• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

20 sekundžių taisyklė turėtų būti žinoma kiekvienam vairuotojui. Ar jūs ją žinote?

pagal Andžej Biaigo
2024.01.19, 10:00
Naujienos
A A
0
automobilio vairuotojas vaziuoja greitkeliu
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

20 sekundžių taisyklė buvo sugalvota Vokietijoje ir, nors ji neįrašyta į StVO kelių eismo taisykles, neoficialiai galioja šios šalies greitkeliuose jau 35 metus. Lietuvoje ji taip pat puikiai tiktų, nes eismas tampa sklandesnis ir saugesnis. Paaiškiname, kodėl.

Ši situacija jums tikrai pažįstama. Važiuojate automagistrale ar greitkeliu maksimaliu leistinu greičiu (dėl to ir pasirinkote šį maršrutą) ir kartkartėmis priešais jus pasirodo daug lėčiau važiuojanti transporto priemonė, kuri laikosi kairėje eismo juostoje. Nėra jokių požymių, kad jos vairuotojas atlieka aplenkimo manevrą – ją tiesiog veda savanaudiška užgaida, nepatyrimas prie vairo ar kita sunkiai nuspėjama priežastis. Tokio automobilio vairuotojas verčia kitus stabdyti, eismas tampa ne toks sklandus.

Nervingi ir nemandagūs vairuotojai tokioje situacijoje gali mirksėti šviesomis ar net signalizuoti, o tai yra smerktinas elgesys. Noras važiuoti didžiausiu leistinu greičiu nesuteikia teisės kelyje elgtis agresyviai, o juo labiau turėti automobilį, galintį žaibiškai išvystyti tokį greitį. Taip pat skaitykite: „Vairavimas greitkeliuose ir automagistralėse. Ką reikia turėti omenyje? TOP 10 taisyklių“.

Vokietijoje aplenkti iš dešinės draudžiama. Tačiau, be bendro reikalavimo važiuoti dešine kelio puse, galioja 20 sekundžių taisyklė, kuri buvo įvesta teismo sprendimu daugiau nei prieš 30 metų ir nustato, kiek laiko galite važiuoti kairiąja arba vidurine eismo juosta, jei neapvažiuojate. Kitaip tariant, jei dešine eismo juosta galima važiuoti ilgiau nei 20 sekundžių, turėtumėte ja pasinaudoti. Todėl vairuotojai, lenkiantys, pavyzdžiui, sunkvežimių ar lėčiau važiuojančių automobilių koloną, kad manevro trukmė būtų nuspėjama, neturi kiekvieną akimirką grįžti į dešinę eismo juostą ir netrukus vėl persirikiuoti į vidurinę arba kairę eismo juostą. Tai taip pat palengvina darbą vairuotojams, kurie važiuoja ne didžiausiu leistinu greičiu, bet važiuoja greičiau nei, pavyzdžiui, sunkvežimiai. Eismas vyksta sklandžiau, o transporto priemonės efektyviau naudojasi eismo juostomis.

Už nepagrįstą važiavimą vidurine eismo juosta ir eismo blokavimą Vokietijoje gresia 80 eurų bauda ir vienas baudos taškas. Į važiavimą dešine eismo juosta galima nekreipti dėmesio tik esant dideliam sulėtėjimui ir intensyviam eismui.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Nepaisant šių taisyklių, Vokietijos greitkeliuose, žinoma, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai važiuoja vidurine eismo juosta, nes jiems taip patogiau. Tačiau verta sekti vairuotojų, kurie žino ir taiko 20 sekundžių taisyklę, pavyzdžiu, net jei Lietuvoje trijų eismo juostų kelių yra kur kas mažiau nei Vokietijoje. Tai galimybė iš tiesų pagerinti eismo srautus.

Žymos: automagistralėgreitkelis
Dalintis1015DalintisSiųstiDalintis178

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.