• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Automobilių išlaikymo kaštai nemažėja: remontas pabrango 30 proc., draudimas – virš 20 proc.

pagal Andžej Biaigo
2023.07.17, 9:58
Naujienos
A A
0
vairavimo mechanizmo remontas automobiliu remontas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pastaraisiais metais stipriai išaugus pragyvenimo ir papildomų poreikių kaštams, asmeninio automobilio išlaikymas tampa vis didesne prabanga. Augančias išlaidas lemia ne tik didesnės naujų ar naudotų transporto priemonių įsigijimo kainos bei palūkanos, bet ir brangstančios remonto, draudimo, techninio aptarnavimo bei kitos paslaugos, susijusios su automobilio priežiūra. Rinkos ekspertai dalijasi mintimis, kokie kaštų pokyčiai jaučiami bei kodėl žmonės vis dažniau dairosi į alternatyvius mobilumo būdus.

Lietuviai vis dar dažniau renkasi naudotas transporto priemones nei naujas

Automobilių pramonė per pastaruosius metus buvo vienas labiausiai pandemijos, geopolitinių įvykių ir išaugusios infliacijos paveiktų sektorių. Po daugiau nei trejus metus trukusios automobilių tiekimo grandinės sutrikimų rinkoje po truputį pradedama kalbėti apie stabilizaciją ir besinormalizuojančius prekių laukimo terminus. Visgi išaugę automobilių ir jų priežiūros kaštai į pradinę stadiją negrįžta.

Nuo šių metų liepos 13 d. dėl infliacijos ir darbo užmokesčio augimo techninės apžiūros kainos Lietuvoje padidėjo vidutiniškai 5 proc. Nuo metų pradžios 35 proc. taip pat pabrango lengviesiems automobiliams taikomas taršos mokestis, kuris vis dar aktualus didžiajai daliai senesnių automobilių vairuotojų. Įmonės „Regitra“ duomenys rodo, kad lietuviai apie tris kartus dažniau renkasi naudotas transporto priemones nei naujas, o kainoms augant, automobilių iš antrų rankų nuperkama vis daugiau. Šių metų sausį-gegužę pastarųjų įregistruota 13 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu.

Lietuvoje važinėjančių automobilių amžiaus vidurkis šiuo metu siekia virš 16 metų ir jis nuosekliai didėja kas metus. Naudoti automobiliai dažniau genda, o už jų remontą taip pat tenka mokėti vis daugiau, nes išbrango ne tik transporto priemonių detalės, bet ir darbo jėga. Tuo tarpu naujų automobilių remonto išlaidos didesnės dėl pažangių technologijų.

Remontui išleidžiama vis daugiau

„Per pastaruosius metus transporto priemonių remonto darbo jėgos kaštai išaugo apie 30 proc., automobilių priežiūros ir atsarginių dalių kainos kilo maždaug 40 proc. Visa tai lemia didesnes automobilių priežiūros išlaidas, kurias pajuto jų savininkai. Bendra automobilio išlaikymo kaina priklauso nuo modelio – kuo jis senesnis ar prabangesnis, tuo daugiau išlaidų jis reikalauja. Visgi, be rimtų gedimų, norint tvarkingai prižiūrėti vidutinės klasės automobilį, asmeninių automobilių turėtojams reikėtų nusimatyti apie 300 Eur standartiniam aptarnavimui ir padangoms per metus“, – teigia Jonas Račkauskas, „Autobrava Motors“ popardaviminio aptarnavimo skyriaus vadovas.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

J. Račkauskas taip pat pastebi, kad išaugus kainoms vairuotojai dažnai nusprendžia pataupyti, t. y. rečiau pristato automobilius periodinei patikrai, vasarą nekeičia padangų ir važinėja su žieminėmis. J. Račkauskas ragina nepamiršti, kad tai, pirmiausia, kelia riziką vairuotojų ir kitų eismo dalyvių sveikatai, o taip pat gali iššaukti rimtesnius ir brangesnius remonto darbus ateityje.

Transporto draudimo kainos neišvengiamai auga

Brangsta ne tik transporto priemonių mokesčiai ar jų remontas, bet ir kitos, automobilių priežiūrai reikalingos  paslaugos. Lietuvos banko duomenimis, privalomojo transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo įmokos Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginus su tuo pačiu metu pernai, augo 24,8 proc.

„Covid-19 pandemija sutrikdė transporto priemonių ir jų dalių tiekimo grandinę, o 2022 m. prasidėjęs karas Ukrainoje lėmė spartų infliacijos augimą, todėl remontuoti automobilius tampa gerokai brangiau. Jeigu lygintume 2023 m. gegužės mėnesį su tuo pačiu laikotarpiu 2020 m., vidutinis transporto žalos išmokos dydis tiek KASKO, tiek TPVCAPD sutartyse yra išaugęs daugiau nei 20 proc. Be kita ko, draudimo bendrovėms didėjo ir administravimo kaštai. Todėl natūralu, kad  patirdamos vis didesnes žalų sureguliavimo išlaidas, jos didina draudimo paslaugų kainas draudėjams“, – aiškina AON draudimo brokerių bendrovės Žalų administravimo skyriaus vadovas Viktoras Slavinskas.

Jis pataria, kad ieškant geriausios kainos verta įsigilinti į skirtingų draudimo įmonių sąlygas. Pavyzdžiui, vienos bendrovės jaunu, nepatyrusiu vairuotoju, kuriam taiko aukštesnes įmokas, laiko žmogų iki 23 metų su mažesne nei 3 metų vairavimo patirtimi. Kitos įmonės pradeda taikyti palankesnius įkainius vairuotojams nuo 25 metų, nepriklausomai nuo vairavimo patirties. Todėl norint apdrausti savo automobilį, geriausias būdas sutaupyti – palyginti kelių draudimo bendrovių sąlygas ir įkainius.

Populiarėja asmeninių automobilių alternatyvas siūlančios paslaugos

Augant asmeninių automobilių išlaikymo kaštams, gyventojai linksta rinktis viešąjį transportą, trumpiems atstumams šiltuoju metu laiku pasitelkia mikromobilumo priemones ar vis dažniau naudojasi kitais mobilumo sprendimais, kurie padeda išvengti tiek transporto priemonės priežiūros išlaidų, tiek papildomų rūpesčių. Pavyzdžiui, per pastaruosius keletą metų tarp didmiesčių gyventojų pastebimai išaugo dalijimosi automobiliais paklausa. Tokiu būdu gyventojai neretai nusprendžia atsisakyti asmeninio arba vieno iš šeimos automobilių.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija

Gyvenantiems toliau nuo miesto centrinės dalies ar už miesto dalijimosi automobiliai ne taip lengvai prieinami, tačiau rinkoje populiarėja kita alternatyva – automobilių prenumerata. Pavyzdžiui, prieš porą metų Lietuvoje startavusi „MyBee“ suteikia galimybę automobiliu naudotis ilgesnį laiką nesirūpinant jo priežiūra, t. y. į paslaugos kainą įtraukdama „Kasko“ ir privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą, taip pat padangų, jų montavimo ir saugojimo išlaidas ar net techninio aptarnavimo remontą.

„Pastebime, kad žmonių požiūris į nuosavų transporto priemonių turėjimą keičiasi, o išaugus automobilių išlaikymo kaštams ir palūkanų normoms, gyventojai vis atidžiau planuoja savo finansus. Siekdami sutaupyti ir vengdami ilgalaikių finansinių įsipareigojimų, jie išbando rinkoje esančias alternatyvas ar derina kelis judėjimo būdus tarpusavyje. Pasirinkus prenumeratą nereikia rūpintis dėl automobilio priežiūros, kintančių paslaugos įmokų ar palūkanų, kurios yra fiksuojamos visam sutarties laikotarpiui“, – teigia automobilių prenumeratą siūlančios įmonės „MyBee“ vadovas Lukas Jurkšaitis.

Tendencijos rodo, kad ateityje asmeninių automobilių gatvėse mažės, nes augs ekonomiškesnių ir tvaresnių sprendimų poreikis. Jau dabar plečiantis miestų riboms ir daugėjant naujakurių gyvenviečių, sparčiai vystosi viešojo transporto infrastruktūra, daugės ir įvairesnių mikromobilumo sprendimų, automobilių dalijimosi, prenumeratos ar nuomos pasiūla.

Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz