Elektromobiliai garsėja momentiniu sukimo momentu ir sklandžiu pagreitėjimu, tačiau jiems dažnai trūksta tradicinėms mechaninėms pavarų dėžėms būdingo apčiuopiamo įsijungimo. Tačiau „Ford“ stengiasi tai pakeisti – ne vėl įvesdama tikras pavaras, bet imituodama rankinio vairavimo patirtį elektra varomuose automobiliuose.
Imituojama svirtis, tikras pojūtis
Kovo 20 d. buvo paskelbtas naujas patentas „Elektromobilių pavarų perjungimo mazgas“, kuriame pristatoma „Ford“ senosios senovinės pavarų perjungimo svirties koncepcija elektromobiliams. Tačiau nesitikėkite tikros pavarų dėžės: šis perjungiklis nejudina jokių mechaninių transmisijos dalių. Vietoj to jis pritvirtintas prie pakeltos grindų dalies ir sąveikauja su pavaromis, kurias valdo automobilio elektroninė galios valdymo sistema.
Judinant perjungimo svirtelę, ji siunčia elektroninius signalus, kuriais reguliuojamas variklių sukimo momentas ir greitis, taip imituojant pavarų perjungimą. Sistema palaiko nuosekliojo perjungimo funkciją arba visą šešių pavarų H modelio išdėstymą.
„Force Feedback“ ir „V8 Vibes“
Išmanioji „Ford“ sistema žengia dar vieną žingsnį į priekį – joje integruoti maži varikliai, skirti jėgos grįžtamajam ryšiui. Perjungimo svirtis vibruoja, priešinasi ir jaučiasi įpjovos, todėl atkartoja tikro rankinio valdymo mechanizmo vairavimo pojūtį – net imituoja 6,2 l V8 variklio dundesį.
Ši sistema iš tikrųjų nepadidina elektromobilio greičio – tiesą sakant, dėl dirbtinių perjungimo pauzių ji gali šiek tiek sumažinti našumą. Tačiau ne tai svarbiausia. Svarbiausia – vairuotojo įsitraukimas.
„Tai nėra susiję su našumu. Svarbiausia, kad elektromobilis jaustųsi gyvas, kaip senovinis „muscle car“ ar sportiškas kupė“, – sako entuziastai.
„Ford“ prisijungia prie klubo
Šią idėją tiria ne tik „Ford“:
- „Hyundai Ioniq 5 N“ siūlo imituojamą pavarų perjungimą irklentėmis trasų entuziastams.
- „Toyota“ kuria sistemą su imituojama sankaba ir net variklio stabdymu tokiuose prototipuose kaip „Lexus RZ“.
Vis dėlto dauguma automobilių gamintojų, gamindami realius elektromobilius, mieliau renkasi perjungimus ant vairo, o ne mechanines svirtis. „Ford“ koncepcija kol kas gali būti mechaniškai nostalgiškiausia.
Premija: ištraukiama perjungimo svirtis
Skirtingai nei tikra mechaninė pavarų dėžė, „Ford“ imituojama pavarų perjungimo svirtis yra ištraukiama. Kai jis nenaudojamas, jis pasislenka, atlaisvindamas salono erdvę ir palengvindamas judėjimą tarp sėdynių – tai nedidelė, bet praktiška funkcija.
Nuo patento iki gamybos?
2023 m. pateiktas patentas rodo, kad „Ford“ jau kurį laiką rimtai svarsto šį metodą. Ar jis bus pradėtas gaminti, kol kas nežinoma, tačiau tai galėtų būti būdas tradicinių automobilių entuziastus privilioti į elektromobilių pasaulį.
Pagrindinės išvados:
- „Ford“ užpatentavo imituojamą rankinį pavarų perjungiklį, skirtą elektriniams automobiliams.
- Jis imituoja tikrą pavarų perjungimą naudojant elektronines pavaras ir grįžtamojo ryšio variklius.
- Gali veikti sekvenciniu arba šešių pavarų režimu.
- Suteikia tikrovišką pasipriešinimą ir vibraciją.
- Gali patikti entuziastams, kuriems trūksta rankinio vairavimo patirties.
- Kol kas tai tik patentas, bet jei susidomėjimas augs, gali būti pradėtas gaminti.
Ar jums patiktų vairuoti elektromobilį su imituojama mechanine pavarų dėže? O gal labiau mėgstate sklandų, vienu pedalu valdomą paprastumą? Praneškite mums komentaruose!