaip pirmas. Esant kokiai nors ypatingai situacijai, kai nuosavo elektromobilio įkrovimo nebepakanka, galima laikinai persėsti ir į nuomojamą transporto priemonę“, – sako E. Narbuntovičius.

Patikrink ridos klastojimus, avarijas ir vagystes – VIN ataskaita internetu.

L. Boguševičius nurodo, kad įmonėms nebrangūs elektromobiliai su mažesniu nuvažiuojamu atstumu nėra tinkami dėl darbo valandų vertės. „Įmonių vadybininkams, kurie yra nuolat kelyje, dar nepakanka nebrangių naudotų elektromobilių nuvažiuojamo atstumo. Verslui nepriimtina, kai vadybininkas, turintis visą dieną važinėti pas partnerius ir klientus, valandą stovi įkrovimo aikštelėje“, – tvirtina „Deals on Wheels“ vadovas.

Tačiau E. Narbuntovičius nurodo, jog ne viskas taip vienareikšmiška. „Sprendimas priklausytų nuo to, koks tas verslas, kiek vadybininkui per dieną reikia nuvažiuoti ir kokiais keliais, taip pat – nuo infrastruktūros parengtumo. Jeigu darbo reikalais važinėjama po visą Lietuvą ir greitkeliais, tai elektromobilis nebūtų geriausias pasirinkimas. Bet jeigu darbuotojas per dieną nuvažiuoja iki 200 kilometrų, daugiausiai mieste, tai antrinėje rinkoje jau tikrai galima rasti ekonomiškų, poreikius atitinkančių pasiūlymų. Ypač – jei prie namų ar darbo yra įkrovimo galimybė.“

Skaitykite  Kodėl elektromobilių kainos krenta? 2025 m. analizė
Žymos: elektromobiliainaudoti elektromobiliai
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz