Elektromobilių (EV) sektoriuje Lietuva lenkia savo Baltijos kaimynes. Turėdama didžiausią elektromobilių ir viešųjų įkrovimo stotelių, tenkančių vienam gyventojui, skaičių, šalis nustato regioninį etaloną. Tačiau kas lemia tokį pagreitį?
Kodėl Lietuva pirmauja?
Remiantis bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis, Lietuvoje vienam tūkstančiui gyventojų tenka net 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Estijoje šie rodikliai siekia 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 ir 0,62.
Pagal Europos alternatyvių degalų stebėsenos centro (EAFO) 2024 m. IV ketvirčio statistiką:
- Lietuva: 15 983 elektromobiliai, 2947 viešosios stotelės
- Latvija: 6270 elektromobilių, 1157 stotelės
- Estija: 5743 elektromobiliai, 1051 stotelė
Skaičiai kalba patys už save – Lietuva tampa elektromobilių lydere regione.

Strateginė padėtis ir ES parama
Lietuva – svarbi tranzito arterija
Kaip pažymi „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis, mūsų šalies geografinė padėtis yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl infrastruktūra vystoma sparčiau. Pagrindiniai keliai priklauso europiniam TEN-T tinklui, kuris reikalauja įrengti įkrovimo stoteles kas 60 km.
Milijonai iš Europos Komisijos
„Vien tik „Enefit“ gavo 7,5 mln. eurų ES paramos infrastruktūros plėtrai. Šios lėšos padeda įgyvendinti plataus masto projektus – vien per naujausią etapą planuojama įrengti 50 itin greito įkrovimo stotelių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje“, – teigia Žilionis.

Itin greitas įkrovimas – naujas standartas
Viešos stotelės vis dar labai reikalingos
Nors dauguma vairuotojų renkasi įkrovimą namuose, „GridX“ tyrimas rodo, kad net 32 % visų įkrovimo sesijų vyksta viešosiose stotelėse. Tokios stotelės itin svarbios ilgesnėms kelionėms ir kasdieniam naudojimui mieste.
Įkrovimas vos per 20–30 minučių
Itin greito įkrovimo stotelės (240–320 kW) tampa būtinybe. Jos leidžia įkrauti elektromobilį vos per pusvalandį – tai ypač aktualu komerciniam transportui ar keliaujantiems tarp miestų.

Lietuva vejasi Estiją ir ją lenkia
Nors Estija elektromobilių infrastruktūrą pradėjo vystyti anksčiau, jau 2024 m. Lietuvoje „Enefit“ tinklas beveik susilygino su Estija. Tendencijos rodo, kad Lietuva taps tinklo lydere visame regione.
Auganti „Enefit“ infrastruktūra
Šiuo metu „Enefit“ valdo 610 stotelių Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Iš jų daugiau nei 200 yra Lietuvoje – šis skaičius nuolat didėja. Tai – aiškus signalas apie valstybės ir verslo pasiryžimą investuoti į švaresnį transportą.
Išvados
Lietuva elektromobilumo lenktynėse ne tik dalyvauja, bet ir pirmauja. Tai – rezultatas, kurį lėmė tikslingi sprendimai, europinė parama ir verslo ambicijos. Augantis įkrovimo tinklas bei itin greito įkrovimo plėtra kuria patogią ateitį tiek gyventojams, tiek verslui.
O kaip tavo mieste? Ar jau matai daugiau elektromobilių? Parašyk komentaruose, pasidalink šiuo straipsniu arba papasakok savo elektromobilumo istoriją!