Svarstant apie naudotą automobilį būtina žinoti, į ką atkreipti dėmesį net ir neturint jokių specializuotų įrankių. Daugelį akivaizdžių problemų galima atskleisti atidžiai apžiūrėjus automobilį ir atlikus kruopštų bandomąjį važiavimą. Atkreipdamas dėmesį į subtilias automobilio išvaizdos ir eksploatacinių savybių detales, kiekvienas gali pastebėti potencialias problemas, kurios kitu atveju liktų nepastebėtos. Žinant, nuo ko pradėti, prieš priimant sprendimą gali būti labai svarbu.
Išorės ir kėbulo apžiūra
Prieš priimdami bet kokį sprendimą, pirkėjai turėtų atidžiai apžiūrėti automobilio išorę ir kėbulą, ar nėra pažeidimų požymių arba nekokybiško remonto.
Jie norės perbraukti rankomis palei skydus, apčiuopdami neatitikimus ar nelygumus, kurie gali rodyti pradėjusius eismo įvykius.
Atidžiai apžiūrėdami dažų dangą esant geram apšvietimui, jie gali pastebėti nesuderintas spalvas ar nelygius paviršius.
Atidžiai apžiūrint dažų dangą ryškioje šviesoje, galima pastebėti subtilius spalvų neatitikimus arba nelygius paviršius, kurie gali rodyti buvusius remonto darbus.
Nereikėtų ignoruoti įlenkimų, rūdžių dėmių ar burbuliuojančių dažų, nes jie gali rodyti didesnes problemas.
Patikrinkite, ar visos durys, variklio dangtis ir bagažinė sklandžiai atsidaro ir užsidaro, kad būtų užtikrintas tinkamas automobilio sureguliavimas.
Aiškūs, gerai sumontuoti priekiniai ir galiniai žibintai rodo dėmesį detalėms.
Kai pirkėjai skiria laiko šioms detalėms apžiūrėti, jie prisijungia prie protingų, atidžių automobilių savininkų, vertinančių patikimumą ir pasitikėjimą, bendruomenės.
Padangų ir kėbulo apačios apžiūra
Kai išorė atrodo tvarkinga, reikėtų atkreipti dėmesį į padangas ir kėbulo apačią. Padangų patikra pirkėją supažindina su automobilio istorija. Netaisyklingas nusidėvėjimas gali signalizuoti apie suvedimo ar pakabos problemas, o nusidėvėję protektoriai reiškia, kad netrukus atsiras papildomų išlaidų. Pravartu patikrinti visas keturias padangas, įskaitant atsarginę, ar nėra įtrūkimų, išgaubimų ar nesuderintų markių – šios detalės parodo, kaip ankstesnis savininkas rūpinosi automobiliu.
Tada pritūpkite ir pažvelkite po automobiliu. Net ir be keltuvo galima pastebėti rūdžių, nuotėkių ar pažeidimų. Šviežios alyvos dėmės ant žemės byloja apie galimas variklio ar transmisijos problemas. Rėmo ar išmetimo sistemos korozija gali lemti brangų remontą.
Kai draugai tikrina kartu, jie padeda vienas kitam pastebėti tai, ko vienas žmogus gali nepastebėti.
Interjero ir prietaisų skydelio funkcijų įvertinimas
Nors išorė gali atrodyti gerai prižiūrėta, tikroji naudoto automobilio būklė dažnai atsiskleidžia viduje. Atidžiai apžiūrėjus interjerą, paaiškėja, kaip su automobiliu elgėsi ankstesnis savininkas. Atkreipkite dėmesį į per didelį nusidėvėjimą ant sėdynių, vairo ir pedalų – šios vietos neturėtų būti per daug nusidėvėjusios, jei kilometražas nedidelis. Dėmės, keistas kvapas ar atsiklijavusios priekinės apdailos detalės gali reikšti aplaidumą ar paslėptas problemas.
Tada įjunkite uždegimą ir stebėkite prietaisų skydelio lemputes. Visos įspėjamosios lemputės turėtų trumpam užsidegti, paskui išsijungti. Jei kuri nors iš jų lieka įjungta, reikia atlikti tolesnį tyrimą.
Patikrinkite kiekvieną mygtuką, jungiklį ir valdiklį: langų, veidrodėlių, oro kondicionieriaus, garso sistemos ir žibintų. Įsitikinkite, kad visi ekranai ir matuokliai veikia tinkamai. Gerai sutvarkytas interjeras rodo, kad automobiliu buvo rūpintasi, todėl galite drąsiau rinktis automobilį.
Patikrinimas po variklio dangčiu
Net jei automobilio interjeras atrodo nepriekaištingai, problemos po variklio dangčiu gali greitai paversti gerą sandorį brangia klaida. Kruopštus patikrinimas po variklio dangčiu padeda kiekvienam jaustis užtikrintai prisijungiant prie išmaniųjų automobilių savininkų bendruomenės.
Jie turėtų pradėti nuo variklio apžiūros, ar nėra tepalų nuotėkio, susidėvėjusių diržų arba įtrūkusių žarnų požymių. Alyvos matuoklis turėtų rodyti švarią alyvą, o ne tirštą, tamsų dumblą.
Pravartu patikrinti aušinimo skysčio lygį ir spalvą – bet kokios rūdys ar drumstumas byloja apie problemas. Akumuliatoriaus gnybtai turėtų būti be korozijos.
Jie gali švelniai patraukti laidus, kad įsitikintumėte, jog jungtys jaučiasi tvirtos. Galiausiai, radiatoriuje ir skysčių rezervuaruose neturėtų būti jokių nuotėkių ar dėmių.
Atlikęs šiuos veiksmus, kiekvienas gali jaustis kompetentingas ir pastebėti raudonas vėliavėles prieš įsipareigodamas.
Bandomasis važiavimas automobiliu
Kaip galima iš tiesų įvertinti naudoto automobilio būklę jo neišbandžius kelyje? Bandomasis važiavimas atskleidžia paslėptas problemas ir padeda kiekvienam jaustis labiau pasitikinčiam savo pasirinkimu.
Važiuojant reikėtų įsiklausyti, ar nesigirdi neįprastų garsų, patikrinti, kaip automobilis greitėja, stabdo ir valdo posūkius. Svarbu važiuoti skirtingu greičiu ir įvairia kelio danga.
Atkreipkite dėmesį į neįprastus garsus, išbandykite greitėjimą ir stabdymą, išbandykite automobilį važiuodami skirtingu greičiu ir skirtingomis kelio dangomis.
Vairo mechanizmas turėtų jaustis atsakingas, o ne laisvas ar drebantis. Stabdžiai neturėtų girgždėti ar girgždėti. Langai, veidrodėliai ir visi valdymo įtaisai turėtų veikti sklandžiai.
Jei įmanoma, pasikvieskite draugą – jis gali pastebėti detales, kurių kiti nepastebi. Kitų asmenų dalyvavimas padeda priimti bendrą sprendimą ir suteikia pasitikėjimo.
Atidus ir dėmesingas bandomasis važiavimas gali parodyti, ar automobilis iš tiesų priklauso kažkieno gyvenimui.
Atidžiai apžiūrėjęs naudoto automobilio išorę, padangas, kėbulo apačią, saloną ir variklį, kiekvienas gali pastebėti aplaidumo požymių ar paslėptų problemų be jokios specialios įrangos. Pasivažinėjus automobiliu sąžiningu bandomuoju važiavimu paaiškės, kaip jis iš tikrųjų valdomas ir veikia. Turėdami akylą akį ir dėmesį detalėms, pirkėjai gali drąsiai įvertinti naudoto automobilio būklę ir priimti protingą sprendimą, net ir neturėdami galimybės naudotis profesionaliais serviso įrankiais ar diagnostikos aparatais.