„Tesla“ susidūrė su nauja kontroversija – ne dėl savo automobilių, o dėl dramatiškai pasikeitusių internetinės apklausos apie šį prekės ženklą rezultatų.
Nuo krizės iki sugrįžimo – per greita, kad būtų tiesa?
Didelis Vokietijos naujienų portalas pradėjo internetinę apklausą, siekdamas įvertinti, ar dabartinės „Tesla“ kontroversijos – nuo mažėjančių pardavimų iki generalinio direktoriaus Elono Musko politinių ryšių – daro įtaką visuomenės nuomonei. Klausimas buvo paprastas:
Ar vis dar pirktumėte „Tesla“?
Iš pradžių atsakymai buvo daugiausia neigiami: iki kovo 11 d. apie 94 % iš 100 000 respondentų atsakė „Tikrai ne“ ir tik nedidelė 3 % mažuma išreiškė tolesnį susidomėjimą „Tesla“.
Tačiau iki kovo 18 d. situacija visiškai pasikeitė. Iš 467 500 balsavusiųjų netikėtai 70 % dalyvių staiga pritarė „Tesla“, o nepritariančiųjų skaičius sumažėjo iki 29,2 %.
Įtarimą keliantis aktyvumas: 253 000 balsų tik iš dviejų IP adresų
Toks staigus nuomonių pasikeitimas sukėlė raudonų vėliavų, todėl naujienų portalas atliko vidinį tyrimą. Jų išvados?
- Daugiau nei 253 000 balsų buvo gauta tik iš dviejų IP adresų JAV.
- Apklausos nuoroda buvo plačiai dalijamasi socialinėje žiniasklaidoje, įskaitant X (Twitter).
- Pats Elonas Muskas paskatino naujuosius apklausos rezultatus, pasidalijęs įrašu apie juos.
Ar buvo manipuliuojama „Tesla“ apklausa?
Nors tiesioginės manipuliacijos nebuvo galutinai įrodytos, neįprastas balsavimo modelis ir didžiulis rezultatų pokytis išlieka labai įtartinas. Reaguojant į tai, apklausa buvo sustabdyta neribotam laikui ir pašalinta iš susijusių straipsnių.
Dėl šio incidento kyla svarbesnis klausimas: Ar internetinės apklausos tikrai patikimos virusinės įtakos ir galimų skaitmeninių manipuliacijų amžiuje?
Ką manote jūs? Ar apklausa buvo suklastota, ar visuomenės nuotaikos tikrai taip smarkiai pasikeitė vos per savaitę?