Amerikos startuolis „Slate Auto“, kurį remia Jeffas Bezosas, atskleidė savo pirmąją elektrinę transporto priemonę – minimalistinį, kompaktišką ir visiškai pritaikomą dvivietį pikapą. Šis elektromobilis, pavadintas „Slate“, yra sukurtas kaip savininkams skirta tuščia drobė, kurioje galima rasti daugiau nei 100 pasirenkamų priedų ir net visureigio transformacijos rinkinį. Kainos prasideda nuo mažesnės nei 25 000 eurų (mažiau nei 27 500 JAV dolerių), todėl „Slate“ siekia sudrebinti elektrinių transporto priemonių segmentą paprastumu, naudingumu ir kaina.
Minimalistinis dizainas su tikslu
Long Biče, Kalifornijoje, pristatytame pikape „Slate“ pabrėžiamas paprastumas ir pritaikomumas. Jis yra vos 4,43 m ilgio – trumpesnis už „Honda Civic“ – ir 1,76 m aukščio. Nepaisant mažo dydžio, jis gali pasigirti 5 pėdų (1,52 m) lova, 7 kubinių pėdų (198 l) bagažine priekyje ir iki 35,1 kubinių pėdų (995 l) bendra krovinių erdve galinėje lova.
Dvi akumuliatorių parinktys ir padorus nuvažiuojamas atstumas
Sunkvežimį varo vienas gale sumontuotas elektros variklis, išvystantis 201 AG ir 264 Nm sukimo momentą. Pirkėjai gali rinktis iš dviejų baterijų variantų:
- 52,7 kWh – iki 241 km rida
- 84,3 kWh – iki 386 km nuotolis
Įkrovimo galimybės apima 120 kW nuolatinės srovės greitąjį įkrovimą (20-80 % per 30 minučių) ir 11 kW kintamosios srovės įkrovimą (pilnas įkrovimas per 4-8 valandas). „Slate“ sveria vos 1 633 kg, jo naudingoji apkrova siekia 650 kg, o vilkimo galimybė – 450 kg.
Pirmiausia saugumas ir praktiškumas
Nepaisant minimalistinės koncepcijos, „Slate“ siekia penkių žvaigždučių NCAP įvertinimo. Į standartinę įrangą įeina automatinis avarinis stabdymas, pėsčiųjų aptikimas, įspėjimas apie priekinį susidūrimą ir iki 8 oro pagalvių. Priekyje sumontuota MacPherson statramsčių, o gale – De Dion pakaba, užtikrinanti stabilų valdymą.
Pritaikymas yra svarbiausia
Slate yra pirmasis elektrinis automobilis, sukurtas taip, kad jį būtų galima apklijuoti, o ne dažyti. Gamyklinio pjaustymo vinilo rinkinių kaina prasideda nuo 470 eurų, galima rinktis iš dešimčių temų, įskaitant retro juosteles ir dvispalves schemas. Priedus sudaro:
- Stoglangiai, stoglangiai, bulių juostos, sparnų atšvaitai
- Pagerinti priekiniai ir galiniai žibintai
- Paukštinimo rinkiniai (5 cm), žeminimo rinkiniai (2,5 cm)
- Kelių arba visureigių ratlankiai (17-20 colių)
Pagal daugiau nei dvi dešimtis „Starter Packs“ paketų komplektuojami priedai, kad būtų lengviau pritaikyti. Kiekvienas „Slate“ pagal nutylėjimą yra matinės pilkos spalvos – visa kita pasirinktinai.
Nuo pikapo iki penkiavietės visureigio
Savininkai gali įsigyti priedų rinkinį ir pikapą paversti penkių vietų visureigiu. Į paketą įeina papildomos oro pagalvės, galinis suolas ir nauja galinė konstrukcija (plokščios galinės durys arba fastback). Montuojant nereikalaujama jokių sertifikatų, o „Slate“ siūlo vaizdo gidus savo „Slate U“ programėlės platformoje.
Nėra informacijos ir pramogų, tik telefono laikiklis
Interjeras yra retro minimalistinis. Yra nedidelis vairuotojo ekranas, bet nėra informacijos ir pramogų ekrano. Slate ragina naudotojus pritvirtinti išmanųjį telefoną arba planšetinį kompiuterį navigacijai ir pramogoms. Sunkvežimyje nėra įmontuotų garsiakalbių, nebent jie pridedami kaip priedai. Net ir elektra valdomi langai yra pasirenkamieji – standartinėje įrangoje siūlomi alkūniniai langai.
Produkcija, kaina ir prieinamumas
„Slate“ bus gaminamas Indianos valstijoje, JAV, o pirmųjų pristatymų tikimasi 2026 m. IV ketvirtį. Bendrovė veikia pagal tiesioginio pardavimo vartotojui modelį, užsakymus teikia internetu ir moka 50 JAV dolerių (47 EUR) grąžintiną rezervacijos mokestį. Įvertinus JAV federalines lengvatas, sunkvežimis galėtų kainuoti mažiau nei 19 000 eurų. Nors „Slate“ žada prieinamą kainą, visiškas funkcionalumas priklauso nuo papildomų priedų, kurie gali gerokai padidinti galutinę kainą.
Poveikis elektromobilių rinkai
Sėkmės atveju „Slate“ galėtų išardyti EV rinką, nes pasiūlys modulinę, atnaujinamą ir remontuojamą elektrinę platformą. Nors kol kas nepatvirtinta, kad ši koncepcija bus taikoma Europoje, ji galėtų rasti atgarsį tarp Lietuvos pirkėjų, ieškančių nebrangių, praktiškų ir remontuojamų elektromobilių, ypač gyvenančių miestuose.
Ar vairuotumėte tokį minimalistinį elektromobilį kaip „Slate“? Praneškite mums žemiau esančiuose komentaruose!