Kinijos gamintojai sprendžia vieną didžiausių elektromobilių (EV) savininkų problemų – sutrumpėjusį akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Bendrovė „Martigi Manufacturing“ sukūrė pakaitinius akumuliatorių blokus senesniems elektromobiliams, tokiems kaip BMW i3 ir „Volkswagen e-Golf“. Šie blokai ne tik kainuoja gerokai pigiau nei gamykliniai akumuliatoriai, bet ir žada didesnį veikimo nuotolį ir ilgaamžiškumą – tai gali leisti šioms transporto priemonėms dar šimtus tūkstančių kilometrų važinėti keliais.
Bendraamžių elektromobilių atgimimas
Pakeisti susidėvėjusį gamyklinį BMW i3 akumuliatorių oficialiuose techninės priežiūros centruose anksčiau kainuodavo daugiau nei 12 000 eurų. Dabar „Martigi“ siūlo didelės talpos 54 kWh alternatyvą, kainuojančią tik apie 5800 eurų – daugiau nei dvigubai brangesnę už originalų 21,6 kWh įrenginį. Gamintojo teigimu, naujoji baterija vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 370 km, kai tuo tarpu gamyklinis nuvažiuojamas atstumas tesiekia 110 km.
Tai ypač aktualu Lietuvos elektromobilių savininkams, kur dėl mažesnių įsigijimo kainų vis dažniau importuojami senesni BMW i3 ir „e-Golf“. Atnaujinimas šiuos kadaise riboto pravažumo automobilius paverčia tolimojo susisiekimo automobiliais už dalį naujo elektromobilio kainos.
Pagrindinės akumuliatoriaus atnaujinimo funkcijos
- 54 kWh talpa (palyginti su 21,6 kWh arba 33,2 kWh gamyklinėmis versijomis)
- Suderinamas su 50 kW nuolatinės srovės greituoju įkrovimu
- Daugiau kaip 2000 įkrovimo ciklų (~500 000 km tarnavimo laikas)
- KATL nikelio-mangano-kobalto (NMC) elementai
- įtraukta 3 metų garantija
Įrengimas: Paprasčiau, nei manote
Ankstesniuose elektromobilių modeliuose, pavyzdžiui, BMW i3, buvo naudojami palyginti paprasti akumuliatorių išdėstymai be aušinimo skysčiu sistemų. „Martigi“ pakaitiniai blokai sukurti taip, kad juos būtų galima sumontuoti minimaliai modifikuojant – dažnai prireikia tik kelių varžtų ir programinės įrangos perprogramavimo. Tai atveria galimybes nepriklausomiems autoservisams Lietuvoje siūlyti šiuos atnaujinimus vietoje.
Volkswagen e-Golf ir Renault ZOE apima
Inovacijos nesibaigia su BMW. „Martigi“ taip pat siūlo VW e-Golf keičiamąsias pakuotes – padidina jo bateriją nuo 24,2 arba 35,8 kWh iki 58 kWh – ir kuria 63,1 kWh pakuotę Renault ZOE. Šie patobulinimai ne tik prailgina nuvažiuojamą atstumą, bet ir dažnai pagerina efektyvumą ir našumą, ypač važiuojant greitkeliu ar šaltuoju metų laiku.
Ką tai reiškia tvarumui?
Akumuliatorių eksploatavimo trukmės pailginimas atitinka žiedinės ekonomikos tikslus. Elektromobiliai, kuriuose sumontuoti naujesni, didesnės talpos akumuliatoriai, ilgiau išlieka kelyje, todėl atidedamas poreikis pakeisti visą transporto priemonę ir pagerėja išteklių naudojimo efektyvumas. ES įvedus skaitmeninius akumuliatorių pasus, bus dar paprasčiau stebėti ir valdyti šiuos atnaujinimus.
Baigiamosios mintys: Ar verta?
Lietuvos vairuotojams, svarstantiems apie naudotą elektromobilį arba jau turintiems tokį, kurio veikimo nuotolis sumažėjęs, „Martigi“ sprendimas yra įtikinamas tarpinis variantas tarp pakeitimo ir visiško transporto priemonės atnaujinimo. Vienkartinė ~ 5800 eurų investicija gali paversti nusidėvėjusį elektromobilį į atnaujintą transporto priemonę, galinčią nuvažiuoti šimtus tūkstančių papildomų kilometrų.
Ar už 25 000 € atnaujintumėte savo seną elektromobilį didelės talpos akumuliatoriumi? Pasidalykite savo mintimis ir patirtimi toliau esančiuose komentaruose!