„Mercedes-Benz“ vėl kartą peržengė automobilių inžinerijos ribas. Naujausias jų projektas – 2026 m. CLA klasės hibridas – pristato unikalią variklio konfigūraciją, kuri visiškai nauju būdu derina benzino ir elektros energiją. Automobilių pramonei susiduriant su vis daugiau klausimų apie grynų elektromobilių ilgalaikį perspektyvumą, „Mercedes“ galbūt ką tik pristatė žaidimą keičiančią alternatyvą.
M252 variklis: du energijos šaltiniai, viena vizija
Naujojo CLA Hybrid širdis – M252 variklis – 1,5 litro keturių cilindrų benzininis variklis, sumontuotas skersai priekyje. Šią konfigūraciją išskirtine daro integravimas su 27 AG elektros varikliu, esančiu dvigubos sankabos aštuonių greičių transmisijoje. Visą sistemą maitina 1,3 kWh ličio jonų baterija. Šis trio kartu generuoja 188 arklio galios.
Iš esmės šis automobilis važiuoja naudodamas du energijos šaltinius: benziną ir elektrą, kurie veikia kartu per pažangią valdymo sistemą, optimizuojančią našumą, efektyvumą ir išmetamų teršalų kiekį. Tai nėra įprastas hibridas. Tai dviejų degalų koncepcija, įdiegta į aukščiausios klasės važiuoklę, sukurta siekiant išlaikyti greitį ir komfortą bei žymiai pagerinti galios perdavimą.
Revoliucinė programinė įranga: MB.OS
„Mercedes“ taip pat pristato MB.OS – patentuotą operacinę sistemą, kuri valdo beveik visas automobilio funkcijas. Nuo regeneracinio stabdymo iki variklio žemėlapio, jėgos paskirstymo ir net stabdžių reakcijos – šis skaitmeninis „smegenys“ keičia vairuotojų sąveiką su automobiliu.
Stabdžių sistema yra skaitmeninė, o tradiciniai stabdžių mechanizmai veikia tik kaip atsarginė sistema. Kartu su jėgos perdavimo sistema MB.OS užtikrina, kad visos sudedamosios dalys veiktų harmoningai, prisitaikydamos prie vairavimo stiliaus ir sąlygų realiuoju laiku.
Ar tai yra hibridinių automobilių ateitis?
CLA Hybrid įžengia į rinką, kurioje dominuoja visiškai elektriniai automobiliai, tačiau atsiranda ženklų, kad elektromobilių populiarumas lėtėja dėl infrastruktūros trūkumų ir baterijų gamybos apribojimų. Mercedes dviejų degalų koncepcija gali būti tinkamas sprendimas – mažesnės emisijos nei grynai vidaus degimo variklių automobiliai, bet mažiau apribojimų nei elektromobiliai. Šis sprendimas taip pat leidžia regeneruoti energiją, padidinti nuvažiuojamą atstumą ir lanksčiai rinktis degalus. Tai hibridinė sistema, sukurta ne kaip kompromisas, o kaip aiški alternatyva vidaus degimo varikliams ir elektromobiliams.
Našumas be kompromisų
188 arklio galių ir dviejose sistemose paskirstyto sukimo momento dėka CLA Hybrid užtikrina galingą pagreitį nuo starto ir sklandų vidutinio greičio diapazoną. „Mercedes“ teigia, kad tokia konfigūracija užtikrina įprasto 2,0 litro turbo variklio charakteristikas, tačiau yra efektyvesnė ir išmeta mažiau teršalų. Tikrasis gyvenimas parodys, ar šis automobilis pateisins lūkesčius, tačiau popieriuje jis atrodo įspūdingai.
Reikšmė Europai ir kitoms šalims
Tokios šalys kaip Lietuva, kur elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar tik plėtojama, automobilis kaip CLA Hybrid galėtų būti praktiškas sprendimas. Jis nereikalauja iš savininkų esminių gyvenimo būdo pokyčių, bet vis tiek padeda siekti CO₂ išmetimo mažinimo tikslų. Derindamas mažą, efektyvų benzininį variklį su tikslinga elektrine pagalba, „Mercedes“ siūlo alternatyvą tiems, kurie nėra pasirengę arba negali pereiti prie visiškai elektrinių automobilių.
Naujasis „Mercedes CLA Hybrid“ su dviejų degalų M252 varikliu ir MB.OS sistema gali būti ne tik laipsniškas atnaujinimas, bet ir nauja hibridinių automobilių galimybių apibrėžtis. Remdamasi tradicine inžinerija ir modernia programine įranga, „Mercedes“ pateikia galingą pareiškimą: mobilumo ateitis gali būti ne vien elektrinė, bet ir pažangi hibridinė.
Ar manote, kad tokie dviejų degalų hibridiniai automobiliai yra ateities transporto priemonės? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!