• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 24 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naudoti automobiliai

Kas labiau apsimoka: dyzelinis ar benzininis naudotas automobilis?

pagal Andžej Biaigo
2025.05.04, 16:00
Naudoti automobiliai
A A
0
Kas labiau apsimoka dyzelinis ar benzininis naudotas automobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiame straipsnyje paaiškinamos taisyklės ir išimtys, susijusios su dyzelinių ir benzininių variklių pasirinkimu naudotuose automobiliuose Lietuvoje. Sužinokite, kaip vietos teisės aktai, techninės priežiūros reikalavimai ir kuro sąnaudos gali paveikti jūsų sprendimą perkant naudotą automobilį.

Turinys
Toggle
  • Kuro efektyvumo ir eksploatacijos išlaidų palyginimas
  • Techninės priežiūros ir ilgaamžiškumo aspektai
  • Poveikis aplinkai ir išmetamųjų teršalų normos
  • Perpardavimo vertė ir rinkos paklausa

Kuro efektyvumo ir eksploatacijos išlaidų palyginimas

Nors tiek dyzeliniai, tiek benzininiai varikliai turi savo privalumų, jų skirtumai kuro sąnaudų ir eksploatavimo išlaidų atžvilgiu gali turėti didelės įtakos ilgalaikiam automobilio naudojimui Lietuvoje. Dyzeliniai varikliai paprastai yra ekonomiškesni, todėl vairuotojai gali nuvažiuoti didesnį atstumą su vienu bako užpildymu. Ši savybė ypač patraukli vairuotojams, kurie reguliariai važinėja tarp miestų, pvz., Vilniaus ir Kauno, arba tiems, kurie dažnai keliauja ilgais atstumais po šalį ar Europos Sąjungą.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Dėl puikaus degalų efektyvumo dyzelinas yra idealus Lietuvos vairuotojams, kurie važinėja ilgais atstumais tarp miestų ar po Europą.

Priešingai, benzininiais varikliais varomos transporto priemonės dažnai turi mažesnę pradinę įsigijimo kainą, o kai kuriose Lietuvos regionuose degalai yra šiek tiek pigesni. Tai daro jas patrauklia alternatyva vairuotojams, kuriems svarbiausia mažesnės pradinės išlaidos arba kurie savo automobilius naudoja daugiausia trumpiems važiavimams mieste.

Vertinant eksploatacijos išlaidas, svarbu atkreipti dėmesį, kad dyzelinas Lietuvoje kartais gali būti brangesnis už benziną. Tačiau dyzelinių variklių geresnis degalų naudojimo efektyvumas – suvartojimas paprastai siekia 5–6 l/100 km, palyginti su benzino 6–8 l/100 km – dažnai kompensuoja šį skirtumą, ypač vairuotojams, kurie per metus nuvažiuoja daug kilometrų.

Tiems, kurie per metus nuvažiuoja didelius atstumus, ilgalaikės degalų sąnaudos gali būti gana didelės.

Galiausiai, šių skirtumų supratimas yra būtinas Lietuvos pirkėjams, ieškantiems automobilių, atitinkančių jų vairavimo įpročius ir finansinius prioritetus. Taip pat rekomenduojama sekti diskusijas dėl dyzelinių automobilių apmokestinimo ir galimų ateities apribojimų Lietuvos miestuose.

Kaip pažymi transporto analitikai, norint priimti pagrįstą sprendimą, kuris geriausiai atitiktų individualius poreikius, būtina atidžiai įvertinti tiek dabartines, tiek numatomas eksploatavimo išlaidas.

Techninės priežiūros ir ilgaamžiškumo aspektai

Be degalų efektyvumo ir eksploatavimo išlaidų, Lietuvos vairuotojai turėtų atidžiai įvertinti dyzelinių ir benzininių variklių skirtumus techninės priežiūros reikalavimų ir bendros eksploatavimo trukmės atžvilgiu. Dyzeliniai varikliai yra žinomi dėl savo patvarumo, dažnai pasiekia išskirtinai didelį ridos kilometražą – gerokai virš 300 000 km – dėl savo tvirtos konstrukcijos ir mažesnių variklio sūkių. Daugelis patyrusių Lietuvos vairuotojų vertina gerai prižiūrimų dyzelinių transporto priemonių ilgaamžiškumą, kurios, reguliariai prižiūrimos, gali patikimai tarnauti daugelį metų.

Tačiau dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau specializuotos priežiūros. Reguliarus kuro filtrų keitimas, laiku atliekamas įpurškimo įrenginių techninis aptarnavimas ir turbokompresorių priežiūra yra labai svarbūs siekiant užtikrinti optimalų variklio veikimą. Šios paslaugos paprastai yra brangesnės ir gali prireikti kvalifikuotų specialistų pagalbos, o tai gali būti svarbus veiksnys Vilniaus, Kauno ar kitų regionų, kur specializuotos dirbtuvės yra mažiau prieinamos, savininkams.

Priešingai, benzininiai varikliai paprastai reikalauja mažesnių techninės priežiūros išlaidų ir paprastesnės reguliarios priežiūros. Atsarginės dalys ir darbas paprastai yra pigesni, todėl benzininiai automobiliai yra patrauklus pasirinkimas tiems, kurie nori numatytų išlaidų ir paprastos priežiūros. Nors benzininiai varikliai negali prilygti dyzeliniams varikliams pagal maksimalų tarnavimo laiką, jų paprasta priežiūra ir mažesnės techninės priežiūros išlaidos suteikia ramybę šeimoms ir kasdien vairuojantiems vairuotojams visoje Lietuvoje.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad techninės priežiūros grafiką ir reikalavimus visada reikia tikrinti pagal gamintojo rekomendacijas, o atitiktis Lietuvos techninės apžiūros standartams, kuriuos prižiūri „Regitra“, yra būtina norint užtikrinti nuolatinį tinkamumą eismui.

Kaip pažymi transporto analitikai, renkantis tarp dyzelinio ir benzininio variklio, reikia atsižvelgti ne tik į degalų sąnaudas, bet ir į ilgalaikės techninės priežiūros pasekmes, susijusias su Lietuvos automobilių rinka.

Poveikis aplinkai ir išmetamųjų teršalų normos

Kadangi aplinkos apsaugos reikalavimai Lietuvoje ir visoje Europos Sąjungoje tampa vis griežtesni, sprendimas rinktis dyzelinį ar benzininį variklį turi didelę įtaką transporto priemonių išmetamų teršalų kiekiui ir atitikčiai nacionaliniams bei ES standartams. Daugelis lietuvių labai vertina švaresnį orą ir bendrą atsakomybę už aplinkos apsaugą ateities kartoms.

Dyzeliniai varikliai, nors ir pripažįstami dėl savo degalų efektyvumo, paprastai išmeta daugiau azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių. Šios emisijos gali turėti neigiamą poveikį oro kokybei ir kelti pavojų visuomenės sveikatai, ypač tankiai apgyvendintose miestų vietovėse, pvz., Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Benzininiai varikliai, priešingai, paprastai išmeta daugiau anglies dioksido (CO₂), kuris yra šiltnamio efektą sukeliančių dujų, bet išmeta žymiai mažiau kenksmingų kietųjų dalelių.

Dyzeliniai varikliai išmeta daugiau kenksmingų kietųjų dalelių ir NOx, kurie daro neigiamą poveikį miesto oro kokybei, o benzininiai varikliai išmeta daugiau CO₂, bet mažiau kietųjų dalelių.

Įsigaliojus Euro 6 išmetamųjų teršalų standartui, gamintojai buvo priversti sumažinti abiejų tipų variklių kenksmingų teršalų išmetimą. Tačiau senesni dyzeliniai automobiliai, kurie vis dar yra Lietuvos transporto priemonių parke, gali neatitikti šių atnaujintų reikalavimų. Todėl keletas Lietuvos miestų pradėjo svarstyti arba įgyvendinti senesnių dyzelinių modelių apribojimus, siekdami pagerinti oro kokybę ir suderinti su ES aplinkos apsaugos tikslais.

Transporto analitikų teigimu, griežtesni reglamentai skatina vairuotojus ne tik įvertinti savo asmeninius transporto poreikius, bet ir atsižvelgti į platesnius aplinkos apsaugos tikslus bei savo miesto ar regiono visuomenės sveikatos prioritetus.

Lietuvos institucijos, tokios kaip „Regitra“ ir Lietuvos policija, atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant šių standartų laikymąsi ir informuojant visuomenę apie teisės aktų pakeitimus. Kadangi perėjimas prie ekologiškesnio transporto spartėja, transporto priemonių savininkai raginami sekti nacionalinius ir ES lygmens pokyčius, kad užtikrintų atitiktį reikalavimams ir prisidėtų prie tvaresnės ateities kūrimo.

Perpardavimo vertė ir rinkos paklausa

Nors dyzeliniai ir benzininiai varikliai turi aiškių privalumų, naudotų automobilių perpardavimo vertė Lietuvoje yra glaudžiai susijusi su besikeičiančiomis rinkos tendencijomis ir reguliavimo pokyčiais.

Didėjant aplinkos sąmoningumui ir visoje Europos Sąjungoje įvedant griežtesnius išmetamųjų teršalų standartus, Lietuvos pirkėjai vis atsargiau renkasi dyzelinius ir benzininus automobilius. Pardavėjai turėtų atsižvelgti į šias besikeičiančias preferencijas, nes jos gali turėti didelės įtakos transporto priemonės patrauklumui antrinėje rinkoje.

Pagrindiniai veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti Lietuvos rinkoje:

  1. Dyzeliniai automobiliai gali būti brangesni pirkėjams, kurie teikia pirmenybę degalų efektyvumui ir reguliariai važiuoja ilgesnius atstumus, ypač greitkeliais, jungiančiais didžiuosius miestus, pvz., Vilnių, Kauną ir Klaipėdą.
  2. Benzininiai automobiliai tampa vis populiaresni dėl palyginti mažesnių techninės priežiūros išlaidų ir mažesnės tikimybės, kad bus įvesti nauji teisės aktai. Naujausi Lietuvos aplinkos politikos atnaujinimai, taip pat artėjantys transporto priemonių apmokestinimo ir išmetamųjų teršalų normų pokyčiai dar labiau sustiprina benzininės transporto priemonių pozicijas antrinėje rinkoje.
  3. Būsimi teisės aktai, įskaitant galimą senesnių dyzelinių modelių draudimą tam tikruose miestuose ir transporto priemonių apmokestinimo pagal CO₂ išmetimą didinimą, gali neigiamai paveikti dyzelinių automobilių paklausą, todėl benzininės transporto priemonės taps stabilesniu pasirinkimu perpardavimo vertės atžvilgiu artimiausiais metais.

Transporto analitikų nuomone, norint priimti apdairius sprendimus dinamiškoje Lietuvos automobilių rinkoje, tiek pirkėjams, tiek pardavėjams labai svarbu būti informuotiems apie nacionalinius ir ES politikos pokyčius.

Pasirinkimas tarp dyzelinio ar benzininio variklio naudotame automobilyje priklauso nuo pirkėjo vairavimo įpročių ir prioritetų. Dyzeliniai varikliai tinka tiems, kurie važiuoja ilgus atstumus ir siekia didesnio kuro efektyvumo, o benzininiai varikliai yra idealus pasirinkimas miesto vairuotojams, kurie nori mažesnių pradinių išlaidų ir paprastesnės priežiūros. Atsižvelgiant į kintančius išmetamųjų teršalų standartus ir galimus dyzelinių variklių apribojimus, pirkėjai turėtų apsvarstyti būsimus teisės aktus, bendras išlaidas ir perpardavimo vertę, prieš priimdami sprendimą, kuris geriausiai atitinka jų gyvenimo būdą ir finansinius tikslus. Ką manote apie tai? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!

Žymos: benzininiai automobiliaibenzininis variklisdyzeliniai automobiliaidyzelinis variklis
Dalintis22DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

0

Kraują stingdantis momentas sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė tiesiai į priešpriešą

Kraują stingdantis momentas: sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė į priešpriešą

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Sankryžos drama susidūrė Volkswagen ir Ford

Sankryžos drama – susidūrė „Volkswagen“ ir „Ford“

0

Taip pat skaitykite

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

Bauda už telefoną ir teisės vairuoti atėmimas be įrodymų: ar verta skųsti?

Kinų „Aito M9“ nušluoja vokiečių milžinus: BMW ir „Mercedes“ pralaimi

Gražūs valstybiniai numeriai dingsta akimirksniu: vartotojai klausia – ar „Regitra“ juos pasilieka?

42 eurų bauda už 10 cm pravertą langą. Italijos policija nejuokauja

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.