Elektromobiliai (EV) jau nebėra tik ateitis – įrodyta, kad jie patikimesni už tradicinius benzinu ar dyzelinu varomus automobilius. Vokietijos ADAC, didžiausios Europoje pagalbos kelyje organizacijos, atlikto naujo tyrimo duomenimis, elektromobiliai genda gerokai rečiau nei jų vidaus degimo varikliais varomi analogiški automobiliai.
ADAC duomenys atskleidžia visą istoriją
ADAC 2024 m. ataskaitoje išanalizuota daugiau kaip 3,6 mln. pagalbos kelyje atvejų, ir rezultatai aiškūs: tik 1,2 % (43 678) visų iškvietimų buvo susiję su elektromobiliais. Tai yra 4,2 gedimų 1000 elektromobilių, palyginti su 10,4 gedimų 1000 degalais varomų transporto priemonių, registruotų 2020-2022 m., skaičiumi.
Šie duomenys paneigia paplitusį įsitikinimą, kad elektromobiliai yra labiau linkę į technines problemas dėl sudėtingų baterijų sistemų. Pasirodo, iš tikrųjų dažniausia gedimų priežastis yra 12 voltų pagalbinis akumuliatorius, kuris sukelia apie 50 % elektromobilių gedimų ir 45 % vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių gedimų.
Kas dažniausiai genda?
Nors elektromobilių elektros varikliai, elektroninės sistemos ir apšvietimas pasižymi dideliu patikimumu, viena sritis, kurioje elektromobiliai šiek tiek atsilieka, yra su padangomis susijusios problemos. Elektromobiliuose užfiksuota 1,3 padangų gedimų 1000 automobilių, palyginti su 0,9 padangų gedimais 1000 automobilių. Taip yra daugiausia dėl papildomo elektromobilių svorio, kuris spartina padangų nusidėvėjimą. Tačiau dėl optimizuotų padangų technologijų ši problema rečiau pasitaiko naujesniuose elektromobilių modeliuose.
12 V akumuliatorius tebėra abiejų tipų jėgainių Achilo kulnas. Daugelis vairuotojų nežino, kad šis tradicinis akumuliatorius vis dar atlieka svarbų vaidmenį elektromobiliuose – maitina tokias sistemas kaip centrinis užraktas, žibintai ir informacinės ir pramoginės sistemos.
Kodėl elektromobiliai patikimesni?
Elektromobiliuose yra mažiau judančių dalių, nereikia keisti alyvos, jie nepriklauso nuo sudėtingų transmisijos sistemų ar išmetamųjų dujų komponentų. Dėl to jie natūraliai yra mažiau linkę į mechaninius gedimus. Be to, elektromobiliai dažnai turi pažangią diagnostiką ir nuotolinę stebėseną, todėl problemas galima aptikti ir spręsti aktyviai.
ADAC analizė taip pat patvirtina, kad EV transmisijos ir elektros sistemos paprastai yra stabilesnės nei benzininiuose ir dyzeliniuose automobiliuose.
Naujausioje ADAC ataskaitoje pateikiamas įtikinamas vaizdas: elektromobiliai yra ne tik švaresni ir tylesni, bet ir patikimesni kelyje. Automobilių rinkai toliau pereinant prie elektrifikavimo, patikimumas gali tapti dar vienu svariu argumentu už elektromobilius – net ir skeptikams.
Ar kada nors teko kviesti pagalbą kelyje su savo automobiliu? Ar dėl šios ataskaitos labiau pasitikėtumėte įsigydami elektromobilį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!