Prezidentui Donaldui Trumpui įvedus rekordinius importo tarifus, „Audi“ oficialiai pasitraukė iš JAV rinkos. Šis drąsus žingsnis sukėlė didelių klausimų apie Europos automobilių prekės ženklų ateitį Amerikoje ir apie tai, kaip dėl to gali pasikeisti pasaulinės transporto priemonių kainos, įskaitant kainas Europoje ir tokiose šalyse kaip Lietuva.
Kas lėmė „Audi“ pasitraukimą iš JAV?
D. Trumpo dideli tarifai Europos automobiliams
Prezidentas D. Trumpas neseniai įvedė itin didelius importo muitus, skirtus Europoje pagamintoms transporto priemonėms. Nors daugelis Europos prekių ženklų gamina JAV skirtus modelius, atitinkančius Amerikos taisykles, jiems taip pat tenka smarkiai didinti kainas, kai jiems taikomi šie muitai.
„Audi“, kurios importas į JAV labai priklausė nuo ES gaminamos produkcijos, buvo viena pirmųjų, kuri nutraukė importą. Ekspertų teigimu, bandant konkuruoti tokiomis sąlygomis, tektų nuostolingai pardavinėti automobilius arba drastiškai didinti kainas, o tai abiem atvejais yra netvaru.
Techniniai skirtumai yra svarbūs
Kaip aiškina automobilių ekspertas Stanislavas Buchatskis, JAV gaminami europietiški automobiliai turi atitikti skirtingus saugos ir apšvietimo standartus. Dėl šių skirtumų neparduotas atsargas sunkiau nukreipti atgal į ES ar kitas rinkas, todėl „Audi“ pasitraukimas yra finansiškai pagrįstas, nors ir trikdantis, sprendimas.
Pasaulinis JAV tarifų poveikis automobilių rinkai
Pasaulinės gamybos pokyčiai
Analitikai prognozuoja, kad automobilių gamintojai, siekdami išvengti muitų, gali pradėti daugiau gamybos perkelti į JAV. Modeliai, kurie dėl naujų importo muitų bus nepelningi, gali būti nutraukti arba pakeisti Amerikoje gaminamais alternatyviais modeliais.
Tokie prekių ženklai kaip „Volkswagen“, „Škoda“ ir „SEAT“, taip pat priklausantys VAG, gali būti priversti persvarstyti savo ilgalaikes JAV strategijas.
Vėluojančios pasekmės, kaip ir COVID laikais
Buchatskis šį pokytį lygina su pirmosiomis COVID-19 dienomis: nors tiesioginis poveikis atrodo nedidelis, tikrasis poveikis gamybai, užimtumui ir pasaulinei kainodarai gali atsiskleisti per kelerius ateinančius metus.
Kas nutinka su iš anksto užsakytomis transporto priemonėmis JAV?
JAV daugelis automobilių parduodami per išankstinio užsakymo sistemas, kuriose pirkėjai pasirenka savo transporto priemonę ir laukia pristatymo kelias savaites ar mėnesius.
Dabar, kai muitai siekia 50 %, daugelis pardavėjų gali nepajėgti pelningai vykdyti užsakymų. Dėl sutarčių gali būti iš naujo deramasi, jos gali būti atšauktos arba atidėtos, todėl tiek klientai, tiek prekiautojai gali būti nusivylę.
O kaip dėl kainų Europoje ir Lietuvoje?
Ar „Audi“ gali būti pigesnė ES?
Nors kai kurie tikisi kainų sumažėjimo dėl perteklinės pasiūlos, ekspertai įspėja, kad ES kainos greičiausiai smarkiai nesumažės. Pagal JAV standartus pagamintus automobilius dažnai sunku perparduoti Europoje dėl jų neatitikimo vietos taisyklėms.
Tikėtini tiekimo grandinės sutrikimai
Dėl gamybos permainų kituose regionuose gali laikinai pritrūkti prekių arba padidėti jų kainos. Jei gamybos linijos bus pritaikytos naujai paklausai JAV patenkinti, Europos rinkose gali sumažėti modelių pasirinkimas arba pailgėti pristatymo laikas.
Dramatiškas „Audi“ pasitraukimas iš JAV rodo galimą pasaulinės automobilių pramonės pertvarkymą. Agresyvi D. Trumpo prekybos politika gali pakeisti automobilių gamybos ir pardavimo vietas ir būdus visame pasaulyje. Vartotojams Europoje tai gali sukelti ir iššūkių, ir galimybių, priklausomai nuo to, kaip prisitaikys automobilių gamintojai.
Kaip manote, ar kiti Europos prekių ženklai paseks „Audi“ pavyzdžiu? Kaip tai paveiks kitą jūsų automobilio pirkimą? Dalyvaukite diskusijoje komentaruose ir sekite mus, kad gautumėte daugiau įžvalgų apie pasaulinę automobilių rinką!