„Tesla Cybertruck“ pradėta gaminti su didelėmis ambicijomis – Elonas Muskas numatė, kad per metus bus parduodama iki 500 000 vienetų. Tačiau realybė smogė skaudžiai: 2024 m. buvo parduota mažiau nei 39 000 „Cybertruck“, o modelis jau dabar vadinamas didžiausia nesėkme Amerikos automobilių istorijoje.
Ar futuristinis elektrinis sunkvežimis tampa „Tesla“ prievole?
Pardavimų skaičiai pasakoja niūrią istoriją
Nepaisant drąsių pareiškimų apie „beprotišką paklausą“, 2024 m. „Tesla“ sugebėjo pristatyti tik 38 965 „Cybertruck“ sunkvežimius. Palyginimui, „Ford“ per tą patį laikotarpį pardavė daugiau nei 732 000 F serijos pikapų. Net ir dabar (2025 m. kovo mėn. duomenimis) iš viso kelyje yra tik 46 096 vienetai „Cybertrucks“.
„Cybertruck“ gali būti geriausiai parduodamas elektrinis pikapas JAV, tačiau skaičiai toli gražu neatitinka pradinių Musko pažadų.
Reputacijos problema – 8 atšaukimai per 1,5 metų
Viena pagrindinių problemų? Patikimumas. Nuo gamybos pradžios 2023 m. lapkritį „Cybertruck“ jau dalyvavo aštuoniose atšaukimo kampanijose, įskaitant:
- Blogai pritvirtintos nerūdijančio plieno plokštės
- Struktūriniai pavojai važiuojant dideliu greičiu
- Komponentų gedimai
Tai palietė kiekvieną „Cybertruck“, pagamintą iki 2025 m. vasario mėn.
Per didelis Musko pasitikėjimas savimi?
Pasak „JATO Dynamics“ ir „Forbes“ analitikų, „Cybertruck“ buvo kuriamas neatlikus jokių rinkos tyrimų ir pasikliaujant tik Musko vizija. Nepaisant daugiau nei milijono išankstinių užsakymų, labai nedaug jų virto tikrais pirkiniais.
„Forbes“ netgi palygino „Cybertruck“ nesėkmę su tokiomis liūdnai pagarsėjusiomis nesėkmėmis kaip „Ford Edsel“ ir „Ford Pinto“ – abu šie modeliai dabar yra automobilių pramonės pamokančių pasakojimų dalis.
Gamybos pajėgumai ir paklausa
„Tesla“ modernizavo savo Ostino „Gigafactory“ gamyklą, kad galėtų pagaminti iki 250 000 „Cybertruck“ per metus, o dabartinis apytikris gamybos pajėgumas – 120 000. Tačiau faktiniai pardavimai nesiekia 40 000 vienetų, todėl gamybos linijos vis dar labai menkai išnaudojamos.
Kodėl „Cybertruck“ neparduodamas?
- Netradicinis dizainas atstumia tradicinių pikapų pirkėjus
- Didžiuliai matmenys riboja naudojimo galimybes ir suderinamumą su keliais
- Europoje nesiūlomas dėl pėsčiųjų saugumo taisyklių
- Didelė kaina ir ribotas praktinis pritaikomumas
Tuo tarpu „Tesla Model Y“ ir toliau dominuoja pasaulyje, 2023 m. tapdamas geriausiai parduodamu automobiliu visame pasaulyje.
Galbūt kibernetinio sunkvežimio keliamas triukšmas paskatino milijoną užsakymų, tačiau realybės patikrinimai greitai kaupiasi. Ar tai būtų atšaukimai, ar prasti pardavimai, ar neišsipildę lūkesčiai – „Tesla“ mokslinės fantastikos pikapas sunkiai randa savo vietą.
Ką manote jūs? Ar kibernetinis sunkvežimis yra nesuprastas, ar tai kol kas didžiausia Musko klaida? Pasidalykite savo nuomone komentaruose ir sekite mus, kad gautumėte daugiau įžvalgų apie elektromobilių rinką.