„Tesla“ autopiloto sistema dar kartą sulaukė kritikos po to, kai atlikus keletą bandymų realiomis sąlygomis paaiškėjo jos trūkumai. Neseniai atliktame žinomo YouTuberio Marko Roberto eksperimente „Tesla“ kameromis paremta savavaldžio vairavimo sistema buvo lyginama su „Luminar“ gaminamu „Lexus RX“ su „LiDar“ įranga. Rezultatai? Atveria akis – ir šiek tiek kelia nerimą.
Pirmasis bandymas: Išvengti vaiko manekeno
Pirmojo bandymo metu abi transporto priemonės greitėjo link nejudančio vaiko dydžio manekeno 64 km/h greičiu. „Lexus“, naudodamas LiDar, iš karto aptiko kliūtį ir laiku sustojo. Tesla, pasikliaudama tik automatiniu avariniu stabdymu (AEB), neatpažino manekeno ir su juo susidūrė. Tačiau įjungus visišką autopiloto režimą „Tesla“ sėkmingai stabdė prieš susidūrimą.
Sudėtingesnis scenarijus
Po to transporto priemonės buvo išbandytos sudėtingesnėje situacijoje, kai iš už stovinčio automobilio staiga pasirodė vaiko figūra. Tiek „Tesla“, tiek „Lexus“ pavyko išvengti susidūrimo, taip parodant, kad jų sistemos gali susidoroti su tokio pobūdžio realiais pavojais. Tačiau, kai matomumas buvo ribotas, pavyzdžiui, esant rūkui ar lyjant, „Tesla“ kameromis pagrįsta sistema turėjo daug sunkumų, palyginti su „LiDar“ sistema.
Šokiruojantis momentas – „Tesla“ ir netikras kelias
Dramatiškiausio bandymo metu abi transporto priemonės buvo nukreiptos į sieną iš putplasčio blokų, nudažytų taip, kad atrodytų kaip atviras kelias. Lexus, dėka LiDar sistemos, iš karto atpažino kliūtį ir sustojo. Kita vertus, „Tesla“ visiškai susiviliojo nudažytu keliu ir įsirėžė tiesiai į sieną, sunaikindama už jos stovėjusį manekeną.
Užsispyrusi „Tesla“ pozicija dėl „LiDar”
„Tesla“ ne kartą atmetė ‚LiDar‘ kaip nereikalingą, o savo autonominio vairavimo technologiją grindžia kameromis ir kompiuterinės regos algoritmais. Pats Elonas Muskas skeptiškai vertino „LiDar“, vadindamas ją „pagalve“, kuri didina nereikalingas išlaidas. Tačiau neseniai pasirodė pranešimų, kad „Tesla“ tyliai investuoja milijonus į „LiDar“ tyrimus – galbūt tai yra užuomina apie strategijos keitimą.
Ką tai reiškia savavaldžio vairavimo saugai
Šie bandymai išryškina pagrindinį autonominių transporto priemonių iššūkį – tiksliai atpažinti sudėtingą aplinką. Nors „Tesla“ programinė įranga tobulėja, realiomis sąlygomis, pavyzdžiui, esant prastam apšvietimui ar apgaulingam vaizdui, vis dar išryškėja jos trūkumai. Tuo tarpu LiDar įrengtos sistemos, tokios kaip Luminar Lexus RX, demonstruoja geresnį suvokimą ir patikimumą.
Taigi, ar „Tesla“ „Autopilotas“ iš tiesų pasirengęs važiuoti realiuoju pasauliu? O gal bendrovė bus priversta persvarstyti savo poziciją dėl LiDar?
Ką manote?
Ar pasitikėtumėte vien tik kameromis veikiančia savavaldžio vairavimo sistema, ar „Tesla“ turėtų integruoti „LiDar“, kad būtų užtikrintas didesnis saugumas? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!