Palikti Tesla stovėti savaitei, mėnesiui ar net ilgiau – aktualus klausimas daugeliui elektromobilių savininkų. Ar baterija išsikraus? Kaip greitai? Ką reikia žinoti prieš išvykstant? Šiame straipsnyje pateikiame atsakymus, remiantis „SlashGear“ bei kitų šaltinių informacija.
Apytikslis baterijos išsikrovimo tempas
Kaip skelbia „SlashGear“, vidutiniškai Tesla elektromobilis praranda apie 1 % įkrovos per dieną, kai yra tiesiog paliktas stovėti. Tai vadinama „phantom drain“ – energijos nuostoliais budėjimo režime.
Jeigu visi papildomi režimai (pvz. „Sentry“, „Cabin Overheat Protection“) yra išjungti, kai kurie vartotojai fiksuoja mažesnius nuostolius – apie 8–10 % per mėnesį.
Kas lemia energijos nuostolius?
- Sentry Mode (apsaugos režimas): gali „suvalgyti“ 1–2 % baterijos per dieną.
- Temperatūrų kontrolė: įjungtas kabinos perkaitimo režimas (vasarą) ar šildymas (žiemą) ženkliai spartina išsikrovimą.
- Nuotolinis automobilio stebėjimas programėle: kiekvienas pabudimas sunaudoja energijos.
- Fono atnaujinimai: Tesla net stovėdama gali atlikti diagnostiką ar gauti programinius atnaujinimus.
Realių vartotojų patirtis
Vienas „Model Y“ savininkas paliko automobilį stovėti 3 mėnesiams – per tiek laiko išsikrovė apie 25 % baterijos. Kitas naudotojas per 30 dienų neteko vos 5 % – tai rodo, kad geras pasiruošimas daro įtaką.
Dar vienas vartotojas rašo, kad per 5 savaites stovėjimo „Model 3“ prarado tik 4–5 %, nes viskas buvo išjungta ir automobilis stovėjo vėsioje vietoje.
Gamintojo rekomendacijos
Tesla oficialiai rekomenduoja visada laikyti automobilį prijungtą, kai jis ilgai nenaudojamas. Taip apsaugoma baterija nuo per gilaus išsikrovimo ir jos degradacijos.
Jei visgi negalite prijungti – rekomenduojama įkrauti bent 1 % už kiekvieną stovėjimo dieną. Pvz., jei išvykstate 10 dienų, palikite bent 10 % įkrovos.
Kaip paruošti Tesla ilgam stovėjimui?
- Įkraukite bateriją iki 60 % (nepalikite 100 %!).
- Išjunkite „Sentry Mode“, „Cabin Overheat Protection“ ir „Smart Summon“ režimus.
- Nenaudokite programėlės – venkite „žadinimo“.
- Palikite automobilį pavėsyje arba garaže su pastovia temperatūra.
Ką daryti, kad neišsikrautų iki nulio?
Jeigu Tesla išsikrauna iki 0 %, gali būti pažeisti baterijos elementai. Tai – negrįžtamas procesas, kurio garantija dažnai neapima. Kai kuriems savininkams teko keisti brangias dalis ar net visą bateriją.
Dėl to Tesla įspėja: jei planuojate palikti automobilį ilgam – prijunkite arba palikite pakankamai įkrovos.
Skirtingų situacijų palyginimas
Stovėjimo trukmė | Numatomas nuostolis | Rekomendacija |
---|---|---|
3 dienos | ~3 % | Įkrauti iki 20 %, nieko nedaryti |
2 savaitės | ~14 % | Įkrauti iki 40 %, išjungti fonines funkcijas |
1 mėnuo | ~25 % | Įkrauti iki 60 %, laikyti prijungtą jei įmanoma |
Eksperto įžvalga
Kaip pažymėta „SlashGear“ portale: „Tesla automobiliai praranda apie 1 % baterijos per dieną, net ir stovėdami“. O gamintojas pabrėžia – geriausias sprendimas yra nuolatinis įkrovimas.
Ši rekomendacija galioja visame pasaulyje. Lietuvos teisės aktai ar rekomendacijos gali skirtis.
O kaip jūs darote? Ar paliekate savo Tesla neįkrautą ilgesniam laikui? Pasidalinkite komentaruose!