Kinijos elektrinių transporto priemonių milžinė BYD vėl kelia bangas, šį kartą pristatydama itin greitus 1 megavato (1000 kW) galios elektromobilių įkroviklius. Nors didžioji pasaulio dalis dar tik vejasi 350 kW ar 800 kW stoteles, BYD jau įrengė daugiau nei 500 megavatų galios įkroviklių, o dabar smarkiai didina jų skaičių ir planuoja įrengti dar 15 000 visoje Kinijoje.
Kuo šie 1 MW įkrovikliai tokie svarbūs?
Šie įkrovikliai sutrumpina elektromobilio įkrovimo laiką iki penkių minučių – tai prilygsta benzininio automobilio degalų papildymui. Taip pašalinama viena iš pagrindinių kliūčių, trukdančių įsisavinti elektromobilius: ilgas įkrovimo laikas. Tai labai svarbu, ypač tankiai apgyvendintuose Kinijos miestuose, kur elektromobiliai dominuoja naujų automobilių pardavimuose.
Kaip BYD tai pasiekia?
BYD tai daro ne viena. Ji bendradarbiauja su dviem didžiausiomis Kinijos įkrovimo infrastruktūros bendrovėmis – „Xiaoju Charging“ ir „LongShine“. Xiaoju atnaujins arba įrengs 10 000 įkrovimo stotelių, atitinkančių 1 MW standartą, o LongShine – dar 5 000. Nors terminai nėra išsamiai aprašyti, investicijos jau vykdomos.
Energijos kaupimas tampa perspektyvus
Vienas iš iššūkių, susijusių su megavatų lygio įkrovimu, yra tinklo pajėgumai. Siekdama jį įveikti, BYD šiose stotyse taip pat tieks energijos kaupimo sprendimus, užtikrinančius, kad greitas įkrovimas būtų įmanomas net ir vietovėse su ribota elektros infrastruktūra.
Kokioms transporto priemonėms galima naudoti šias įkrovimo stoteles?
Šiuo metu tik BYD naujieji Han L sedanas ir Tang L visureigis, abu sukurti ant Super e-Platform 2.0, gali naudotis visais šių megavatų įkroviklių privalumais. Šių modelių, pristatytų 2025 m. balandį, per pirmąjį mėnesį jau parduota daugiau nei 10 000 vienetų, o tai rodo didelę paklausą.
Kodėl tai svarbu pasaulinei elektromobilių plėtrai
BYD nustato naują etaloną ne tik Kinijai, bet ir visai EV rinkai. Nors tokios bendrovės kaip „Xpeng“, „GAC Aion“, „Zeekr“ ir net „Huawei“ kuria itin spartaus įkrovimo sprendimus (kai kurios siekia 1,2-1,5 MW), BYD jau veikia plačiu mastu.
Ką tai reiškia Europai ir Lietuvai
Ir nors 1 MW įkrovikliai šiuo metu yra tik Kinijos iniciatyva, tikimasi, kad ši tendencija plėsis visame pasaulyje. Tokiose šalyse kaip Lietuva, kur elektromobilių naudojimas nuolat auga, tokia technologija gali atlikti svarbų vaidmenį formuojant būsimą infrastruktūros plėtrą. Jei įkrovimo laikas galės prilygti tradiciniam degalų papildymui, visuomenės pasitikėjimas elektromobiliais gali smarkiai išaugti.
Ar ši technologija netrukus pasieks ES?
Ekspertai mano, kad sparti BYD pažanga gali paskatinti Europos reguliavimo institucijas ir energijos tiekėjus teikti pirmenybę itin greito elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai. Tačiau kliūtimi išlieka tinklo parengtis. Svarbiausia išvada? Masinis diegimas dabar yra realybė, o ne koncepcija.
BYD planuojami 15 000 megavatų galios įkrovikliai žymi esminį elektromobilių judumo momentą. Greiti, keičiamo dydžio ir jau veikiantys įkrovikliai yra iššūkis pasauliui neatsilikti. Jei Europa nori išlikti konkurencinga, ypač didėjant elektromobilių paklausai, panašūs projektai turi būti įgyvendinami ir Europoje.
Kaip manote – ar Lietuva turėtų investuoti į megavatų galios elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.