• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 19 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Kodėl iš kai kurių elektromobilių teka alyva? Paslėpta problema, apie kurią niekas nekalba

pagal Andžej Biaigo
2025.04.01, 11:30
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilio remontas elektromobilis meistrai servisas nuotekis

Reuters.com nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vienas iš pagrindinių elektrinių transporto priemonių privalumų yra tai, kad variklyje nenaudojama alyva – nebereikia keisti alyvos, alyvos filtrų ir mažiau netvarkos. Tad kodėl kai kurie elektromobilių savininkai praneša apie alyvos nutekėjimą? Pasirodo, problema slypi kitur – ir tai nėra tai, ko dauguma vairuotojų tikėtųsi.

Turinys
Toggle
  • Ne variklio alyva, bet vis tiek nuotėkis
  • AC kompresoriaus vaidmuo elektromobiliuose
  • Tikroji nuotėkio kaina
  • Ar tai įprasta?
  • Ką turėtų žinoti elektromobilių savininkai Lietuvoje

Ne variklio alyva, bet vis tiek nuotėkis

Elektromobiliai nenaudoja variklio alyvos kaip tradiciniai vidaus degimo varikliai. Tačiau kitose jų sistemose tepalai vis dar naudojami, pvz:

  • aušinimo sistemose
  • elektros variklio pavarų dėžėse
  • HVAC (oro kondicionavimo) komponentai

Neseniai su „Hyundai Ioniq 5“ susijęs atvejis atskleidė nuotėkį iš oro kondicionieriaus kompresoriaus, kuriame naudojama speciali alyva, sutepanti vidines dalis ir padedanti cirkuliuoti šaltnešiui.

AC kompresoriaus vaidmuo elektromobiliuose

Tokiuose elektromobiliuose kaip „Ioniq 5“ oro kondicionavimo sistema atlieka dvejopą vaidmenį:

  • vėsina keleivių saloną
  • reguliuoja akumuliatoriaus paketo temperatūrą

Tai ypač svarbu kintamo klimato Lietuvoje, kur tiek salono komfortas, tiek akumuliatoriaus kondicionavimas yra būtini ištisus metus.

elektromobilio oro kondicionieriaus kompresorius
Elektromobilio oro kondicionieriaus kompresorius

Jei iš kompresoriaus išteka alyva, gali išbėgti ir šaldymo agentas – dėl to gali išsijungti visa kondicionavimo sistema. Tai reiškia, kad:

  • nėra aušinimo
  • nėra akumuliatoriaus šilumos valdymo
  • dažni sistemos išsijungimai arba ribotas važiavimo nuotolis

Tikroji nuotėkio kaina

Pats nuotėkis gali atrodyti nereikšmingas, tačiau jo pasekmės yra didelės:

  • sugedusio kondicionieriaus kompresoriaus pakeitimas gali kainuoti nuo 1000 iki 2000 eurų ir daugiau.
  • specializuotų elektromobilių techninės priežiūros centrų Lietuvoje vis dar nedaug
  • prie sąskaitos dažnai prisideda prastovos ir diagnostika

Skirtingai nuo alyvos nuotėkio vidaus degimo automobiliuose, kurį lengva nustatyti, AC kompresoriaus nuotėkis yra subtilus ir dažnai lieka nepastebėtas, kol sumažėja našumas.

Ar tai įprasta?

Ne – tačiau tai taip pat nėra pavienis atvejis. Elektromobiliams tampant labiau paplitusiems, šios ne varomosios jėgos sistemos (aušinimo, klimato, elektronikos) tampa naujomis silpnosiomis grandimis.

  • dėl per didelio slėgio, prastos sandariklių konstrukcijos ar nusidėvėjimo gali atsirasti nuotėkis
  • kai kuriose EV sudedamosiose dalyse vis dar naudojami skysčiai ar tepalai, kurie nėra plačiai žinomi naudotojams
  • būtina reguliariai tikrinti sistemas ir atlikti prevencinę techninę priežiūrą
Skaitykite  Ką daryti, jei neteisingai „prikūrėte“ hibridinį automobilį?

Ką turėtų žinoti elektromobilių savininkai Lietuvoje

Nors elektromobiliai paprastai yra patikimesni, jų remontas gali būti brangesnis ir sunkiau prieinamas. Norėdami išlikti priekyje:

  • stebėkite AC veikimą, ypač esant dideliam karščiui ar šalčiui.
  • pasiteiraukite pardavėjo apie savo modelio skysčių pagrindu veikiančias sistemas
  • rinkitės EV aptarnavimo centrus, turinčius šiluminių sistemų patirties
  • nemanykite, kad „nėra alyvos“ reiškia „nėra skysčių“.

Elektromobiliai gali neturėti tradicinės variklio alyvos, tačiau jie vis tiek priklauso nuo tepalų svarbiausiose sistemose. Nuotėkis, ypač iš AC kompresoriaus, gali turėti įtakos komfortui, akumuliatoriaus būklei ir net saugumui. Kaip matyti iš „Hyundai Ioniq 5“, šios problemos yra retos, bet realios.

Pirk naudotą automobilį atsakingai – patikrink jo istoriją per CarVertical.

Ar kada nors susidūrėte su netikėta problema, susijusia su jūsų elektra varomu automobiliu? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose – ir leiskite kitiems sužinoti, į ką atkreipti dėmesį!

Žymos: elektromobiliaioro kondicionierius
Dalintis35DalintisSiųstiDalintis6
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

0

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

Taip pat skaitykite

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

Ar profesionalus vairuotojas gali pūsti iki 0,4 promilės? Paaiškiname su teisės aktais

Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.