• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 18 lapkričio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Autosportas
    • Formulė 1
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Technologijos
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar verta? Vokietija finansuoja BMW vandenilio projektą už 273 mln. €

pagal Andžej Biaigo
2025.11.18, 9:39
Naujienos
A A
0
BMW iX5 Hydrogen

BMW iX5 Hydrogen

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vokietija paskelbė apie 273 mln. eurų viešąją investiciją į BMW vandenilio plėtros programą „HyPowerDrive“, sukeldama prieštaringą reakciją tarp mokesčių mokėtojų ir komentatorių. Lėšos bus panaudotos kuriant naujos kartos vandeniliu varomą BMW iX5, kuris, kaip tikimasi, bus pristatytas 2028 m. ir kurio nuvažiuojamas atstumas bus panašus į BMW iX3 – apie 800 WLTP vienetų ar daugiau.

„HyPowerDrive“: Vokietijos strateginis žingsnis į vandenilio mobilumą

Bavarijos vyriausybė šią kelių milijonų eurų investiciją apibūdina kaip „strateginę ateities automobilio sąjungą“. Užuot subsidijavus nuosmukį patiriančius sektorius, finansavimas skirtas skatinti novatoriškas vandenilio technologijas, elektrines pavaros sistemas ir pažangius vidaus degimo variklius. Pasak Vokietijos pareigūnų, projektas galėtų padėti sukurti iki 2500 naujų darbo vietų ir sustiprinti regiono technologinę lyderystę.

„BMW iX5 Hydrogen“ žengia į naują etapą

BMW planuoja ribotą ankstyvą vandeniliu varomo „iX5“ gamybos seriją iki galutinio išleidimo į rinką 2028 m. Modelis bus varomas trečios kartos vandenilio kuro elementais, sukurtais kartu su „Toyota“. Gamintojas žada didesnį efektyvumą, mažesnes degalų sąnaudas ir kompaktiškesnę sistemą – 25 % mažesnę, palyginti su ankstesne versija.

  • Trečios kartos vandenilio kuro elementai, sukurti kartu su „Toyota“.
  • Efektyvesnė jėgos agregatas su geresniu WLTP nuvažiuojamu atstumu.
  • Iki 25 % mažesnė kuro elementų sistema, siekiant geresnės integracijos.

Iššūkis: vandenilio infrastruktūra Vokietijoje

Nors BMW ir toliau investuoja į vandenilio technologijas, Vokietijos degalų papildymo infrastruktūra išlieka ribota. Šiandien Vokietijoje yra apie 80 vandenilio degalinių, iš kurių kelios periodiškai užsidaro dėl degalų trūkumo. Kitos pereina prie 350 barų degalų papildymo slėgio, skirto sunkiajam transportui – netinkančio lengviesiems automobiliams, nes jis perpus sumažina nuvažiuojamą atstumą.

Mažėjantis lengvųjų transporto priemonių tinklas

Ekspertai perspėja, kad ribota ir nestabili vandenilio infrastruktūra gali sulėtinti vandenilio diegimą. 700 barų degalinių lengviesiems automobiliams išlaikyti reikia milžiniškų eksploatavimo išlaidų ir koordinuotos logistikos, o tai Europai buvo sunku nuolat išlaikyti.

  • Šiuo metu Vokietijoje veikia apie 80 vandenilio degalinių.
  • Kai kurios degalinės dėl tiekimo grandinės problemų vis dar neveikia.
  • Perėjimas prie 350 barų sistemų kelia grėsmę lengvųjų automobilių naudojimui.
Skaitykite  Tyrimas: vyresni vairuotojai – geriausiai kelių taisykles išmananti grupė

Vokietijos visuomenės skepticizmas auga

Kai kurie komentatoriai ir žiniasklaidos priemonės Vokietijoje abejoja, ar investicijos į vandenilį vis dar prasmingos. Kritikai teigia, kad vandenilis kaip lengvųjų automobilių kuras atsidūrė aklavietėje, ypač atsižvelgiant į sparčią akumuliatorinių elektrinių technologijų pažangą. Jie atkreipia dėmesį, kad viešasis finansavimas, regis, atkartoja diskusijas prieš dešimtmetį, kai vandenilis vis dar atrodė perspektyvus masinės gamybos transporto priemonėms.

Pramonės ekspertai reiškia panašų susirūpinimą

Specialistai pažymi, kad nors vandenilis vis dar gali atlikti svarbų vaidmenį sunkiojo transporto, aviacijos ar pramonės sektoriuose, lengvųjų automobilių rinka iš esmės pasislinko link akumuliatorinių elektrinių sprendimų. Vis dėlto BMW mano, kad siūlant visas pagrindines pavaros sistemas – vidaus degimo, hibridines, elektrines ir vandenilines – bus užtikrintas ilgalaikis lankstumas.

  • Vandenilio sistemos išlieka brangios, nepaisant technologinių patobulinimų.
  • Lengviesiems automobiliams vandenilis gali būti naudingesnis nei sunkiosioms transporto priemonėms.
  • BMW siekia išlaikyti platų pavaros sistemų portfelį ateities rinkoms.

Pagrindinis klausimas: kokį atstumą siūlys BMW iX5 Hydrogen?

Kad pasisektų, vandeniliu varomas BMW iX5 turi pasiekti didesnį atstumą nei BMW iX3 800 WLTP vienetų. Analitikai tikisi, kad tikslas bus nuo 900 iki 1000 WLTP vienetų. Tai prilygtų elektromobiliui, kurio akumuliatoriaus talpa būtų maždaug 130–150 kWh – ambicingas tikslas tokio dydžio vandenilio platformai.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: bmwvandeniliniai automobiliai
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Taip pat skaitykite

Traktorius važiuoja 20 km/h – ar galima aplenkti, jei kelias su ištisine linija?

Šviesoforuose gali atsirasti baltas signalas: ką jis reikštų vairuotojams

Siauros ar plačios žieminės padangos: testai parodė netikėtą rezultatą

Trys visureigiai, kurių savininkai neparduoda net po 20 metų

Paslaptis išaiškinta: kam skirti juodi taškai aplink priekinį stiklą?

Kaip teisingai stabdyti prieš greičio matuoklius, kad negautum baudos

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
KepamVerdam.lt - Receptai
Rentis.lt - Daiktų nuoma
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
Salvata.lt - Buitinės technikos remontas
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Autosportas
    • Formulė 1
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz