Kol politikai skatina ekologiškesnį judumą, o vartotojai raginami rinktis elektrinius automobilius, pati automobilių pramonė atrodo pasimetusi. Didžiausi gamintojai pateikia konkuruojančias vizijas, todėl net ekspertai nesutaria, koks kelias laukia ateityje, o vairuotojams dar sunkiau drąsiai rinktis.
Prieštaringi pramonės lyderių signalai
Per pastarąsias kelias savaites du aukščiausio lygio automobilių pramonės vadovai padarė labai skirtingus pareiškimus apie judumo ateitį.
- „Toyota“ Europos korporacijos vadovas Mattas Harrisonas pabrėžė „technologiškai neutralų“ požiūrį, teigdamas, kad reguliavimo institucijos neturėtų versti gamintojų ar vartotojų rinktis baterijomis varomų elektromobilių (BEV) kaip vienintelio sprendimo.
- Vietoj to jis pasisako už jų derinį: vandenilis, sintetinis kuras ir elektrifikavimas – visi jie turi būti svarbūs.
- Kita vertus, SEAT ir „Cupra“ generalinis direktorius Wayne’as Griffithsas buvo visiškai aiškus: elektriniai automobiliai yra ateitis, todėl vyriausybės ir vartotojai turi juos remti. Nors jis pripažino, kad kiti degalai gali būti naudingi tolimoje ateityje, tačiau, jo nuomone, iki 2035 m. tvirtai laikosi nuostatos, kad automobiliai bus varomi baterijomis.
Šis nesusikalbėjimas išryškina vis didėjančią problemą: pramonės atstovai neturi vieningos nuomonės, todėl įstatymų leidėjams, infrastruktūros planuotojams ir, svarbiausia, vartotojams sunku pasitikėti, kur link judės judumas.
Kodėl kyla painiava?
Neaiškumas atspindi keletą realijų:
- Regioninės rinkos skiriasi: Europoje stiprūs prekių ženklai yra labiau nusiteikę elektromobilių atžvilgiu, o JAV įsikūrusios bendrovės yra konservatyvesnės dėl lėtesnio elektromobilių diegimo.
- Senosios technologijos nėra parengtos: Jei sintetiniai degalai būtų buvę sukurti greičiau, jie būtų leidę vidaus degimo varikliams išlikti transporto priemonių mišinyje – be išmetamųjų teršalų.
- Vis dar egzistuoja elektromobilių apribojimai: Įkrovimo infrastruktūra tobulėja, tačiau nėra išspręsta.
Mišrių pranešimų kaina
Statymai yra dideli. Tai didžiausia asmeninio mobilumo transformacija per 150 metų, todėl vartotojams reikia aiškumo.
Jei automobilių gamintojai nepateiks bendros žinutės:
- Politikos formavimas tampa chaotiškas
- Investicijos į infrastruktūrą stringa
- Pirkėjai nesiryžta rinktis naujų technologijų
Šiuo metu, kai kiekvienas automobilio pirkimas turi ilgalaikių aplinkosauginių ir finansinių pasekmių, automobilių gamintojų nesusikalbėjimas kelia didelių problemų.
Pramonė turi pasirinkti kryptį
Elektromobiliai vis labiau populiarėja. Įkrovimo tinklas plečiasi. Sąnaudos mažėja. Tačiau netikrumas, kylantis iš pačių ateitį kuriančių bendrovių, tik lėtina diegimą.
Ar jus klaidina dviprasmiški signalai? Ar pasiryžtumėte įsigyti elektromobilį šiandien, ar palauktumėte sintetinių degalų, hibridų ar vandenilio? Pasidalykite savo mintimis komentaruose. Pasikalbėkime apie judumo ateitį.