• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 15 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Ekspertė apie elektromobilių populiarinimo iššūkius: būtina didesnė parama ir išplėtotas krovos stotelių tinklas

pagal Andžej Biaigo
2023.01.18, 10:22
Elektromobiliai
A A
0

Nuotr. A. Kačerausko

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Elektromobilių populiarumo augimui kiša koją išaugusios elektros energijos kainos, taip pat buvusių lengvatų, tokių kaip nemokamas parkavimas mieste ar nemokamas krovimas, atsisakymas bei vis dar tinkamai neišplėtota krovos stotelių infrastruktūra. Ekspertų teigimu, didesnis valstybės indėlis bei verslų įsitraukimas galėtų prisidėti prie aplinkai draugiškų elektromobilių populiarinimo šalyje. 

Lietuvoje fiziniams asmenims perkant naują elektromobilį skiriama 5 tūkst. eurų kompensacija, o juridiniams asmenims paramos suma siekia 4 tūkst. eurų.

„Fiziniams asmenims, tai išties reikšminga suma. Perkant elektromobilį už 30 tūkst. eurų, grąžinama 5 tūkst. eurų parama netgi padengtų pradinį įnašą – tai labiausiai ir motyvuoja gyventojus persėsti į elektromobilius. Nerimaujame tik dėl to, kiek ilgai ši suma juos tenkins, mat veikiant infliacijai, automobilių kainos kyla ir parama „sumažėja“. Kuo galime pasidžiaugti, daugelis žino apie teikiamas paramas, tad klientams retai kada tenka pasakoti apie jos sąlygas. Pastebime, kad šia priemone dažniau naudojasi fiziniai asmenys nei verslai – visi pas mus elektromobilius įsigiję asmenys kreipėsi dėl kompensacijos“, – sako Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

Anot jos, verslo klientai visiškai nepersėda į elektromobilius iš esmės argumentuodami tuo, kad pastarieji yra brangesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais.

„Verslai vis dar prioritetą teikia pigesniems vidaus degimo variklio automobiliams. Tuo tarpu įmonės, kurios renkasi elektromobilius, tai dažniau daro dėl gero įvaizdžio, įmonės tvarumo žinutės skleidimo, arba tai yra institucijos, kurios pagal vidinę politiką privalo vairuoti elektromobilius. Parama juridiniams asmenims išties galėtų būti didesnė, bent jau tokia pati, kaip ir fiziniams asmenims – gal tai jiems taptų paskata automobilius su vidaus degimo varikliu iškeisti į varomus elektra“, – teigia I. Gerkena.

Nežinai, ar automobilio rida tikra? Patikrink VIN CarVertical sistemoje.

Sutrukdė gamybos iššūkiai

Nauja elektromobilių kompensavimo tvarka ir dydžiai įsigaliojo dar praėjusių metų birželį – pasak „Moller Auto“ veiklos vadovės, tuo metu kiek išaugo ir klientų susidomėjimas.

„Tikrai buvo klientų, kurie prieš kreipdamiesi dėl elektromobilio įsigijimo laukė šios paramos paskelbimo. Tačiau automobilių gamybos sektoriaus iššūkiai buvo priežastis, kodėl išaugęs susidomėjimas nevirto konkrečiais pardavimais. Pavyzdžiui, dauguma dar 2021 ar 2022 m. užsakytų automobilių vis dar yra gaminami. Gamybos trikdžiai neleido aptarnauti visų galimų klientų. Kai kurie sprendimą atidėjo dėl elektros energijos kainų išaugimo“, – komentuoja I. Gerkena. 

Skaitykite  Kodėl elektromobilių kainos krenta? 2025 m. analizė

Tęsdama apie elektros energijos kainų įtaką elektromobilių populiarumui, ji sako, kad prieš įsigydami elektromobilį žmonės skaičiuoja ir vertina, kiek sutaupys, per kiek laiko ši investicija jiems atsipirks.

„Įsigydami elektromobilį gyventojai tikisi išvystyto ir patogaus krovimo stotelių tinklo, įsirenginėja krovimo stoteles namuose. Šiuo metu Lietuvoje neturime plataus krovimo stotelių tinklo – tai klientams kelia nepatogumų, gaišina jų laiką, kas iš dalies mažina suinteresuotumą elektromobiliais. Pasigirsta svarstymų ir iš tų žmonių, kurie vairuoja be paramos įsigytus elektromobilius, ar išaugus elektros kainai tikrai vis dar verta jais važinėti. Tačiau elektromobilius nusipirkusieji su parama ir laiku investavę į saulės elektrines ant namo stogo, taip stipriai nejaučia elektros kainų šuolio. Manome, kad ilgalaikėje perspektyvoje elektromobilių pirkimo nebestabdys elektros kainos – ypač, jei Vyriausybė nuspręs verslams taikyti nulinio PVM lengvatą įsigyjant elektromobilį“, – kalba I. Gerkena.

Galingų krovos stotelių trūkumas

2022-2026 m. laikotarpiui iš viso numatyta skirti 50 mln. eurų elektromobilių įsigijimui kompensuoti. Pasak I. Gerkenos, jei visa ši suma būtų išnaudota, Lietuvos gatvėse atsirastų išties daug elektromobilių, bet parama – dar ne viskas. Pagrindine kliūtimi lieka pernelyg lėta infrastruktūros plėtra.

„Nepriklausomi elektros tiekėjai pradėjo plėsti krovos stotelių tinklą, bet ar dėl infrastruktūros ribotumo, ar dėl nepakankamo investicijų dydžio nėra daug 300 kW galingumo stotelių. Tokio galingumo stotelių ypač mažai autostradoje. 50 kW galingumo stotelių tankis yra didelis, tačiau augant elektromobilių skaičiui, vairuotojams nuolat reikia laukti eilėse – idealiausiu atveju stotelės turėtų būti 150 kW galingumo. Dar viena problema – pirminio silpnesnio tinklo dalis jau yra per sena, per lėta ir nebegali tinkamai aptarnauti naujų elektromobilių. Infrastruktūra vis dar atsilieka – kritiškai svarbu investuoti į galingas stoteles ir jų tankį. Pirkėjams tai tikrai jautrus klausimas, ypač tiems, kurie neturi sąlygų elektromobilio krauti namie“, – pažymi „Moller Auto“ atstovė.

Jos teigimu, idealiu atveju elektromobilis stovėdamas turi būti kraunamas, todėl labai patogu būtų daugiau stotelių įrengti prie prekybos centrų, kad automobiliai krautųsi, kol vairuotojai apsipirkinėja. Todėl vietoje vienos 50 kW stotelės, kurioje vienu metu gali krautis vienas elektromobilis, prekybos centrui verta investuoti į 10 stotelių po 11kW – tuomet žymiai daugiau klientų, atvažiavę apsipirkti, gali palikti elektromobilius krautis.

Skaitykite  Kalifornija ir dar 10 valstijų padavė Trumpo administraciją į teismą dėl EV 2035 taisyklių

„Kitos šalys, pvz., Šveicarija, kur didžioji dalis gyventojų važinėja elektromobiliais, susiduria su elektros išteklių trūkumu. Apie tai Lietuva dar tikrai negalvoja, tačiau jei krovos tinklo plėtrą vykdysime sėkmingai, su tuo susidursime ir mes. Todėl prasminga kartu investuoti ir į atsinaujinančios energetikos sprendimus“, – reziumuoja I. Gerkena.

Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz