• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

pagal Andžej Biaigo
2024.08.27, 11:00
Elektromobiliai
A A
0
elektromobiliai enefit prietaisu skydelis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Įvairios finansinės paskatos ir mažesni išlaikymo kaštai – tik viena medalio pusė, kurią omenyje turėtų turėti kiekvienas elektromobilį įsigyti svarstantis gyventojas ar verslas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad prioritetas elektromobiliams taikomas gatvėse bei keliuose, o vairuotojai gali sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko.

Nuo pat elektromobilių atsiradimo pradžios visos Vakarų šalys ėmė skatinti jų įsigijimą įvairiomis priemonėmis – tiek teikdamos finansines dotacijas netaršių transporto priemonių pirkėjams, tiek koreguodamos kelių eismo taisykles. Dažniausiai elektromobilių vairuotojams suteikiamos tokios privilegijos kaip atleidimas nuo rinkliavos už stovėjimą ar galimybė važinėti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Tačiau galima sutikti ir įdomesnių elektromobiliams skirtų taisyklių.

„Pavyzdžiui, dalyje Austrijos greitkelių, siekiant apsaugoti Alpių ekosistemą nuo taršos, maksimalus automobilių greitis yra ribojamas iki 100 km/val., tačiau elektromobiliais leidžiama važiuoti gerokai greičiau – 130 km/val. Logika paprasta – elektrinės transporto priemonės neišskiria teršalų, todėl ir greičio ribojimas joms neturi būti taikomas“, – sako žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.

Lietuvoje greičio apribojimai visiems eismo dalyviams yra vienodi, tačiau T. Žilionis pažymi, kad ir mūsų šalyje kelionės elektromobiliais miestuose yra nepalyginti greitesnės, patogesnės ir pigesnės nei vairuojant automobilius su vidaus degimo varikliais.

„Praktiškai visos Lietuvos didžiųjų miestų ir kurortų savivaldybės elektromobiliams taiko privilegijas ir atleidžia nuo mokesčių už transporto priemonės stovėjimą bei leidžia važiuoti ten, kur kitiems eismo dalyviams draudžiama, pavyzdžiui, viešajam transportui skirtomis transporto juostomis“, – sako „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas.

Pasak jo, analogiška tvarka galioja ir Baltijos šalyse bei Lenkijoje – valstybėse, kuriose veikia „Enefit Volt“ viešojo įkrovimo stotelių tinklas. Štai Latvijoje elektromobiliais leidžiama važiuoti viešojo transporto juostomis, Rygoje bei Liepojoje nereikia jų vairuotojams nereikia mokėti už stovėjimą, o Jūrmala netaiko įvažiavimo rinkliavos. Estijoje elektrinės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, o Lenkijoje dauguma savivaldybių netaiko stovėjimo rinkliavos bei leidžia naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis.

Nuo nemokamų leidimų iki netaikomos rinkliavos

Vilniuje elektromobilius nemokamai norintiems statyti vairuotojams tereikia savivaldybės įmonėje „Susisiekimo paslaugos“ gauti nemokamą elektroninį leidimą ir savo transporto priemones, nemokėdami rinkliavos, jie gali statyti visose stovėjimo vietose, esančiose geltonojoje, žaliojoje, raudonojoje ir mėlynojoje zonose. Ši išimtis netaikoma tik privačių operatorių ir „Susisiekimo paslaugų“ valdomose aikštelėse.

Skaitykite  Ar verta pirkti 10 metų senumo elektromobilį? Atsako ekspertai

Elektromobiliais sostinėje, aplenkiant spūstis, galima važiuoti ir specialiomis A+ ženklu pažymėtomis viešojo transporto juostomis.

Nemokami leidimai elektromobilius statyti mokamose vietose išduodami ir Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje bei Šiauliuose. Beje, Kaune elektrinių transporto priemonių vairuotojai neseniai įgijo dar vieną privilegiją. Antrojo Lietuvos miesto senamiestyje nuo rugpjūčio įsigaliojo sumažintos taršos zonos. Tai reiškia, kad kiekvienas senamiesčio kirtimas tranzitu kainuos 2 eurus. Tačiau elektromobiliams numatyta išimtis.

„Vakaruose miestų, kurie, siekdami savo senamiesčius apsaugoti nuo taršos, apmokestina įvažiavimą transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais ar net visai uždraudžia jų eismą, sparčiai daugėja. Kaunas Lietuvoje tapo pirmąja kregžde, tačiau neabejoju, kad ši praktika virs tendencija, kurią perims ir kiti didieji šalies miestai bei kurortai. Savivaldybės skaičiavimu, Kaune per pirmąsias tris savaites, kai galioja ši naujovė, tranzitinio eismo srautai senamiestyje susitraukė 30 proc., kartu mažėjo tarša ir triukšmo lygis. Tad tai yra sektinas kitiems miestams, kurie nori saugoti gražiausias savo vietas“, – akcentuoja T. Žilionis.

„Enefit“ ekspertas pažymi, kad įvairiems verslams – kurjeriams, maisto ir gėrimų tiekėjams restoranams, kitiems paslaugų sektoriaus atstovams – investicijos į elektromobilius tokiomis aplinkybėmis gali tapti nemažu pranašumu. Jie laisvai važiuos ten, kur konkurentai su tradiciniais automobiliais negalės arba turės už tai susimokėti.

Pasak jo, dar vienas verslui svarbus aspektas – komerciniai elektromobiliai mūsų šalyje Seimo sprendimu yra atleisti nuo kelių mokesčio, o tai taip pat leidžia mažinti transporto parko išlaikymo kaštus.

Priemonių imasi ir kurortai

Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas pastebi, kad svečius atvykti elektromobiliais skatina ir Lietuvos kurortai.

Pavyzdžiui, Palangos savivaldybė už 15 eurų išduoda leidimus, kurie visus metus leidžia elektromobilius statyti nemokamai. Toks leidimas apsimoka, net jei į Palangą pailsėti vykstate tik kelioms dienoms, kadangi mokant pagal standartinius šio kurorto įkainius didesnė suma susidarytų vos per vieną dieną.

Neringoje mokėti už stovėjimą reikia ir elektromobilių vairuotojams, tačiau jiems sutaupyti leidžia atleidimas nuo ekologinio įvažiavimo mokesčio, kuris taikomas visoms į Kuršių Neriją įvažiuojančioms transporto priemonėms, ir, priklausomai nuo metų laiko siekia 5, 10 arba 30 eurų.

Skaitykite  Taksi be jungčių: Švedija žengia į ateitį su belaidžiu įkrovimu

„Dar laisviau elektromobilių vairuotojai gali jaustis Trakuose. Jiems ne tik nereikia mokėti 1-2,5 euro už valandą siekiančios rinkliavos, bet ir rūpintis tokią privilegiją suteikiančiais leidimais. Pakanka, kad automobilis yra pažymėtas specialiais elektrinėms transporto priemonėms skirtais ženklais, ir jį galima nemokamai statyti savivaldybės prižiūrimose parkavimo vietose“, – sako T. Žilionis.

Anot jo, netrukus besilankantys šiame mieste galės ne tik džiaugtis nemokamu stovėjimu, bet ir itin greito įkrovimo stotelėmis. Planuojama, jog „Enefit Volt“ tinklą dar artimiausiais metais papildys ir du 320 KW galios įkrovikliai Trakuose.

Viso iki metų pabaigos „Enefit Volt“ viešojo įkrovimo tinklą Lietuvoje turėtų sudaryti apie 350 įkrovimo stotelių, kurių galia svyruos nuo 22 iki 320 KW.

Žymos: elektromobiliai
Dalintis13DalintisSiųstiDalintis2

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.