Vokietija paskelbė apie 273 mln. eurų viešąją investiciją į BMW vandenilio plėtros programą „HyPowerDrive“, sukeldama prieštaringą reakciją tarp mokesčių mokėtojų ir komentatorių. Lėšos bus panaudotos kuriant naujos kartos vandeniliu varomą BMW iX5, kuris, kaip tikimasi, bus pristatytas 2028 m. ir kurio nuvažiuojamas atstumas bus panašus į BMW iX3 – apie 800 WLTP vienetų ar daugiau.
„HyPowerDrive“: Vokietijos strateginis žingsnis į vandenilio mobilumą
Bavarijos vyriausybė šią kelių milijonų eurų investiciją apibūdina kaip „strateginę ateities automobilio sąjungą“. Užuot subsidijavus nuosmukį patiriančius sektorius, finansavimas skirtas skatinti novatoriškas vandenilio technologijas, elektrines pavaros sistemas ir pažangius vidaus degimo variklius. Pasak Vokietijos pareigūnų, projektas galėtų padėti sukurti iki 2500 naujų darbo vietų ir sustiprinti regiono technologinę lyderystę.
„BMW iX5 Hydrogen“ žengia į naują etapą
BMW planuoja ribotą ankstyvą vandeniliu varomo „iX5“ gamybos seriją iki galutinio išleidimo į rinką 2028 m. Modelis bus varomas trečios kartos vandenilio kuro elementais, sukurtais kartu su „Toyota“. Gamintojas žada didesnį efektyvumą, mažesnes degalų sąnaudas ir kompaktiškesnę sistemą – 25 % mažesnę, palyginti su ankstesne versija.
- Trečios kartos vandenilio kuro elementai, sukurti kartu su „Toyota“.
- Efektyvesnė jėgos agregatas su geresniu WLTP nuvažiuojamu atstumu.
- Iki 25 % mažesnė kuro elementų sistema, siekiant geresnės integracijos.
Iššūkis: vandenilio infrastruktūra Vokietijoje
Nors BMW ir toliau investuoja į vandenilio technologijas, Vokietijos degalų papildymo infrastruktūra išlieka ribota. Šiandien Vokietijoje yra apie 80 vandenilio degalinių, iš kurių kelios periodiškai užsidaro dėl degalų trūkumo. Kitos pereina prie 350 barų degalų papildymo slėgio, skirto sunkiajam transportui – netinkančio lengviesiems automobiliams, nes jis perpus sumažina nuvažiuojamą atstumą.
Mažėjantis lengvųjų transporto priemonių tinklas
Ekspertai perspėja, kad ribota ir nestabili vandenilio infrastruktūra gali sulėtinti vandenilio diegimą. 700 barų degalinių lengviesiems automobiliams išlaikyti reikia milžiniškų eksploatavimo išlaidų ir koordinuotos logistikos, o tai Europai buvo sunku nuolat išlaikyti.
- Šiuo metu Vokietijoje veikia apie 80 vandenilio degalinių.
- Kai kurios degalinės dėl tiekimo grandinės problemų vis dar neveikia.
- Perėjimas prie 350 barų sistemų kelia grėsmę lengvųjų automobilių naudojimui.
Vokietijos visuomenės skepticizmas auga
Kai kurie komentatoriai ir žiniasklaidos priemonės Vokietijoje abejoja, ar investicijos į vandenilį vis dar prasmingos. Kritikai teigia, kad vandenilis kaip lengvųjų automobilių kuras atsidūrė aklavietėje, ypač atsižvelgiant į sparčią akumuliatorinių elektrinių technologijų pažangą. Jie atkreipia dėmesį, kad viešasis finansavimas, regis, atkartoja diskusijas prieš dešimtmetį, kai vandenilis vis dar atrodė perspektyvus masinės gamybos transporto priemonėms.
Pramonės ekspertai reiškia panašų susirūpinimą
Specialistai pažymi, kad nors vandenilis vis dar gali atlikti svarbų vaidmenį sunkiojo transporto, aviacijos ar pramonės sektoriuose, lengvųjų automobilių rinka iš esmės pasislinko link akumuliatorinių elektrinių sprendimų. Vis dėlto BMW mano, kad siūlant visas pagrindines pavaros sistemas – vidaus degimo, hibridines, elektrines ir vandenilines – bus užtikrintas ilgalaikis lankstumas.
- Vandenilio sistemos išlieka brangios, nepaisant technologinių patobulinimų.
- Lengviesiems automobiliams vandenilis gali būti naudingesnis nei sunkiosioms transporto priemonėms.
- BMW siekia išlaikyti platų pavaros sistemų portfelį ateities rinkoms.
Pagrindinis klausimas: kokį atstumą siūlys BMW iX5 Hydrogen?
Kad pasisektų, vandeniliu varomas BMW iX5 turi pasiekti didesnį atstumą nei BMW iX3 800 WLTP vienetų. Analitikai tikisi, kad tikslas bus nuo 900 iki 1000 WLTP vienetų. Tai prilygtų elektromobiliui, kurio akumuliatoriaus talpa būtų maždaug 130–150 kWh – ambicingas tikslas tokio dydžio vandenilio platformai.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.