Kai galvojame apie automobilių gamintojus, įsivaizduojame gamyklas, pilnas robotų, montuojančių variklius ir plieninius kėbulus. Bet ar žinojote, kad kai kurie žymiausi pasaulyje automobilių prekių ženklai taip pat gamina su transporto priemonėmis visiškai nesusijusius gaminius, pavyzdžiui, dešreles ir virtuvės reikmenis?
Legendinės „Volkswagen“ karvių dešrelės
Nuo 1973 m. „Volkswagen“ gamykloje Volfsburge gamina savo firmines „Currywurst“ dešreles. Iš pradžių gamintos gamyklos darbuotojams, dešrelės greitai išpopuliarėjo ir net buvo parduodamos maisto prekių parduotuvėse su etikete „Volkswagen Originalteil“ (originali dalis). Daugelį metų VW iš tiesų gamino daugiau dešrelių nei automobilių.
Karštinė dešra tapo tokia kultūrine ikona, kad net buvęs Vokietijos kancleris Gerhardas Schröderis, kaip pranešama, įsitraukė, kai 2021 m. ji buvo išbraukta iš valgiaraščio. Dėl didelės paklausos dešrelė sugrįžo po dvejų metų. Vien 2024 m. „Volkswagen“ pardavė daugiau nei 8,5 mln. dešrelių.
Peugeot: Peugeot: nuo automobilių iki pipirų malūnėlių
Prieš išgarsėdama savo automobiliais, „Peugeot“ jau garsėjo Prancūzijos namų ūkiuose – pipirų malūnėliais. Šie kultiniai virtuvės įrankiai buvo gaminami nuo XIX a. ir gaminami iki šiol. Nors automobilių padalinys buvo atskirtas nuo kitų pramonės gaminių, „Peugeot“ prekės ženklas gyvuoja ir virtuvėse, ir keliuose.
Toyota šaknys – tekstilės audimas
Gerokai prieš tapdama automobilių milžine, „Toyota“ buvo tekstilės mašinų gamintoja. XX a. pradžioje Sakichi Toyoda išrado automatines audimo stakles, o jo sūnus vėliau gautas lėšas panaudojo „Toyota Motor Corporation“ įkūrimui. Iki šių dienų „Toyota Industries“ vis dar gamina pažangias tekstilės mašinas, susiedama bendrovės praeitį su dabartimi.
Kiti įdomūs pavyzdžiai
- „Honda“: be automobilių gamina ne tik reaktyvinius variklius, bet ir vejapjoves.
- „Subaru“: Konglomerato, kuris taip pat gamina lėktuvus ir kosmines sistemas, dalis.
- „Mitsubishi“: Didžiulė grupė, užsiimanti viskuo – nuo bankininkystės iki maisto perdirbimo.
Gamintojo identitetas ne tik automobiliai
Šios istorijos rodo, kad automobilių gamintojai yra ne tik mobilumo bendrovės. Jų noras įvairinti veiklą atskleidžia gilų prekės ženklo kūrimo, inovacijų ir prisitaikymo supratimą. Nesvarbu, ar tai būtų darbuotojų aprūpinimas maistu, ar senesnių produktų tyrinėjimas, ar evoliucionavimas atsižvelgiant į klientų poreikius – šios bendrovės sugebėjo išlikti svarbios įvairiose pramonės šakose.
Ar norėtumėte paragauti „Volkswagen“ dešros ar naudoti „Peugeot“ pipirų malūnėlį? Pasidalykite mintimis komentaruose!