Per pastarąjį dešimtmetį elektromobiliai pakeitė automobilių rinką, tačiau prabangūs elektromobiliai susidūrė su netikėtu iššūkiu – dideliu nusidėvėjimu. Nors aukščiausios klasės automobiliai visada prarasdavo vertę greičiau nei ekonominės klasės modeliai, prabangių elektromobilių nuvertėjimas yra kito lygio. Kai kurie jų dabar parduodami iki 70 % pigiau nei jų pradinė kaina, ir sumanūs pirkėjai pradeda tai pastebėti.
Štai keturi modeliai, kurių kainos kadaise siekė šešiaženkles sumas, o dabar jie yra vieni iš geriausiai naudojamų elektromobilių Europoje.
Genesis G80 Electrified: Elegantiškas, bet nepakankamai įvertintas
- Nauja kaina: ~76 000 eurų ir daugiau
- Naudoto automobilio kaina: ~45 000-55 000 eurų
- Vertės sumažėjimas: iki 40 %
„Genesis G80 Electrified“ – tai buvusio „Bentley“ dizainerio Luco Donckerwolke’s suprojektuotas ir sukonstruotas automobilis, kuriame naudojama patikima „Hyundai“ elektrinių automobilių technologija. Dėl tylaus salono, prabangios apdailos ir 800 V įkrovimo architektūros (maks. 240 kW) jis puikiai tinka kelionėms dideliais atstumais.
Tačiau jis turi keletą keistenybių: aukštą sėdimąją vietą, mažą 354 litrų bagažinę ir ribotą pasiūlą naudotų automobilių rinkoje.
- Privalumai: elegantiškas dizainas, puikus efektyvumas, itin greitas įkrovimas
- Trūkumai: ribota erdvė, aukšta sėdimoji vieta, retas rinkoje
„Mercedes EQE“ visureigis: „Premium“ pojūtis, kuklus patrauklumas
- Nauja kaina: ~90 000 eurų ir daugiau
- Naudoto automobilio kaina: ~55 000-60 000 eurų
- Vertės sumažėjimas: ~40%
Prabangus visiškai elektrinis visureigis, pasižymintis išskirtine važiavimo dinamika, komfortu ir sklandžiu vairavimu vienu pedalu. „Mercedes EQE“ visureigis puikiai važiuoja, siūlo aukščiausios klasės sėdynes ir turi daugybę išmaniųjų funkcijų.
Tad kodėl jis sparčiai nuvertėja? Dėl didelės kainos, neįspūdingo dizaino ir vidutinės vilkimo ir (arba) keliamosios galios (tik 467 kg keliamosios galios ir 1,8 tonos vilkimo) jis tampa mažiau patrauklus visureigių pirkėjams, kurie tikisi daugiau praktiškumo.
- Privalumai: sklandus važiavimas, prabangus interjeras, technologiškai aprūpintas
- Trūkumai: brangus naujas, neįspūdinga išorė, ribota apkrova/vilkimas
„Porsche Taycan Turbo S”: elektrifikuotas jaudulys, didžiulis kritimas
- Nauja kaina: ~190 000 eurų
- Naudoto automobilio kaina: nuo 70 000 €
- Vertės sumažėjimas: iki 65 proc.
„Porsche Taycan“ į elektromobilių pasaulį atnešė tikrą vairavimo jaudulį. Dinamiškas vairavimas, stiprus regeneracinis stabdymas ir lenktynių trasoms pritaikytos savybės pavergė net ilgamečius „Porsche“ gerbėjus. 800 V platforma užtikrina neįtikėtinai greitą įkrovimą.
Tačiau išleidus 2024 m. atnaujintą versiją, rinką užplūdo prieš atnaujinimą pagaminti „Taycans“ – kai kurie jų parduodami su 50 % ir didesnėmis nuolaidomis. Bazinių „Taycans“ dabar galima rasti už mažesnę nei 50 000 eurų kainą.
- Privalumai: sportinio automobilio charakteristikos, surinkimo kokybė, komfortas
- Trūkumai: vangus informacijos ir pramogų centras, brangus, kai naujas, didelis energijos suvartojimas važiuojant dideliu greičiu
Naudotų elektromobilių pirkėjų rinka
Prabangūs elektromobiliai gali neišlaikyti savo vertės, tačiau tai atveria neįtikėtinas galimybes naudotų automobilių pirkėjams. Tokie modeliai kaip „Genesis G80 Electrified“, „Mercedes EQE SUV“ ir „Porsche Taycan Turbo S“ siūlo aukščiausios klasės vairavimo patirtį už nedidelę jų pradinės kainos dalį.
Prieš pirkdami būtinai patikrinkite akumuliatoriaus būklę su OBD2 diagnostika, programinės įrangos atnaujinimus ir garantijos statusą.
Kadangi elektromobiliai sparčiai tobulėja, tam tikras nusidėvėjimas neišvengiamas. Tačiau jei norite aukščiausios kokybės už mažesnę kainą, į šiuos naudotus elektromobilius verta pažvelgti dar kartą.