Po daugelio metų, kai pirmenybė buvo teikiama elegantiškoms jutikliniams ekranams, pasauliniai automobilių gamintojai keičia kursą. Tokie pramonės gigantai kaip „Volkswagen“, „Tesla“, „Hyundai“ ir „Subaru“ dabar pripažįsta, kad fizinių mygtukų pašalinimas ir didelių skaitmeninių ekranų įdiegimas buvo klaida, ir stengiasi ją ištaisyti.
Per daug ekrano, per mažai praktiškumo
2022–2024 m. pagamintuose automobiliuose dažnai buvo montuojami jutikliniai prietaisų skydai, kuriuose beveik nebuvo tradicinių mygtukų. Nors išvaizda buvo futuristinė, toks dizaino pasirinkimas sukėlė vis didesnį vairuotojų nepasitenkinimą. Valdymas tik liečiant gali blaškyti vairuotojų dėmesį ir didinti pavojų kelyje.
„Volkswagen“: „Šios klaidos nebekartosime“
„Volkswagen“ dizaino vadovas Andreas Mindt žurnalui „Autocar“ sakė: „Gavome atsiliepimų, ir jie yra realūs. Žmonės mėgsta mygtukus. Mes nebekartosime šios klaidos.“ Naujuose modeliuose jau yra mažesni centriniai ekranai ir atkurti fiziniai klimato ir multimedijos valdymo mygtukai, kurie sulaukė vartotojų pagyrimų.
Net „Tesla“ keičiasi
Žinoma dėl minimalistinio interjero, „Tesla“ ilgą laiką naudojo tik jutiklinius valdiklius. Tačiau naujausioje „Model Y“ versijoje dabar yra fiziniai mygtukai dažniausiai naudojamoms funkcijoms, o tai rodo pokyčius netgi skaitmeninio automobilių dizaino srityje.
„Hyundai“ ir „Subaru“ prisijungia prie judėjimo
„Hyundai“ vyriausiasis dizaineris Simonas Loasby patvirtino, kad 2025 ir 2026 m. modeliuose bus naudojami ekranai ir tradiciniai mygtukai. „Mūsų filosofija paprasta: akys į kelią, rankos ant vairo“, – sakė jis.
„Subaru“ taip pat atrodo persvarstanti savo požiūrį. Nors 2025 m. „Forester“ vis dar turi didelį centrinį ekraną, būsimasis 2026 m. „Outback“ grįžta prie vairuotojui patogesnio išdėstymo, pakeisdamas didžiąją dalį jutiklinio ekrano sąsajos fizinių mygtukų, jungiklių ir skalių.
Kodėl tai svarbu saugumui
Vairuotojai visoje Europoje, įskaitant Lietuvą, jau seniai reiškia susirūpinimą, kad ekranais užpildyti prietaisų skydai verčia juos nukreipti žvilgsnį nuo kelio, norint reguliuoti pagrindines funkcijas, pvz., temperatūrą ar garsumą. Fiziniai mygtukai užtikrina intuityvų, taktilinį valdymą ir sumažina kognityvinę naštą vairuojant. Ar savo kitame automobilyje norėtumėte turėti mygtukus, o ne jutiklinius ekranus? Pasidalykite savo nuomone komentaruose žemiau!