Kovo 16-oji Lietuvos keliuose tapo nerami diena – vos per kelias valandas skirtinguose regionuose sulaikyti keturi neblaivūs vairuotojai. Šie nerimą keliantys įvykiai išryškina nuolatinę vairavimo išgėrus problemą, keliančią rimtą pavojų visų eismo dalyvių saugumui.rsistent issue of impaired driving, putting the safety of all road users at serious risk.
Pirmasis atvejis įvyko Vilniuje 18.38 val., kai 28 metų vyras buvo sulaikytas vairuojantis automobilį „Mercedes Benz“, kurio kraujyje buvo nustatyta stulbinanti 1,97 ‰ alkoholio koncentracija. Vos po pusantros valandos Vilniaus rajone, Lavoriškėse, buvo sustabdytas kitas vairuotojas, 33 metų vyras, vairavęs automobilį „Volvo“ būdamas apsvaigęs nuo 1,78 ‰ alkoholio.
Ankstyvą popietę, 16.30 val., Senuosiuose Trakuose buvo sulaikytas 26 metų vyras, vairavęs automobilį VW, kuriame nustatytas 1,68 ‰ girtumas. Po kelių minučių, 16:55, Ukmergės rajone, Kuršėnuose, prie kito VW vairo buvo rastas neblaivus 53 metų vyras, kuriam užfiksuotas 1,69 ‰ girtumas.
Visi keturi asmenys dabar tiriami pagal Lietuvos baudžiamojo kodekso 281-1 straipsnio 1 dalį, kurioje kalbama apie vairavimą apsvaigus.
Didėjantis rūpestis Lietuvos keliuose
Šie incidentai rodo nerimą keliančią tendenciją. Nepaisant nuolatinių teisėsaugos institucijų pastangų ir saugaus eismo kampanijų, vairavimas išgėrus Lietuvoje išlieka opi problema. Užfiksuotas pavojingai aukštas alkoholio kiekis, kuris gerokai pablogina reakciją, sprendimų priėmimą ir bendrą gebėjimą vairuoti.
Valdžios institucijos ir toliau pabrėžia, kad vairavimas apsvaigus yra ne tik neteisėtas, bet ir mirtinas. Asmens, kurio kraujyje yra 1,97 ‰ alkoholio, motoriniai įgūdžiai ir vertinimas labai sutrinka, todėl jis kelia pavojų sau ir visiems kelyje.
Ką reikia keisti?
Nors policijos patruliai ir alkotesteriai tikrinami vis dažniau, ar to pakanka? Ar bausmės turėtų būti griežtesnės? Ar visuomenės informavimo kampanijos turėtų būti agresyvesnės? Galbūt reikėtų įdiegti technologinius sprendimus, pavyzdžiui, privalomas alkotesterio užvedimo blokavimo sistemas pakartotinai pažeidusiems vairuotojams.
Jūsų mintys?
Kaip manote, ką reikėtų daryti kovojant su vairavimu išgėrus Lietuvoje? Ar bausmės turėtų būti griežtesnės, ar reikia geresnių švietimo ir prevencijos priemonių? Pasidalykite savo nuomone žemiau esančiuose komentaruose!