Automatinės pavarų dėžės, tokios kaip DSG, DCT ir CVT, tampa vis labiau paplitusios, ypač Azijos ir Kinijos gamintojų automobiliuose. Tačiau, nors „ant popieriaus“ jos užtikrina sklandesnį perjungimą ir didesnį efektyvumą, vis daugiau savininkų nusprendžia atsisveikinti su šiais automobiliais pasibaigus garantijai. Kodėl? Pažvelkime atidžiau.
Robotizuotos pavarų dėžės: Ne viskas sklandžiai plaukia
Robotizuotos mechaninės pavarų dėžės (AMT) būna vienos sankabos ir dviejų sankabų. Ankstesnės vienos sankabos sistemos garsėjo trūkčiojančiu pavarų perjungimu, grįžimu atgal į įkalnę ir perkaitimu eisme.
Kritikos susilaukė net dvigubos sankabos sistemos, tokios kaip DSG (Volkswagen) ir DCT (Hyundai, Ford). Nors šiuolaikinės versijos yra sklandesnės, jos dažnai neprilygsta tradicinėms automatinėms pavarų dėžėms, nes pasižymi ilgalaikiu patikimumu. Naudotų automobilių pirkėjai nerimauja dėl brangios techninės priežiūros, programinės įrangos trikdžių ir mechatroninių gedimų.
CVT – puiki Japonijoje, rizikinga kitur
Nepertraukiamai kintamos pavarų dėžės (CVT) pasižymi šilkiniu pagreičiu ir didele degalų ekonomija. Japonijos automobilių gamintojai, tokie kaip „Toyota“ ir „Subaru“, šią technologiją ištobulino iki aukšto lygio. Tačiau Kinijos ir pigių markių automobiliuose dažnai montuojamos prastesnės kokybės CVT transmisijos, kurios linkusios sugesti anksčiau laiko, ypač jei nėra tinkamai prižiūrimos.
Daugelis automobilių su CVT pavarų dėže per garantinį laikotarpį veikia gerai, tačiau nuo 50 000 iki 70 000 km atsiranda problemų, todėl savininkai priversti parduoti automobilį, kol dar neprasidėjo brangus remontas.
Kodėl savininkai atsisako šių automobilių
- Ilgalaikio patvarumo trūkumas: Daugelis CVT ir ankstyvųjų DCT greitai susidėvi, palyginti su tradicinėmis automatinėmis pavarų dėžėmis.
- Didelės remonto išlaidos: Sugedusios DSG arba CVT pavarų dėžės pakeitimas gali kainuoti tūkstančius.
- Prastas veikimas miesto sąlygomis: Dėl perkaitimo eisme ir nepatogaus elgesio važiuojant mažu greičiu šios pavarų dėžės vargina miesto vairuotojus.
- Naudotų pavarų dėžių rizika: Naudoti automobiliai su robotizuotomis arba CVT pavarų dėžėmis dažnai turi paslėptų problemų ir netvarkingų techninės priežiūros dokumentų.
Šiuolaikinės transmisijos sistemos gali būti efektyvios ir sklandžios, tačiau tik jei jos yra patikimų gamintojų ir tinkamai prižiūrimos. Prieš pirkdami naudotą automobilį su DSG, DCT ar CVT pavarų dėže, investuokite į išsamią diagnostinę patikrą ir ištirkite modelio istoriją.
Ar esate turėję automobilį su viena iš šių pavarų dėžių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose! Ar dar kartą pirktumėte tokią pavarų dėžę?