Nuo balandžio 22 dienos Lietuvoje įsigalios reikšmingi praktinio vairavimo egzamino pokyčiai. Bendradarbiaudama su Susisiekimo ministerija, Lietuvos policija, vairavimo mokyklomis ir Transporto saugumo administracija, „Regitra“ pristato atnaujinimus, kurie leis supaprastinti vertinimą ir padės būsimiems vairuotojams aiškiau suprasti egzamino reikalavimus.
„Pernai susitikome su daugiau nei 380 instruktorių visoje Lietuvoje. Diskutavome apie dažniausiai daromas klaidas, kaip jų išvengti, ir kaip padėti geriau pasiruošti egzaminams. Siekiame, kad vertinimas būtų kuo objektyvesnis, o egzamino taisyklės – vienodai suprantamos visiems: ir egzaminuotojams, ir instruktoriams, ir patiems vairuotojams“, – sako Robertas Litvaitis, „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus vyriausiasis specialistas.
Štai 6 svarbiausi pokyčiai, kurie įsigalios nuo balandžio 22 d.:
1. Akių apsaugos naudojimas – lankstesnis
Motociklininkams atliekant manevrus mažesniu nei 30 km/h greičiu ar aikštelėje, nebebus vertinama, ar jie naudoja uždarą akių apsaugą. Esant blogoms oro sąlygoms, skydelis gali rasoti, todėl bus leidžiama jį šiek tiek atidaryti, kad būtų užtikrintas matomumas.
2. Du manevrai sujungiami į vieną
B kategorijos egzaminuose apsisukimas ribotame plote ir važiavimas atbuline eiga su posūkiu nuo šiol bus atliekami kaip viena užduotis – apsisukimas atbuline eiga, įvažiuojant į dešinėje esančią gatvelę ar teritoriją. Tai palengvins vertinimą ir labiau atspindės realią vairavimo situaciją.
3. Užvažiavimas ant ištisinės linijos – nebe kritinė klaida
Jeigu vairuotojas manevruodamas vienos pusės ratais užvažiuos ant ištisinės linijos tarp tos pačios krypties eismo juostų – tai nebebus laikoma kritine klaida, jei situacija nėra pavojinga. Tokie atvejai dažnai pasitaiko, kai tenka apvažiuoti stovinčią transporto priemonę.
4. Didesnės lėto važiavimo ribos
Klaida bus fiksuojama tik tada, kai be pateisinamos priežasties važiuojama 20 km/h lėčiau nei maksimalus leistinas greitis kelio atkarpose, kur ribojimas yra didesnis nei 50 km/h. Anksčiau ši riba buvo 15 km/h. Tai leis vairuotojui saugiau prisiderinti prie realių eismo sąlygų.
5. Pirma – įspėjimas, tada – klaida
Egzaminuotojas duos 30 sekundžių sureaguoti į įspėjimą dėl saugos priemonių – pvz., neprisisegtas saugos diržas ar netinkamai užsidėtos motociklininko apsaugos. Jei kandidatas per tą laiką pasitaisys – klaida nefiksuojama.
6. Reikės žinoti ir apie šviesų aukščio reguliavimą
Prieš egzaminą užduodamų techninių klausimų dalyje gali būti paprašyta paaiškinti ne tik, kaip patikrinti žibintus, bet ir kaip veikia jų šviesų aukščio reguliatorius. Tai ypač aktualu, kai automobilis stipriai apkrautas – tokiais atvejais žibintus būtina sureguliuoti, kad jie neakintų kitų vairuotojų.
Šie pakeitimai padės užtikrinti objektyvesnį vertinimą, mažesnį stresą būsimiems vairuotojams ir didesnį eismo saugumą visoje Lietuvoje.
O kaip tu manai – ar šiandien išlaikytum vairavimo egzaminą? Pasidalink savo nuomone komentaruose žemiau!