• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

ES griežtina PHEV emisijų skaičiavimą nuo 2026 m. – kas keičiasi?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.06.26, 12:30
Elektromobiliai
A A
0
hibridinis automobilis visureigis elektromobilis ikraunamas

senivpetro / Freepik nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Įkraunami hibridiniai elektriniai automobiliai (PHEV) jau seniai parduodami kaip mažai taršios alternatyvos, tačiau realūs duomenys rodo ką kita. Nuo 2026 m. Europos Sąjunga keičia PHEV CO₂ emisijos skaičiavimo būdą – pereinama nuo laboratorinių įvertinimų prie realaus vairavimo elgesio. Štai ką vairuotojai ir įmonės visoje Lietuvoje ir Europoje turi žinoti.

Kodėl ES griežtina PHEV reglamentus?

Daugybė tyrimų atskleidė, kad realus PHEV CO₂ emisijos kiekis dažnai yra 2–4 ​​kartus didesnis nei oficialūs skaičiai. Šis neatitikimas daugiausia susijęs su tuo, kad vartotojai retai įkrauna savo transporto priemones ir vietoj to naudoja vidaus degimo variklius. Vien 2025–2026 m. tikimasi, kad kasmet bus užregistruota daugiau nei 1,4 mln. įkraunamų hibridinių automobilių (PHEV), todėl tai yra kritinė aplinkosaugos problema.

Kaip OBFCM ir realaus pasaulio duomenys keičia situaciją?

OBFCM

Nuo 2021 m. visuose naujuose įkraunamuose hibridiniuose automobiliuose privalo būti įmontuoti degalų sąnaudų stebėjimo (OBFCM) įrenginiai, kurie renka duomenis apie faktines degalų sąnaudas. Tai leidžia reguliavimo institucijoms apskaičiuoti, kiek važiavimo atliekama naudojant elektrą – tai vadinama naudingumo koeficientu (UF).

2022 m. duomenys pabrėžia problemą:

  • Vidutinis realus CO₂ išmetimas: 139 g/km
  • Oficialus WLTP vidurkis: ~40–50 g/km
  • Rezultatas: realus išmetimas yra 3–4 kartus didesnis nei sertifikuotos vertės

Kas yra naudingumo koeficientas (UF) ir kaip jis keičiasi?

UF rodo važiavimo, atliekamo naudojant elektrą, dalį. Iki šiol jis buvo pagrįstas laboratorinėmis prielaidomis. Nuo 2025 m. jis bus perskaičiuojamas remiantis faktine elektrine rida iš OBFCM duomenų:

  • 2025 m.: Naujas UF skaičiavimas, pagrįstas realia elektrinio važiavimo dalimi
  • 2027 m.: Tolesnis UF patikslinimas naudojant išplėstus OBFCM duomenų rinkinius

Tai reiškia, kad įkraunamų elektrinių automobilių, kurių važiavimo elektriniu režimu rodiklis mažas, oficialūs CO₂ rodikliai bus didesni, o tai turės įtakos mokesčiams, subsidijoms ir transporto priemonių parko atitikčiai.

Kaip bus apskaičiuojama CO₂ atitiktis?

ES planuoja trejų metų vidurkį atitikties vertinimui (2025–2027 m.), suteikdama gamintojams laiko prisitaikyti. Vis dėlto didesnis realus PHEV išmetamų CO₂ kiekis padidins bendrą parko vidurkį, todėl bus sunkiau pasiekti tikslus.

Skaitykite  Ar ES sunaikins hibridus? Nauji planai kelia klausimų pirkėjams

Poveikis rinkai ir automobilių savininkams

hibridinio automobilio emblema hibridinis automobilis hibridiniai automobiliai

Šis pokytis tiesiogiai paveiks PHEV apmokestinimą ir subsidijavimą:

  • Sumažintos paskatos: Daugelis PHEV nebegalės gauti mažos taršos lengvatų.
  • Didesnės eksploatavimo išlaidos: Jei automobiliai retai įkraunami, savininkai gali susidurti su didesnėmis degalų išlaidomis ir didesniais CO₂ mokesčiais.
  • Įmonių parkai: Gali tekti peržiūrėti lizingo strategijas, nes PHEV praranda mažos taršos statusą.

Lietuvai tai reiškia mažesnę PHEV finansinę naudą valstybinėse programose, nebent jie būtų naudojami pagal paskirtį – reguliariai įkraunami ir varomi elektra.

2026 m. ir vėliau: ES reguliavimo tvarkaraštis

Metai
Pagrindiniai pakeitimai
2025
Įdiegtas naujas UF metodas (pagrįstas realia vairavimo elektra dalimi)
2026
Realios CO₂ vertės, naudojamos registruojant naujus modelius; griežtesnis PHEV patvirtinimas
2027
Tolesnis UF koregavimas remiantis platesniais OBFCM duomenų rinkiniais
2025–2027
Atitiktis vertinama pagal 3 metų vidurkį, o ne kasmet

Kita ES politika, turinti įtakos pokyčiams

Kartu su PHEV reformomis, 2026 m. lapkritį įsigalios „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standartai, kurie dar labiau padidins spaudimą hibridinėms jėgos agregatams. „Fit for 55“ planas siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį 55 %, o po 2035 m. teikti pirmenybę visiškai nulinės emisijos transporto priemonėms (BEV).

Rekomendacijos automobilių pirkėjams

  • Jei svarstote apie įkraunamą elektrinį automobilį (PHEV), būtinai jį dažnai įkrausite ir daugiausia važiuosite elektra
  • Atminkite, kad subsidijos ir mažų mokesčių lengvatos nuo 2026 m. greičiausiai sumažės
  • Ištirkite alternatyvas, tokias kaip BEV arba efektyvūs hibridai (HEV), kad ilguoju laikotarpiu sumažintumėte išlaidas ir išmetamųjų teršalų kiekį

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: hibridiniai automobiliaiiš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai
Dalintis11DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Kodėl 10 metų senumo automobilis – protingiausias pasirinkimas 2025-aisiais?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz