Elektrinis transportas Vokietijoje sparčiai populiarėja, ypač tarp jaunesnių vairuotojų. Neseniai atliktas vadybos konsultacinės bendrovės „McKinsey“ tyrimas rodo, kad beveik pusė Vokietijos vairuotojų planuoja savo kitą automobilį įsigyti elektrinį – tai reikšmingas šuolis, palyginti su praėjusių metų duomenimis.
Elektromobilumas vis labiau domina, ypač jaunimą
Tyrimo duomenimis, 30 % respondentų ketina įsigyti visiškai elektrinį automobilį, o tai yra 7 procentiniais punktais daugiau nei praėjusiais metais. Dar 18 % respondentų svarsto apie įkraunamą hibridinį automobilį, o 52 % vis dar teikia pirmenybę vidaus degimo varikliams.
Kartų skirtumai yra akivaizdūs: tarp jaunesnių nei 45 metų respondentų 60 % linksta prie elektrinės mobilijos. Tai rodo, kad e-mobilijos ateitį gali formuoti jaunesnių pirkėjų, kurie yra atviresni naujoms technologijoms, preferencijos.
Regioninės preferencijos: dideli skirtumai Vokietijoje
Susidomėjimas elektriniais automobiliais taip pat labai skiriasi pagal regionus. Berlyne, Hesene, Žemutinėje Saksonijoje ir Šiaurės Reino-Vestfalijoje daugiau nei 35 % respondentų palankiai vertina elektrinius automobilius. Tuo tarpu Tiuringijoje ir Saksonijoje entuziazmas yra daug mažesnis – susidomėjimą išreiškė atitinkamai tik 16 % ir 17 % respondentų.
Viešoji įkrovimo infrastruktūra yra kliūtis
- 61 % vidaus degimo variklių vairuotojų mano, kad Vokietijos viešoji įkrovimo infrastruktūra yra nepakankama.
- Tik 33 % dabartinių elektromobilių vairuotojų pritaria šiai nuomonei.
Šis skirtumas rodo, kad tie, kurie turi realios elektromobilių vairavimo patirties, dabartinėje įkrovimo tinklo sistemoje mato mažiau trūkumų, o tie, kurie nėra susiję su šia ekosistema, lieka skeptiški.
Prekės ženklo lojalumas mažėja keičiant transporto priemonės tipą
Kitas įdomus McKinsey tyrimo rezultatas: prekės ženklo lojalumas mažėja pereinant prie elektromobilių. Beveik 29 % respondentų teigė, kad perkant elektromobilį jie apsvarstytų kitą automobilių markę. Vidutiniškai pusė vokiečių jau keičia markę perkant automobilį, priklausomai nuo gamintojo.
Išimtis yra „Dacia“, kurios 80 % klientų išlieka lojalūs – tai didžiausias rodiklis Vokietijos rinkoje.
Ką tai reiškia elektromobilių rinkai?
Tyrimo rezultatai rodo pirkėjų elgesio ir lūkesčių pokyčius. Jaunesni vairuotojai aiškiai skatina elektromobilių paklausą, o infrastruktūros problemos ir regioniniai skirtumai gali sulėtinti elektromobilių diegimo tempą kitose šalyse.
Ką manote – pereitumėte prie EV, ar vis dar stabdo įkrovimo problemos? Parašykite mums komentaruose.