Pasauliniams automobilių gamintojams svarstant savo visiškai elektrinių automobilių strategijas, nauja „Horse Powertrain“, kurią bendrai valdo „Renault“, „Geely“ ir „Aramco“, koncepcija siūlo naujovišką sprendimą – modulinį, iš karto montuojamą hibridinį maitinimo bloką, skirtą esamiems elektriniams automobiliams modifikuoti. Ši naujovė gali pakeisti gamintojų požiūrį į tvarų judumą.
Kas yra „arklio“ hibridinio automobilio koncepcija?
„Future Hybrid Concept“ yra „viskas viename“ jėgos agregatas, kuriame vidaus degimo variklis, elektros variklis ir pavarų dėžė sujungti į vieną kompaktišką įrenginį. Ji skirta pakeisti priekinį pavaros modulį akumuliatoriniuose elektromobiliuose (BEV), kad juos būtų galima paversti hibridiniais automobiliais minimaliai modifikuojant.
Priešingai nei tradiciniai hibridinių transporto priemonių pertvarkymai, kuriuos reikia pertvarkyti pagal užsakymą, ši sistema prisukama tiesiai prie elektromobilio rėmo ir integruojama į jo elektrinę architektūrą. Ji palaiko platų degalų asortimentą – benziną, etanolį, metanolį ir sintetinius alternatyvius degalus.
Kodėl automobilių gamintojai gali naudoti šią hibridinę sistemą
Pastaraisiais metais gamintojai investavo milijardus į specialias EV platformas. Tačiau dėl lėto diegimo tam tikrose rinkose, nerimo dėl ridos ir infrastruktūros spragų bendrovės siekia diversifikuoti savo veiklą. Arklio sprendimas leidžia:
- mažesnes kūrimo ir gamybos sąnaudas
- Suderinamumą su esamomis EV gamybos linijomis
- Mažesnė priklausomybė nuo pilnų akumuliatorių sistemų
- Lankstumą rinkoje, ypač regionuose su ribota EV infrastruktūra
Ši koncepcija leidžia automobilių gamintojams išlaikyti jėgos agregatų įvairovę neperprojektuojant gamybos linijų ar platformų iš naujo.
Techniniai „Drop-In Unit“ ypatumai
Įrenginį, sumontuotą rytų-vakarų konfigūracijoje, sudaro:
- Vidaus degimo variklis (galimybė naudoti įvairius degalus)
- Elektros variklis, skirtas hibridiniam arba elektra varomam režimui
- Integruota transmisijos sistema
- Visa galios elektronika „viskas viename“: valdiklis, inverteris, nuolatinės srovės DC-DC keitiklis, įmontuotas įkroviklis
- 800 V įkrovimo stiprintuvas, užtikrinantis suderinamumą su greituoju įkrovimu
Hibridinė sistema gali veikti keliais režimais: kaip esamo akumuliatoriaus ridos ilgintuvas arba visų varančiųjų ratų konfigūracija, kai ji sujungta su galine elektrine ašimi.
Pasekmės Lietuvos ir Europos rinkai
Ši taisyklė taikoma visame pasaulyje. Lietuvos taisyklės gali skirtis.
Mažesniems Europos automobilių gamintojams ar pradedančiosioms įmonėms „Horse“ koncepcija gali pakeisti situaciją. Siūlydama hibridinę alternatyvą be brangiai kainuojančio platformos kapitalinio remonto, ši sistema atveria naujas galimybes tokiose sąnaudoms jautriose rinkose kaip Rytų Europa.
Automobilių pramonės analitikas Paulius Kazlauskas pastebi: „Įžengiame į technologiškai neutralią erą. Tokie sprendimai, kaip Horse’s, suteikia lankstumo tiek originalios įrangos gamintojams, tiek rinkoms, kurios susiduria su visiško elektromobilių diegimo problema.”
Žvilgsnis į ateitį: 2028 m. ir vėliau
Pirmąsias transporto priemones, kuriose bus naudojama „Horse Powertrain“ sistema, tikimasi pradėti gaminti iki 2028 m. Nors mažai tikėtina, kad jos pasirodys tokiuose aukštos klasės prekės ženkluose kaip „Porsche“ ar „Hyundai“, ši technologija gali būti labai svarbi biudžetiniams EV prekės ženklams, siekiantiems didesnio patrauklumo.
„Horse Powertrain“ generalinis direktorius Matias Giannini teigė: „Mūsų ateities hibridinės sistemos koncepcija siūlo sklandų būdą, kaip į EV platformas įtraukti hibridines galimybes. Tai – pasirinkimo galimybės, sudėtingumo mažinimas ir tvaraus mobilumo spartinimas įvairiose rinkose.”.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti hibridinį konvertuotą EV? Praneškite mums, ką manote, komentaruose!