Daugeliui pirkėjų renkantis naudotą automobilį svarbiausias privalumas yra maža rida. Prielaida paprasta: mažiau kilometrų reiškia mažesnį nusidėvėjimą, todėl automobilis yra patikimesnis. Tačiau tikrovė dažnai būna sudėtingesnė. Net ir nedaug važinėtų automobilių gali atsirasti brangiai kainuojančių problemų dėl tokių veiksnių, kaip medžiagų senėjimas, laikymo sąlygos ir trumpų atstumų vairavimo įpročiai. Štai ką reikia patikrinti prieš perkant mažos ridos naudotą automobilį.
1. Pasenęs paskirstymo diržas: Tyli grėsmė
Dantračio diržo tarnavimo laikas matuojamas ne tik kilometrais, bet ir metais. Daugelis gamintojų rekomenduoja jį keisti kas 5-10 metų, net jei rida nedidelė. Neprižiūrimas paskirstymo diržas gali netikėtai nutrūkti ir sukelti katastrofišką variklio pažeidimą. Jei techninės priežiūros istorija neaiški, aktyvus jo keitimas gali padėti išvengti brangaus remonto.
2. Skysčiai, kurių galiojimo laikas pasibaigęs: Paslėpta degradacija
Tokie skysčiai kaip variklio alyva, stabdžių skystis, aušinimo skystis ir vairo stiprintuvo skystis laikui bėgant blogėja, nepriklausomai nuo to, kaip dažnai važinėjama automobiliu. Sena variklio alyva praranda savo tepimo savybes, todėl padidėja variklio nusidėvėjimas. Stabdžių skystis sugeria drėgmę, todėl mažėja stabdymo efektyvumas ir gali sukelti stabdžių sistemos koroziją. Jei pardavėjas negali pateikti duomenų apie neseniai atliktus skysčių keitimus, būkite pasirengę juos nedelsiant pakeisti.
3. Trumpos kelionės ir šaltas užvedimas: Variklio susidėvėjimas Greitėjimas
Dėl dažnų trumpų kelionių variklis nepasiekia optimalios darbinės temperatūros. Dėl to nevisiškai sudega degalai, užteršiama alyva ir variklyje kaupiasi anglis. Rezultatas? Spartesnis variklio dėvėjimasis, mažesnis efektyvumas ir galima ilgalaikė išmetimo sistemos ir kietųjų dalelių filtro (DPF) žala.
4. Gumos būklės blogėjimas: Alyvos nutekėjimas ir pakabos problemos
Guminiai komponentai, įskaitant variklio sandariklius, pakabos įvores ir diržus, laikui bėgant susidėvi, tampa trapūs ir linkę nutekėti arba nutrūkti. Jei automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, tikėkitės rasti tepalo nuotėkių arba pakabos komponentų, kuriuos reikia pakeisti.
5. Oro kondicionavimo gedimai
Kad oro kondicionavimo sistemos būtų veiksmingos, jas reikia reguliariai naudoti. Jei sistema neveikia per ilgai, jos sandarikliai gali išdžiūti ir atsirasti šaldymo skysčio nuotėkis. Neveikianti kondicionavimo sistema, kurią reikia visiškai suremontuoti arba pakeisti kompresorių, gali brangiai kainuoti.
6. Nesuderinta maža rida ir interjero nusidėvėjimas
Nors nedidelis ridos skaitiklio rodmuo rodo, kad automobilis naudotas minimaliai, jo interjeras gali būti kitoks. Per didelis pavarų perjungimo svirties, vairo, pedalų ar apmušalų nusidėvėjimas gali rodyti, kad buvo klastojamas odometro rodmuo arba kad automobilis važinėjo sunkiai mieste, nors rida nedidelė.
7. Korozijos rizika: svarbu saugoti
Jei automobilis stovėjo drėgnoje aplinkoje, pavyzdžiui, žole apaugusiame kieme arba prastai vėdinamame garaže, gali būti rūdžių, ypač ant važiuoklės, išmetimo sistemos ir stabdžių linijų. Korozija silpnina konstrukciją ir gali lemti brangiai kainuojantį remontą.
8. Padangų degradacija: Daugiau nei tik protektoriaus gylis.
Padangos laikui bėgant genda, net jei jų protektoriaus liko daug. Gumos mišinys sukietėja, todėl sumažėja sukibimas su kelio danga, ypač ant šlapio ar apledėjusio kelio. Jei padangos yra senesnės nei 10 metų, saugumo sumetimais primygtinai rekomenduojama jas pakeisti.
9. Pakabos susidėvėjimas nepaisant mažos ridos
Ilgai nenaudojant automobilio, tokie pakabos komponentai kaip amortizatoriai ir įvorės genda. Tai gali lemti šiurkštų važiavimą, prastesnes valdymo savybes ir brangiai kainuojantį remontą, ypač jei transporto priemonė turi sudėtingą pakabos sistemą.
10. Sankabos ir dviejų masių smagračio susidėvėjimas
Važiuojant mieste, dažnai perjungiant pavaras ir naudojant sankabą greičiau dėvisi sankaba ir dvigubos masės smagratis. Automobilio, kurio rida nedidelė, bet daug važinėjama mieste, gali prireikti brangiai kainuojančio sankabos keitimo anksčiau nei tikėtasi.
Maža rida nėra garantija
Naudotas automobilis, kurio rida nedidelė, gali būti puikus pirkinys, tačiau tik tuo atveju, jei jis buvo gerai prižiūrimas. Prieš sudarydami sandorį, atidžiai patikrinkite techninės priežiūros dokumentus, įvertinkite galimas paslėptas problemas ir apsvarstykite galimybę atlikti profesionalų mechaninį įvertinimą.
Ką manote? Ar kada nors susidūrėte su netikėtomis mažos ridos naudoto automobilio problemomis? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!